Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Er ligt iets op mijn maag


René

Aanbevolen berichten

Breek me de bek noet open over 50CC 's dan krijgt René opslag een hartslagaderbreukje.

In belgie zijn 80cc's wel motorfietsen.

Waarop nemen ze de wet op tuning uit duitsland niet over waar dit allemaal glashelder en legaal (opvoeren, andere motor inbrengen,...) geregeld is dan doet die kleuter van een Letherme nog iets goed.

Greetz

Link naar reactie

Eigenlijk vind ik deze discussie niet echt verassend. Ik heb Rene zolang ik hem hier op dit forum heb meegemaakt nooit een zever gevonden, ook nu niet. Ik denk dat meerdere oudjes dan mijzelf er zo over denken. Om de een of andere reden denken de oudjes effectiever en blijven ze niet steken in hormonale opwellingen. Netto betekent dit dat wij oudjes de zaken nuchter kunnen bekijken en sneller de zin en onzin van elkaar kunnen onderscheiden. Tevens hebben wij een flink pak levenservaring tussen de oren waarmee we de jonkies te pas en te onpas mee om de oren kunnen slaan. En zoals het goede vaders en opa's betaamd houden wij van onze medevespisten alsof het onze eigen kindjes zijn.

Hier een gratis tip aan de jonkies:

Soms zitten je hormonen je in de weg en sla je daardoor wartaal uit. Speel dan even met je vriendin of vrouwtje, je zult merken dat je daarna scherper kunt nadenken.

Vanzelfsperkend gaat dit verhaal niet over vrouwen, zij hebben een stabielere hormonenspiegel waardoor ze minder pieken (lees afwijkingen) vertonen in hun sociale gedragingen dan mannen.

note: sex boven de 45 is nog steeds fantastisch, dus wees niet bang om ouder te worden :)))))

groeten

Paul.

Link naar reactie

@ René & Bolderik

Nu niet voor het één of ander maar is er hier al 1 topic aan bod geweest waarin wij (mensen die tunen of andere motorblokken steken) anderen aanzetten om dit ook te doen? Ik dacht het niet! Dit is louter informatief en op eigen risico en bij mijn weten heeft niemand hier ooit gezegd tegen iemand anders dat dit volledig legaal en normaal is. Als de persoon in kwestie dit ook doet dan is het toch op eigen risoco zeker. Jullie doen nu precies of wij zetten mensen aan om dingen te doen die niet mogen (=illegaal), wat dus niet het geval is. En dat heeft niets te maken met hormonen of leeftijd. Ik ken kerels van 60+ die meer kicken op snelheid en opvoeren dan wij jonge spruiten (kuch-kuch). Dus stop gewoon met ons iets te verwijten dat niet is! Dit moest dus ook eens van mijn lever!

P.S. Bolderik: of jullie nuchterder zijn dat laat ik in het midden maar ik ken veel 60 plussers die voor 12u 's middags al aan den trippel zitten dus dan vraag ik mij af wie is hier nuchter? ;-)

En zeg nu zelf als een vader of grootvader zegt "dat mag niet" wat is dan de normale reactie van een jongere, JUIST, net wel doen en tegen de regels ingaan. Hoe was je zelf op die leeftijd (wat niet wegneemt dat je gelijk kan hebben hé). Al wat niety mag zal net een aantrekkingskracht hebben om het wel te doen, ook al is het fout. En ja je kan waarschuwen maar al doende leert men hé. ;-)

Link naar reactie

met mijn 37jaar plaats ik mezelf niet echt meer tussen de "jonkies",noch zet ik dizelfde "jonkies" aan om iets illegaal te doen.

maar als deze neerbuigende manier van praten de manier is van de mensen die zichzelf de titel van"oude wijzen/anciens" hebben gegeven,dan hoop ik dat ik daar NOOIT zal bij horen.

TUNING RULES !!!!

Domi.

Link naar reactie
met mijn 37jaar plaats ik mezelf niet echt meer tussen de "jonkies",noch zet ik dizelfde "jonkies" aan om iets illegaal te doen.

Domi.

Ben er zelf ook 34 , en zou hetzelfde zeggen

Ik keur of moedig het niet aan , maar maakt iedereen het niet uit voor zichzelf ?

