Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Expertise na ongeval


TomP

Aanbevolen berichten

Vespa is net een maand ingeschreven, rijdt na wat sleutelen goed, het is zomer, heb bijna verlof met uitzicht op vele ritten, ... werd ik deze morgen aangereden door iemand die wegreed van een parking. Het resultaat kan je zien op de foto's. 

Lichamelijk schade is gelukkig verwaarloosbaar maar de Vespa is er erger aan toe. Van mijn voorwiel tot mijn stuur is alles zowat afgebroken. Ik weet niet of het frame geplooid is. Lijkt op het eerste zicht niet het geval maar ik ben dit niet zeker. 

Ik moest een schadebestek laten opmaken door de politie. In de garage vertelden ze mij dat dit vaak probleemgevallen zijn wat verzekering betreft. Dit omdat voor de experts zo'n Vespa eigenlijk weinig waarde heeft.

Iemand ervaring met dergelijke gevallen en/of tips hoe je dit het beste aanpakt?

20230726_071811.jpg

20230726_135701.jpg

20230726_135643.jpg

20230726_135657.jpg

Link naar reactie

jeetje man, heftig, goed om te horen dat je zelf ok bent. Ben verder niet bekend met de Belgische regelgeving op dit gebied, maar daar gaan andere leden je vast wel mee kunnen helpen. Mogelijk kun je de schade laten schouwen door een goede vespa garage die verstand van zaken geeft (maskes?).

Link naar reactie

Yep, klassieke scooter in originele staat volledig per totale. Had hem naar Maskes gedaan voor schadeclaim, Vespa was daar al binnen geweest voor afstelling en terug op de baan brengen na jaren stilstand. Verzekering tegenpartij nam claim niet aan omdat garage zogezegd niet objectief zou zijn gezien ik daar klant ben. Foto’s naar andere vespa restaurateur gestuurd en na veel bidden, smeken en e-mail verkeer van deze mensen ook een schatting gekregen en zo verzekering verplicht meer te betalen dan de eerste belachelijk lage schatting. Tegenwringen en je tijd nemen. 

9c46f1f1-78c5-4392-8716-7722aa43e1f4.jpeg

22ea0aed-29c6-40e2-b1b9-2edcb8cd4ff5.jpeg

  • Wow 1
  • Triest 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...