Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wie heeft mij zien rijden met mijn nieuwe coiffure?


René

Aanbevolen berichten

Ik was van plan het pas te schrijven als alle bloed hier op het forum opgeruimd was. Maar ik vrees dat Alzheimer bij mij zal toeslaan. Daarom nu maar…..

Zondagmiddag ben ik via Wetteren naar Herzele gereden en heb voor een café in Dombergen, mooi op een rij, 6 Vespa’s zien staan.

Het was al een tijd geleden dat ik bij mijn vriend Willy geweest was, dus huisnummer en uitzicht van huis was ik vergeten. Ook zag ik geen bekende auto’s in de straat van mijn andere vrienden die ook uitgenodigd waren. Langs de autobaan waren geen snelheidscontroles bijgevolg was ik wat te vroeg, dacht ik.

“Ja, ja, het is hier” zei mijn vrouw. Hierdoor gesterkt bel ik aan een huis waarvan ik dacht dat het daar was. Komt daar een vriendelijke, wildvreemde man met bril opendoen en een gebaar maakt dat wij moeten binnenkomen. Denkende dat het de broer van Willy is vraag ik “zijn we te vroeg?” Nee, nee zegt de broer van Willy, terwijl wij het salon binnenstappen. Toen ik een kort madammeke, dat ik van haar noch van pluimen kende, met teljoor en handdoek uit de keuken zag komen wist ik het – Wij waren verkeerd-.

Hij kende Willy en heeft ons dan vijf huizen verder verwezen, waar wel bekende auto’s voor de deur stonden.

Eenmaal in het salon bij Willy, zijn vrouw en al de andere vrienden, wil ik vertellen dat we eerst op het verkeerde adres zaten, zegt mijn vrouw “ja René heeft weer eens de hoofdschotel afgevogeld”

De volgende

Link naar reactie

Mijn coiffeur is op pensioen gegaan en woont nu in Keiem. Hij heet Chris en is mijn kameraad, al van op de schoolbanken. Hij had bovendien zijn kapperzaak naast mijn winkel. Al vele jaren knipt hij mijn haar, ik ontzie een andere Figaro te zoeken.

Als het mooi weer is doe ik graag een tripje met de scooter door de polders. Op de dag van de wapenstilstand reed naar mijn “persoonlijke” coiffeur.

Na het haarsnijden en een babbel over onze kwaaltjes, bij koffie en een druppel, wilde ik niet onmiddellijk naar huis. Langs de IJzer reed ik naar het monument voor de gesneuvelden van de oorlog 14-18. Het was nogal druk in Kaaskerke en ik koos de richting Veurne, om eens “bachten de kupe” door de polders naar huis te rijden. Met de watertoren van Nieuwpoort in zicht dacht ik aan de foto in Hayes profiel en kreeg het idee om eens echt te zeveren op het forum, zoals velen mij verwijten.

Mijn haar was abnormaal kort dus vond “Wie heeft mij zien rijden met mijn nieuwe coiffure" als titel wel gepast

Salut

’t Is zwienneweer in Oostende.

Link naar reactie

Vooral bij mijn dagelijks gepeins over “de dingen des levens”, heb ik over uw vraag nagedacht, Umberto.

Het besluit is dat ik geen boek zal schrijven. Eenvoudig weg omdat ik, als gepensioneerde, raar maar waar, daar nu geen tijd meer voor heb.

Ik dacht aan een in leder gebonden uitvoering met gouden letters “René’s Memoires”. Dit boek zou wel mijn ijdelheid strelen maar of het verkocht zou worden is een ander paar mouwen. Ik geef toe dat ik bij het uitdelen van de bescheidenheid niet vooraan in de rij stond te dringen. Toch stond iemand van het forum, waarvan ik zijn naam niet mag vernoemen, achter mij.

Tot zover uw vraag om een boek te schrijven.

Er zit waarschijnlijk een dode mus in de afvoerpijp van de dakgoot. De hele tuin staat onder water. Van de schildpad steekt alleen zijn kopje boven. Om het gekrijs van de Gaiisten op het forum te temperen zeg ik: "Helaba gasten, de schildpad is wel van plaaster"

Op dit moment regent het niet, ik stop met zeveren en begin aan de dagtaak.

Tot morgen. Als ik niet van de ladder donder.

