Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Documentatie gl-b uit 1961


Marc 69

Aanbevolen berichten

Jeansprint, hartelijk dank nogmaals, maar dit is docu over het model tot 1958, die van mij is uit 61.

En nogmaals; Ik heb geen enkele ervaring, zelfs niet met zoeken op internet.

Vind mezelf al heel wat dat ik een profiel aangemaakt hebt op deze side en dat er mensen zijn (jij) die dit leest en met mij mee willen denken. misschien kan je die uit 61 nog posten voor mij? bvd

Link naar reactie

Hier staat een paar foutjes in hoor. :)

VGLB heeft 4 versnellingen en is net als de VGLA een largeframe model. VGLB is qua chassisdelen identiek met VBB2, met uitzondering van de vork (specifiek 10" model met kantelstuurslot en kopbout parallel met het frame) en 10" wielen en remtrommels. Ook de motor (versnellingsbak/krukas/cilinder/...) is identiek met uitzondering van het 10" remsysteem. 

image.png.56485f3baf1c95393f313a7025d7a0e1.png

 

 

Link naar reactie
3 hours ago, Frederik9111 said:

Hier staat een paar foutjes in hoor. :)

VGLB heeft 4 versnellingen en is net als de VGLA een largeframe model. VGLB is qua chassisdelen identiek met VBB2, met uitzondering van de vork (specifiek 10" model met kantelstuurslot en kopbout parallel met het frame) en 10" wielen en remtrommels. Ook de motor (versnellingsbak/krukas/cilinder/...) is identiek met uitzondering van het 10" remsysteem. 

image.png.56485f3baf1c95393f313a7025d7a0e1.png

 

 

Het frame van een GL (wiel: hart op hart is 1200mm) is edoch niet helemaal identiek aan de VBB (wiel: hart op hart is 1180mm),

scheelt weinig maar wel iets. 

LF 1962 Vespa 150GL VLA1T DGM - IGM.pdf LF 1960 Vespa 150 VBB1T VBB2T DGM - IGM.pdf

aangepast door Niels_1977
Link naar reactie

VGL, VGLA, VGLB en bij uitbereiding Acma GL zijn dan geen "echte" GL's?

image.png.9bb0aaaa1357d3f52e29012c7446e760.png

VGLA en VGLB zijn overigens niet alleen bij MISA geassembleerd.
VLA is in deze draad niet relevant.

aangepast door Frederik9111
Link naar reactie

Misschien redeneer ik dan verkeerd, op welke GL heeft Piaggio dan de homologatie gebaseerd?

Ik heb van de VLA het DGM/IGM document, en ga er vanuit (maar wellicht te logisch geredeneerd) dat met die afmetingen alle gelijksoortige frames zijn geproduceerd.

Mocht iemand de DGM/IGM documentatie vd VGL/VGLA/VGLB etc hebben dan hou ik mij aanbevolen!

Link naar reactie
9 minuten geleden, Niels_1977 zei:

Misschien redeneer ik dan verkeerd,...

Je redeneert verkeerd.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...