En hebben al diegene die zeggen dat ze "strikt de wet volgen" nooit iets verkeerd gedaan , ergo : te snel gereden (met moto of opgevoerde 50cc) / 3 pinten ipv 2 gedronken / door het oranje gereden / ... ... .???

Juust mein twie eurocentiemekes ;-)

Link naar reactie

Typisch René,iedereen zou naar hem moeten luisteren en er uit leren maar zelf zevert hij de mening van anderen weg.

Ik volg de stelling niet van wij zijn ouder en weten alles beter,

no way maar ik respecteer wel hun mening.

Dit kan van de oudjes onder ons niet altijd gezegd worden.

Link naar reactie

Wat ik hier mis is enige vorm van beleefdheid en/of respect voor elkaar, gaan we na 2 verloren generaties terug naar "de generatiekloof"?

Als je iemand wil nekken, doe dat dan niet tenkoste van een ander zijn "eigenschappen", maar op wat de ander zegt of doet.

Heb respect voor een andere mening dan de jouwe, zo dwing je respect af. Groetjes, nero.

Link naar reactie
Dit om te benadrukken dat ik, en waarschijnlijk vele forumgebruikers, zich distantiëren van vrijbuiters die daarbij jongeren aanzetten wetten te overtreden...

... klinkt ongeveer als ...

Dit om te benadrukken dat het Vaticaan en de volledige gelovige gemeenschap zich distantieert van vrijbuiters die jongeren aanzetten ontucht te plegen ...

cartoon011tn.jpg

Link naar reactie

Bij deze verdient Supervespa de hoofdprijs voor de grootste ruggentuffer van vandaag. Hij kreeg bij mij het gevoel voor elkaar een wind op te steken die zich in een rollende beweging langs mijn ruggengraat omhoog werkte. Zelden zo'n wansmakelijke ervaring gehad. Proficiat supervespa, u bent uw naam (on?)waardig.

Link naar reactie
het voertuig wordt verkocht in de staat waarin het zich bevindt en op risico van de koper ... .dan is alles in orde me dunkt.

Die clausule geldt enkel voor zichtbare gebreken en logische slijtage (ouderdom). Voor de leek die een Vespa koopt zijn de werkelijke cylinderinhoud en eventueel andere tuning-elementen niet zichtbaar en dus is de mogelijke illegaliteit van het voertuig NIET gedekt door die clausule.

Als de koper het ontdekt binnen een redelijk korte termijn kan hij de ontbinding van de koop vragen met schadevergoeding.

Bvb : vier dagen na aankoop, net nummerplaat gekregen en eerste rit aan 't maken: wordt hij tegengehouden en gecontroleerd en het voertuig wordt in beslag genomen. Vespa kwijt : schade duidelijk genoeg? Verkoper pineut.

Link naar reactie
een kandidaat koper niet mogen waarschuwen dat het aangeboden voertuig verboden is op de openbare weg.

Dit zou standaard moeten gebeuren door de verkopen.

Maar inderdaad op de weg houd dit een risico in en vind ik dat de koper hier zelf verantwoordelijk voor is en niet de man van wie hij hem kocht .

De verkoper vermeld op de factuur ; het voertuig wordt verkocht in de staat waarin het zich bevindt en op risico van de koper ... .dan is alles in orde me dunkt.

Idd. de waarheid, en als je daar als verkoper niet kan mee lachen begrijp ik best doch als een verkoper er boos om wordt twijfel ik aan de oprechte eerlijkheid van de verkoper.

Maar iedereen heeft recht van spreken dus ook jij René, maar ook degene die wil opvoeren/tunen, anders is het geen democratie hé! Als jij je wil wil opdringen moet het andere ook kunnen anders is het eenrichtingsverkeer en dat is tirannie.

Opvoeren / Tunen en zelf instaan voor de eventuele positieve of negatieve gevolgen is één, verkopen en iemand anders laten opdraaien voor de gevolgen is iets anders.

voor mij mag René zijn gedacht zeggen, alleen volstaat het voor mij om dat 1 keer te doen, en niet in elke verkooptopic dezelfde eindeloze discussie te moeten zien losbarsten tussen René en anderen.

In elke nieuwe topic kunnen onwetenden opdagen, een waarschuwing is dan wel weer op zijn plaats.

