Ga naar inhoud
Vespaforum.be

(Kunststof ?) Benzine tank gl-b uit '61


Marc 69

Aanbevolen berichten

Goedenavond,

Helaas zit mijn benzinetank vol roest, en ik vraag me af zijn er ook kunststof tanks in de handel en zo ja, waar kan ik deze kopen/bestellen? Gaat dus om een Vespa GL-B uit 1961, 150cc.

Alle opties om te ontroesten zijn al geprobeerd, 4x met elektrolise geprobeerd, azijn zuur 80%, cola etc. krijg hem niet schoon, en een kunststof tank zou voor mij de ideale oplossing zijn denk ik. zou heel blij worden van een tip die weet  waar ik deze kan vinden. 

BVD Marc

Link naar reactie

Wat bij mijn tank erg goed werkte; volgooien met grind en wat benzine, en dan heel erg lang schudden. (of in oude doeken in cement trommel en uur laten draaien)

Dan heel goed schoon spoelen.

Hierna helemaal vol gieten met bv Rustyco, en een nacht laten staan.

Leeg gieten en heel goed laten drogen.

Link naar reactie

Idd, gewoon een nieuwe. Scheelt een hoop toekomstig sproeiers- en carbuspoelwerk.

Mits wat creatief googlen voor €50-60 in de Italo-shops te vinden. 

Link naar reactie
2 uren geleden, jeansprint zei:

Dank voor de tip, ga ik doen, is dit de tank die er bij mij in past, en hoe weet je dat dan? Hij lijkt als 2 druppels water, maar is zie nergens het type, GL-B. 

Misschien een rare vraag, maar ben echt beginner, en mijn vader zei altijd "domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel".

34 minuten geleden, Frederik9111 zei:

Idd, gewoon een nieuwe. Scheelt een hoop toekomstig sproeiers- en carbuspoelwerk.

Mits wat creatief googlen voor €50-60 in de Italo-shops te vinden. 

Dank voor de tip

  • Like 1
Link naar reactie
12 uren geleden, Niels_1977 zei:

Wat bij mijn tank erg goed werkte; volgooien met grind en wat benzine, en dan heel erg lang schudden. (of in oude doeken in cement trommel en uur laten draaien)

Dan heel goed schoon spoelen.

Hierna helemaal vol gieten met bv Rustyco, en een nacht laten staan.

Leeg gieten en heel goed laten drogen.

Niels, hartelijk dank weer voor het mee denken, maar ik ga voor nieuw, meer zekerheid kan ik niet krijgen. 

Link naar reactie
10 uren geleden, Marc 69 zei:

…Hij lijkt als 2 druppels water, maar is zie nergens het type, GL-B…

Zoeken op VBB2T-chassis. Op de vork en remtrommels na identiek.

Link naar reactie
14 minuten geleden, Frederik9111 zei:

Zoeken op VBB2T-chassis. Op de vork en remtrommels na identiek.

Frederik, bedankt voor de info, maar hoe weet je nou dat ik op VBB2T moet zoeken? En doet het bouwjaar er dan niet toe? Ik ben een echte leek, voor mij is niets logies

13 uren geleden, Niels_1977 zei:

Wat bij mijn tank erg goed werkte; volgooien met grind en wat benzine, en dan heel erg lang schudden. (of in oude doeken in cement trommel en uur laten draaien)

Dan heel goed schoon spoelen.

Hierna helemaal vol gieten met bv Rustyco, en een nacht laten staan.

Leeg gieten en heel goed laten drogen.

Niels, hartelijk dank weer voor het mee denken, maar ik ga voor nieuw, meer zekerheid kan ik niet krijgen. 

Link naar reactie

In mijn beleving zijn alle benzinebakken van "Large-frame" Vespa's uitwisselbaar.

Een kleine uitzondering voor de verhoogde tank van de GS160, 180SS en Rally, dan moet je een ander zadel monteren...

Succes!

Link naar reactie
17 uren geleden, nero zei:

Ik heb anders nog een tank liggen splinternieuw, nooit gebruikt. 

Zonder mengsmering, met afneembare vuldop (niet bijgeleverd). 

50€, af te halen in Edingen (Enghien). 

Groetjes, nero. 

Nero, bedankt voor het aanbod, maar ik ben opzoek naar een complete tank. 

Link naar reactie
18 uren geleden, Vespatje6264 zei:

Bij SIP kies ik voor mijn GLB 1962 onderdelen via onderstaand type maar check dat voor jouw type even

  • 150 (T4/150) (D) 150 ccm 2T AC '59-'65 VGLA-B

Hoe weet ik wat mijn type is? Staat dat ergens op mijn kentekenbewijs, is dat kennis? Ik heb geen enkele basis kennis van scooters, dat maakt het voor mij erg lastig. 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...