Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wie heeft mij zien rijden met mijn nieuwe coiffure?


René

Aanbevolen berichten

Wij vieren vandaag het feest van de wapenstilstand.

Het zou niet vaderlandslievend zijn van mij om vandaag naar iemand te schieten.

Ik wil dus zeker geen stok in het kiekenkot gooien. Beschouw deze topic zonder meer als een gewone vaststelling

Is het toeval of realiteit dat het forum achteruitgaat? Een vraag over techniek krijgt amper enkele antwoorden.

Daarentegen topics over kousen, mutsen, schoenen, ondergoed warm en koud, mooi of lelijk, lekker ruiken of stinken halen 100 antwoorden.

Wordt dit forum een vrouwenkransje?

Lezen wij in het vervolg “eerst twee linkse steken en dan 3 rechts”?

Of

Ik doe sinds vorige week maar één snuifje zout op de patatjes

Salutjes!

Leve de wapenstilstand!

Link naar reactie

Rene beste vriend.

Jij hebt overschot van gelijk, ik zat er al lang mee, en dacht van laten we maar zwijgen. Ben ik blij dat jij het zegt, jij kan het wat beter verwoorden dan ik.

De topics over kleding, kleurtjes ect overheersen gewoon technische vragen.

De laatste weken kijk ik nog amper naar het forum juist om die reden.Ik zit meer en meer te lezen op de forums van onze nederlandse vrienden, eerlijkheid gebied mij om te zeggen dat die forums momenteel gewoonweg beter zijn qua inhoud.Het vespaforum gelijk we het vroeger kende is niet meer, en daar kan je nog weinig aan veranderen vrees ik.Je ziet trouwens ook dat mensen zoals scooterboy, houba en nog vele anderen praktisch niks meer posten, op speedracer na, maar die heeft geen leven :).

groetjes

Link naar reactie

Misschien zijn de topics van in jullie "goeie ouwe tijd" interessanter dan wat nu soms verschijnt. Maar ik stel me toch serieus vragen bij wat er mis is met af en toe een "scheve" topic, ik denk niet dat er zo veel gelalt wordt in de techniek/restauratie,... onderwerpen. Chit chat is er volgens mij nog steeds om af en toe een beetje onnozel te kunnen doen. Ik denk toch dat 90% van iedereen hier op het forum aan vespa's werkt en ermee rondtoert puur om er plezier aan te beleven, dus vind ik het niet meer dan logisch dat er af en toe eens gelachen wordt.

Maar dat is mijn bescheiden mening.

Dennis

Link naar reactie

Voor zover mijn geheugen mij in de steek laat... was het oude forum, en initieel het nieuwe forum hoofdzakelijk 'technisch' en kenden de meesten elkaar hier enkel via dit forum. Nu zit hier om te beginnen veel meer volk en word hier veel meer geluld, maar dit beperkt zich hoofdzakelijk tot het "Chi Chat" gedeelte. De 'hoofdzakelijk' technische vragen die we vroeger hadden zjn er nog steeds, maar omdat we een schijnbaar groter percentage 'beginners' hebben, en da daarbij dan nog een aantal met 'onechte' vespa's rijd (LX, ET, GT, ...) komen er nu een hele hoop niet-technisch-Vespa-gerelateerde vragen (en antwoorden op Vespa-vragen) bij die er vroeger niet waren. Sommige 'anciens' storen zich aan die vragen (en misschien nog meer aan sommige off-topic of van-de-pot-gerukte antwoorden) en volgens mij ligt daar de grootste ergernis.

Ik weet dat op het oude forum er soms twee à drie dagen niets bijkwam terwijl er hier bij wijze van spreken om de 5 min iemand iets moet posten.

Het feit dat sommige mensen hier minder posten heeft er missschine ook mee te maken dat sommige van die mensen er minder mee bezig zijn dan vroeger, dat sommige mensen ondertussen een kind hebben, minder tijd, geen 'project-scooters' waar ze vragen over hebben, en het feit dat tegen dat ze hier komen kijken, de meeste vragen al beantwoord zijn. En hoeveel mensen zijn hier nog met echte 'projectjes' bezig die niet louter restauratie zijn, waarvoor er een degelijke technische kennis nodig is, en wie woont er nog op een geografisch eiland zodat hij afhankelijk is van het internet om zijn vragen te stellen. Ondertussen weten de meeste mekaar wonen of weten ondertussen bij wie in de buurt ze terecht kunnen om hun probleem opgelost te krijgen...

En ik beschik over de luxe dat ik tijdens mijn werk regelmatig eens kan controleren of Stanman en René nie te veel zever verkopen.