Voor velen zullen deze herhalingen als gezaag in de oren klinken echter als via deze op of aanmerkingen 1 onwetend iemand voor erger kan behoed worden is dit een meer dan terechte post in een topic. En kunnen we de poster enkel maar bedanken voor zijn moed en uithoudingsvermogen om telkens weer op te boksen tegen ...

Link naar reactie
Speel dan even met je vriendin of vrouwtje,

Aangezien we hier in een moderne wereld leven, er nogal wat px rijders zijn, mag daar eigenlijk nog een woord aan toegevoegd... " vriendje"

Of met jezelf... ...

Link naar reactie
@ René & Bolderik

Nu niet voor het één of ander maar is er hier al 1 topic aan bod geweest waarin wij (mensen die tunen of andere motorblokken steken) anderen aanzetten om dit ook te doen? Ik dacht het niet! Dit is louter informatief en op eigen risico en bij mijn weten heeft niemand hier ooit gezegd tegen iemand anders dat dit volledig legaal en normaal is. Als de persoon in kwestie dit ook doet dan is het toch op eigen risoco zeker. Jullie doen nu precies of wij zetten mensen aan om dingen te doen die niet mogen (=illegaal), wat dus niet het geval is. En dat heeft niets te maken met hormonen of leeftijd. Ik ken kerels van 60+ die meer kicken op snelheid en opvoeren dan wij jonge spruiten (kuch-kuch). Dus stop gewoon met ons iets te verwijten dat niet is! Dit moest dus ook eens van mijn lever!

P.S. Bolderik: of jullie nuchterder zijn dat laat ik in het midden maar ik ken veel 60 plussers die voor 12u 's middags al aan den trippel zitten dus dan vraag ik mij af wie is hier nuchter? ;-)

En zeg nu zelf als een vader of grootvader zegt "dat mag niet" wat is dan de normale reactie van een jongere, JUIST, net wel doen en tegen de regels ingaan. Hoe was je zelf op die leeftijd (wat niet wegneemt dat je gelijk kan hebben hé). Al wat niety mag zal net een aantrekkingskracht hebben om het wel te doen, ook al is het fout. En ja je kan waarschuwen maar al doende leert men hé. ;-)

Je haalt me de woorden uit de mond ERIX.

JONG en OUD er zijn altijd mensen die voor en tegen tuning zijn en die ONVERANTWOORDELIJK zijn.

Greetz

Link naar reactie

allemaal goed en wel heel dit verhaal hier. Ik wil de scooters van al de forumleden hier wel eens op een rij zien en eens kijken hoeveel erbij zijn die nog 100% comform zijn met de staat waarin ze uit de fabriek kwamen.

Een aantal onderdelen zijn eenvoudigweg niet meer origineel te krijgen, wat is dan de oplossing?

Link naar reactie
allemaal goed en wel heel dit verhaal hier. Ik wil de scooters van al de forumleden hier wel eens op een rij zien en eens kijken hoeveel erbij zijn die nog 100% comform zijn met de staat waarin ze uit de fabriek kwamen.

Een aantal onderdelen zijn eenvoudigweg niet meer origineel te krijgen, wat is dan de oplossing?

Curry off-course!!!!

Link naar reactie

Een groot aantal topics handelen over frauderen met cilinderinhoud en verwijderen van verplichte veiligheidsonderdelen aan de Vespa, zonder ook maar één opmerking van de verantwoordelijken.

Dat ligt op mijn maag.

Het voornaamste wat ik leerde als ik iets mispeuterde, is dit vooral niet aan de grote klok hangen, er over zwijgen. Feind hört mit

Tot in de treure zeg ik dat hier op het forum, maar nee.

Wat baten kaars en bril als den uil niet zienen wil.

Ooit gedacht wat er gebeurt als de overheid uit zijn krammen schiet?

Dat de personen die zich met veel lawaai ‘outen’ maar opletten dat er plotseling geen politie aan de deur staat.

Het overgrote deel van de Vespisten is in orde met gelijkvormigheidsattest en verzekering.

Die mensen hoor en zie je niet meer op het forum.

Groeten aan degenen met een gezond verstand die nog even blijven.

Ik vervoeg de groep die het forum verlaat.

Tot ziens, het zijn maar de bergen die elkaar niet tegenkomen.

René

@Erix, je hoeft niet te antwoorden. Lul gewoon maar wat zoals gewoonlijk, ik lees hier toch niets meer.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...