Ga naar inhoud
Vespaforum.be

2 Vespa's gestolen.


T5Scooterboy

Aanbevolen berichten

Vanmorgen kreeg ik een telefoontje dat de witte scooter afgelopen week in Gouda Oost, Oosterwei gesignaleerd zou zijn met een Marokaantje erop. Het viel die persoon op omdat deze scooter een ander geluid maakte dan een "gewone" (plastic, automaat)scooter, daarom dat ie even keek vanuit zijn flat.

Verder geen nieuws...

Link naar reactie
Vanmorgen kreeg ik een telefoontje dat de witte scooter afgelopen week in Gouda Oost, Oosterwei gesignaleerd zou zijn met een Marokaantje erop. Het viel die persoon op omdat deze scooter een ander geluid maakte dan een "gewone" (plastic, automaat)scooter, daarom dat ie even keek vanuit zijn flat.

Verder geen nieuws...

hola, dit ruikt naar racisme ;-) Het is veel waarschijnlijker dat dit een Nederlander is met een donkere huidskleur. Al weet ik niet of je dat laatste tegenwoordig nog zo mag schrijven.

Link naar reactie

Jongens, jongens, jongens, it's all in the ear of the beholder! Ik ben een anti-racist in hart en nieren, en er is niks mis met te zeggen dat je een scooter zag rijden met een dikke kerel, een blonde vrouw, een marokkaan, een rosharige, een chinees, een belg, een ouwe met grijs haar, een kaalkop of een boeddhist op. ;-)

Wat ik zou doen, Martijn, is proberen om iets meer tijd door te brengen op de spitsuren in die Oosterwei buurt. Baat het niet dan schaadt het niet. Alleen, als je hem spot, volgen en de politie op de hoogte brengen. Niet zelf ingrijpen, wie er ook opzit! Succes!

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

@ Fox :als er iemand mijne vespa pikt en ik zie er daarna mee rondrijden ,ga ik daar nie naar staan kijken .Die stamp ik er gewoon af en gebruik zijn smoeleke omt vuil van mijne achterband af te halen , denk kik.

Link naar reactie

De witte GLx is terug en staat nu nog in me bus... :)

Zal vanavond eens foto's maken hoe ik hem terug gevonden heb. Wel iets schade, maar niets onoverkomelijks (denk/hoop ik).

De Legergroene T5 zou ergens in Kort Haarlem staan (wijk in Gouda).

Link naar reactie

Dader(s) niet gevonden...

Hier even wat foto's hoe ik hem terug kreeg:

IMG_2235.jpg

IMG_2239.jpg

Overige foto's zijn hierte vinden.

Vanmorgen kreeg ik een telefoontje van iemand (Nederlander) die de flyer met beloning had zien hangen bij de benzinepomp. Hij wilde die beloning wel hebben en zei te weten waar de witte scooter te vinden was. We hebben toen afgesproken bij een supermarkt in Gouda waar we elkaar zouden treffen. Ik daar naartoe en hem gebeld, hij was er zo.

Daar bleek het dat zijn stief/schoonzoon (whatever) de scooter te koop aangeboden kreeg de avond ervoor. Ze wisten door de flyers met beloning dat het niet pluis was. De reden dat ie te koop aangeboden werd is waarschijnlijk dat ik afgelopen zaterdag samen met Gerard (van de lambrettaclub) uit Gouda was wezen zoeken in de wijk waar die stond. Ik heb zelfs nog een tijdje recht voor de flat gestaan waar de GLx later bleek te staan...

Bij de supermarkt samen met de tipgever besloten de Politie te bellen. Tipgever wilde niets met de politie zelf te maken hebben en hij ging er na het adres gegeven te hebben dan ook vandoor. Tipgeld had ie toen nog niet gehad. Met de politie (die er snel was) naar het adres gegaan en politie hun gang laten gaan. Telefoon van tipgever, we stonden verkeerd. Hij hield ons blijkbaar goed in de gaten vanaf zijn automaatscooter zonder kentekenplaat... Wij op naar de volgende plek, vlakbij. Ik met me witte P200 voorop, politie er achteraan. Vespa zou in een open gebroken kelderbox van een flat staan waarvan je de deur zo open kon duwen. Zat alleen nog wel een afgesloten deur voor om bij een groepje kelderboxen te komen. Politie ging volop aanbellen, maar al snel kwam er een oud mannetje (Marokaans o.i.d.) aan op de fiets die erg gebrekkig Nederlands sprak. Bleek echter wel de beheerder van die flat te zijn. Hij die afgesloten deur geopend, politie naar kelderboxen gegaan, deur open geduwd en jawel daar stond me witte GLx. Ik even kort om het hoekje gekeken en dat was hem inderdaad. Stond wel met een kettingslot aan een rollator vast. Ik kon me auto ophalen, politie zou proberen slot los te halen. Eenmaal terug met de auto stond de scooter met rollator en al buiten. Of ik zelf thuis even het slot wilde losslijpen. Thuis na het uitladen herkende ik de ketting van het slot ineens. Die lag tijdens de diefstal in het afgesloten kastje van me groene T5. Ketting was met een voor mij onbekend beugelslot aan elkaar gezet. Die maar losgeslepen en rollator (die ik eigenlijk aan de beheerder moest teruggeven naar Politiebureau gebracht. Vond het iets te link om alleen in het donker naar de bewuste flat terug te gaan. Kelderbox bleek overigens van een oude man te zijn die al weken in het ziekenhuis lag aldus de politie/buurtbewoners.

Ben benieuwd wanneer ik iets over de T5 hoor en hoe dat dan loopt...

Link naar reactie

Ik heb vanavond gehoord dat de recherche erop zit, maar ik verwacht er niets van. Kan het tenslotte allen maar meevallen :)

Nog even over de schade aan de GL voor de geïnteresseerde:

Buiten de sloten (uiteraard) is het voorspatbord gekrast en scheef en is 1 zijbult motorkant gedeukt en gekrast (en zijbultrubber is weg). Verder is de middenmat eraf gerukt en is het blok, m.n. commandohuis, gekrast. Ook loopt het achterwiel iets aan, moet nog goed gaan kijken wat dat precies is. Ik heb hem nog niet gestart of mee gereden. Tank is vrijwel leeg. Viel me op dat de benzinekraan op C stond, maar dat kan de politie ook gedaan hebben...

Link naar reactie
Inderdaad goed nieuws, en spannend zeg... De adrenaline moet welig getierd hebben bij je!

Zekers.

Vandaag heb ik zowaar de plaatselijke krant van Gouda gehaald met een artikel en foto :).

krant+10-10-07.jpg

Nu maar hopen dat het ook nog een groene T5 opleverd eusa_pray.gif

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...