Ik stel voor dat je begint met enkel de 'techniek'-sectie en de 'evenementen' nog te lezen en dat je frustratie dan vanzelf wel zal minderen...

Link naar reactie
Voor zover mijn geheugen mij in de steek laat... was het oude forum, en initieel het nieuwe forum hoofdzakelijk 'technisch' en kenden de meesten elkaar hier enkel via dit forum. Nu zit hier om te beginnen veel meer volk en word hier veel meer geluld, maar dit beperkt zich hoofdzakelijk tot het "Chi Chat" gedeelte. De 'hoofdzakelijk' technische vragen die we vroeger hadden zjn er nog steeds, maar omdat we een schijnbaar groter percentage 'beginners' hebben, en dat daarbij dan nog een aantal met 'voor-de-anciens-onechte' vespa's rijd (LX, ET, GT, ...) komen er nu een hele hoop niet-technisch-Vespa-gerelateerde vragen (en antwoorden op Vespa-vragen) bij die er vroeger niet waren. Sommige 'anciens' storen zich aan die vragen (en misschien nog meer aan sommige off-topic of van-de-pot-gerukte antwoorden) en volgens mij ligt daar de grootste ergernis.

Ik weet dat op het oude forum er soms twee à drie dagen niets bijkwam terwijl er hier bij wijze van spreken om de 5 min iemand iets moet posten.

Het feit dat sommige mensen hier minder posten heeft er missschine ook mee te maken dat sommige van die mensen er minder mee bezig zijn dan vroeger, dat sommige mensen ondertussen een kind hebben, minder tijd, geen 'project-scooters' waar ze vragen over hebben, en het feit dat tegen dat ze hier komen kijken, de meeste vragen al beantwoord zijn. En hoeveel mensen zijn hier nog met echte 'projectjes' bezig die niet louter restauratie zijn, waarvoor er een degelijke technische kennis nodig is, en wie woont er nog op een geografisch eiland zodat hij afhankelijk is van het internet om zijn vragen te stellen. Ondertussen weten de meeste mekaar wonen of weten ondertussen bij wie in de buurt ze terecht kunnen om hun probleem opgelost te krijgen...

En ik beschik over de luxe dat ik tijdens mijn werk regelmatig eens kan controleren of Stanman en René nie te veel zever verkopen.

Ik stel voor dat je begint met enkel de 'techniek'-sectie en de 'evenementen' nog te lezen en dat je frustratie dan vanzelf wel zal minderen...

Link naar reactie

@beste renereetje , wat is de zin van het leven als er geen onzin bij is !!!

of heeft niet alles een einde , behalve een worst , die heeft er twee !!!!

om maar te zeggen dat ik als 'beginner' toch erg blij ben met dit forum...en dan het overbod aan keuzes waar ik me bv.eens stevig kan laten gaan op de chittie-chat of even serieus uit te hoek kan komen op het regelmenten hoekje en me kan laten bijstaan op de restauratie-pagina...

DANKJEWEL jurgen en dankjewel aan al de mensen die het forum levendig houden met net dat ietsje meer...

tjau bart

Link naar reactie

Ik heb heb het oude forum nooit gekend, maar vind dit forum alleszins geweldig. Een goede verhouding tussen alledaagse vespa topics en techniek. Sorry mensen, mijn kennis inzake techniek is véél te klein om advies te geven, dus draag ik mijn steentje bij waar ik kan ... en dat zijn meestal non-technishce topics. Moest ik meer technisch geschoold zijn, dan zou ik het met véél plezier met iedereen delen.

Link naar reactie

Bartje jongen, hoe moet ik jou antwoord opvatten? ik kan me niet voorstellen dat ge mijn onzin niet snapt.

Met als titel “Wie heeft mij zien rijden met een nieuwe coiffure” en dan nog hier in de rubriek “Shit Chat” vond ik dat wel heerlijke onzin van mezelf.

Als er niemand is die het komieke hiervan inziet ligt het aan mij.

Dan moet ik dringend naar de apotheker om een mengeling van omega 3 met actieve bifidus op een bedje van levende enzymen.

Ik zou niet graag de oorzaak zijn van een volkerenmoord.

Maf ze, René

Link naar reactie

Die Oostendse humor moet ge gewoon worden zeker !?

soit,

antwoorden op technische vragen resulteerd meestal in een welles/nietes van mensen die denken dat ze het beter weten dan een ander, dus je probeert uw gelijk te halen na tig posts of je reageert er gewoon niet meer op en ge amuseert u eigen aan de soms zeer belachelijke en/of aarsdomme reacties !

Misschien moet er eens een on-line test van Vespa kennis georganiseerd worden om de kenners van de vetkrabberkes te onderscheiden.