Groetjes René

Link naar reactie

Van het agentschap Belga : Brussel, 12/12/06: Gevaarlijke, mensenetende, plaasteren schildpadden overspoelen de Belgische kust. De horeca-sector is, volgens de laatst bekomen informatie wanhopig. De agenturen noteren massale annulaties van de vakantieverblijven voor de Kerstvakantie. De civiele bescherming en het leger werden door de regering ingezet om het gevaar in te dijken, het derde bataljon para-commando op kop. Sedert 18u werd er vanwege het stafeskadron al niets meer vernomen. Recce-reserve-troepen (Ex-Tweede Jagers te Paard) worden gemobiliseerd om een verkenningsopdracht uit te voeren in het getroffen gebied. Geen enkel TV-station heeft beelden binnengekregen van enige 'reporter-ter-plaatse'. Alle contacten met de lokale bevolking zijn verbroken sedert 122130DEC06. Voorbij de lijn Sluis-Hamme-Aalter-Ieper heerst een ijselijke stilte ...

Link naar reactie

@KOALA2

Luc, ik heb het grijze vermoeden dat gij een aanval doet op mijn eretitel van grootse Prietprater.

Sorry ik zit momenteel in een literair dipje anders zou ik me wel verdedigen met enkele schoten uit mijn “Scheldwoorden Vocabulaire”.

Niet treuren ge hebt het nog tegoed

Groetjes van René uit het miezerige Oostende

Link naar reactie
@ koala 2 : naar den rtbf gekeken ?

Nope, maar het was wel geïnspireerd op Orson Welles' stunt met 'The invasion of Mars' en toen ik dat grapje van de rtbf vernam dacht ik uiteraard opnieuw aan dat radioprogramma dat voor zoveel paniek gezorgd had.

Vroeger was het : als 't in de krant staat is het waar, dat wordt nu als 't op het Nieuws komt is het waar en ik blijf erbij dat, behoudens de reportage over de landing op de Maan zo'n dertig jaar geleden en voetbalmatchen waarbij de Rode Duivels afgaan, bijna al de rest van wat op TV is gekomen waarschijnlijk niet waar is.

Link naar reactie

Juist aan het venster van de keuken liep de dakgoot over.

De werken werden dringend, de aarde spoelde weg en de wortels van de rozen kwamen bloot. Behalve het gras afrijden, is de tuin een aangelegenheid van mijn vrouw. Dat ze bij een stortvlaag nogal vies naar mij keek hoeft waarschijnlijk geen uitleg.

Vrijdag om 11 uur bij het pattatejassen was het zover, 20 liter per vierkante meter.

”Wanneer ga je naar die goot kijken?”

Niet dat mijn huizeke zo hoog is, maar tot aan de dakgoot heb ik toch een laddertje nodig. De poten drongen door mijn gewicht van 112 kg in de drassige grond. Ik terug, maar nu in lichte looppas, naar de garage om een plankje. Tegen dat ik aan de karwei begon was ik goed nat.

Na het demonteren van de afvoerpijp kwam er nog geen spetter water uit aansluiting naar de goot. Wat gekotter met een grote schroevendraaier deed wonderen. Een dode mus op een bedje van rotte bladeren, vergezeld van 20 liter per vierkante meter, kreeg ik over mij. Ik had geen voeten genoeg om van het laddertje te komen. In het geweld van mijn jeugdig dynamisme zijn de poten van het plankje geschoven en lag ik met mijn schoon lichaam tussen de rozen.

Licht mankend maar zwaar grieperig heb ik weer alle punten bij mijn vrouw.

Kuch kuch, René

Link naar reactie

En dat blijft hier maar duren met al die zever hé. Ze gaan hier blijkbaar voor de meeste antwoorden en onzinpraat op één topic. Bij deze draag ik mijn steentje bij door niets te zeggen (alhoewel). En wat zeggen we dan: merci ;-)

Link naar reactie

Hoy iedereen + francyd1,

Vanwege mijn slechte rug heb ik startproblemen. Voor de rest ben ik nog als een snotneus van 50 jaar. Het duurt wel een tijdje om mij vlot te bewegen, daardoor heb ik de kans om ’s morgens voor ik mijn garage duik dit forum te bezoeken.

In strijd met mijn geweldige bescheidenheid moet ik toegeven dat deze topic over “mijn coiffure” geslaagd is. Buiten een paar pedagogisch zwakkere lezers die de pointe van mijn topic niet begrepen bespeurde ik, al was het met de loep, enige voorzichtig positieve kritiek. Ja met de loep.

Als ge mij een bloemetje gooit, doe het met overtuiging! Wees gul! Hou je niet in! Wees niet zuinig!

Als ik met mezelf stoef laat ik me ook volledig gaan.

Voor de zeveraars die zeggen dat ik zever

De zever die gij zevert is geen zever.

De zever die ik zever dat is pas zever.

Als ge tenminste over zever zevert

Tot de volgende zever

De zon komt al op in Oostende

René

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...