Link naar reactie

@renereetje...m'n eerste volzin was er al één met complete onzin met een vleugje waarheid...ik volgde u dus gewoon in u gekke topic...bedankt overigzins voor het zandmannetje want ik heb goed geslapen ( met al die koters is dat niet altijd even evident ) ...

even een goede raad als ik mag...hol niet te snel naar u locale drogist voor één of ander hallucinerend drankje maar ga te rade bij vespis-ta di blijkbaar zéér goed spul heeft...

een welgemeende tjau

bart

Link naar reactie
even een goede raad als ik mag...hol niet te snel naar u locale drogist voor één of ander hallucinerend drankje maar ga te rade bij vespis-ta di blijkbaar zéér goed spul heeft...

een welgemeende tjau

bart

en u bedoeld hiermee ?

misschien ligt het wel aan dit soort "grappige" opmerkingen dat het niveau hier achteruit gaat...

Link naar reactie

Dat klinkt al beter Bart

Op het antwoord van Jules zal ik maar zwijgen zeker? want vandaag is het geen wapenstilstand.

Hi jules, daar in Brasschaat woont een oude maat, Jef die in 1955 een GS125 kocht, waarmee we in de streek van Tessenderlo gingen stappen.

Prettige zondag

René

Link naar reactie

hey vespis-ta...wapenstilstand of niet...elk brasschaat heeft recht op zijn jules !!!!!

maar ik wil best wel eens samen een tourke doen daar ik in schoten woon en misschien ook wel een jules ben !!!!

als je wil natuurlijk want m'n kennis van vespa's zou enkel maar aantonen dat ik écht een "vetkrabberke" ben...na een'stoute stoofschotel' vind ik dat een subliem woord om toe te voegen aan mijne vocabulaire...bedankt daarvoor..

ps...je bent een jaartje ouder dan ik dus ik zal u beschouwen als m'n grote broer en maar braaf luisteren zekers !!!

zeg renereetje dit word toch geen guldensporenslag hé want vijanden kan ik best missen...

het allerbeste

Link naar reactie

jammer dat de vespis-ta zo vriendelijk is want anders hadden we er een nationale feestdag bij...na de guldensporenslag nu de goudenjurgendag

@ vespis-ta...ik hoop de messerschmitt klaar te hebben voor een zaterdag ivm het concert van dick dale...je kan daar toch ni naartoe als je een vespa thuis hebt staan!!!

daarvoor heb ik enkel nog de kabelhoudertjes voor de versnellingskabeltjes nodig ( die achter dat kammetje haken (2) ) en de lampjes voor m'n voorste licht en het lampje voor m'n achterzwanelichtje...kan je dat eigenlijk bij de locale vespawinkel kopen ????,

als ik er geraak vespis-ta dan doen we een tourke en wees ni bang voor de kou...ik wrijf je wel warm

tjau bart

Link naar reactie

Analyse.

Met de beste intentie om eens echt te lullen begon ik deze topic, ongelukkiglijk met een item dat bij sommigen gevoelig ligt. Dat ik niet uit was op polemieken was klaar - met wapenstilstand wordt niet geschoten! punt.

De keuze van uitdrukking met “ stok en kiekenkot” was uiteraard niet mijn sterkste. Hier zat ik al, ongewild op glad ijs.

De vergelijking van dit forum met vrouwenkransje, door mij bedoeld als echte onzin, werd door enkele forumleden beschouwd als een regelrechte aanval op hun alter ego.

Wat voor mij een vaststelling was, was voor hen een oorlogsverklaring. Toen mijn vriend Stanmans uit zijn oerwoud kwam was de ravage totaal, een genocide leek niet te vermijden.

Dank zij, een tot nu toe onbekende Antwerpse beweging kwam het niet zover

De wind is gevallen, de storm is over, de bladeren hangen stil

Zie ik nu in het Antwerpse een prille relatie ontluiken? Mooi man, mooi man.

Werk ze.

René

PS.

Niettegenstaande dat mijn vorm van “grappig” zijn niet door iedereen kan begrepen worden schrijf ik het toch.

Link naar reactie

euh renereetje...ik ben er zowaar stil van...of het ochtenduur er voor iets tussen zit weet ik je later op de dag te zeggen...ooit komen we elkaar wel es tegen...of dat nu op een vespa of op een zieljachtje mag zijn ... het laatste was iets te duur twee jaar terug op een huur jacht...wel heeeeeeeel leuk

jau

bart

Link naar reactie

Misschien stellen velen ook geen technische vragen meer uit schrik om de huid vol gescholden te worden dat ze de zoek-functie niet gebruikt hebben of de vraag een domme vraag is waar ze het antwoord op al zouden moeten kennen volgens de anciens.

Peace.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...