Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Tomermaat

Leden
  • Aantal items

    36
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    4

Tomermaat last won the day on December 27 2018

Tomermaat had the most liked content!

Community reputatie

24 Excellent

Over Tomermaat

  • Titel
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    De Leste Vitesse , echter meer steunend lid op afstand
  • Mijn Scooter(s)
    Vespa GL150 van 1963

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Wuustwezel
  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Tomermaat

    Een week napoli

    En iedereen gemoedelijk op zijn flipflops,....bij ons als er eens een tropische periode is een gefrustreerde ‘oom agent’ die je 65 euro aan je broek smeert wegens het niet dragen van beschermde kledij, zijnde geen handschoenen, als je met 30 ° in de schaduw even naar de bakker rijd in het dorp....arm Belgie ...
  2. Tomermaat

    6 v batterij

    Heb batterij eruit gehaald, is leeg en laad niet meer op met oplader, dus stuk lijkt me. Is vooral lastig voor remlicht, claxon kan me minder boeien :-))
  3. Tomermaat

    6 v batterij

    Beste forumleden, wederom een technisch vraagje van een niet techneut. Na het vervangen van mijn bougie weer veel zorgeloze km gemaakt doch nu kom ik tot de constatatie dat mijn 6V batterij wederom de geest heeft gegeven. Deze was maar een jaar oud, deed zijn werk goed maar ik denk dat ik met mijn onkunde ze misschien de doodsteek heb gegeven door ze aan een 6 V oplader te hangen waarbij ze nog in de vespa geïnstalleerd was. Had voor het gemak 2 kabeltjes voorzien zodat ik ze deze winter wanneer ik niet rij ze kon opladen zonder ze eruit te moeten halen. Ook overweeg ik nu om een gelbatterij erin te steken, en mijn volgende vraag is of je deze ook moet eruit halen om bij te laden, en of dit sowieso kan met een oplader. Graag uw mening.
  4. Tomermaat

    Hoe authentiek is een zweefzadel?

    Merci voor de reacties, weeral iets bijgeleerd...
  5. Tomermaat

    Hoe authentiek is een zweefzadel?

    Gezien mijn technische onwetendheid toch nog eens een vraag. Heb op 2de hands een zweefzadel aangeschaft met bagagerekje. Gezien alle bouten kloppen denk ik dat dit soort zadel ook authentiek genoemd kan worden. Maar. U is dus mijn vraag of dit klopt. Dus kort gezegd was er standaard op een vespa gl van het jaar 63 zo een zweefzadel al dan niet als optie te krijgen. Het is zeker niet dat ik als puritein wil rondrijden, is al duidelijk als je mijn vespa ziet. Mijn origineel zadel hou ik sowieso nog achter de hand. Mvg. Tom
  6. Tomermaat

    Prutsen in de marge

    Komt omdat ik in ‘het hoge noorden’ in Wuustwezel woon, maar bevriend ben met medeoprichter van de leste Vitesse in Zottegem, en aldaar al eens rit heb meegedaan. Ze hebben alle sympathie van mij doch actief lid is nogal moeilijk met die afstand...en het biergebruik...
  7. Tomermaat

    Prutsen in de marge

    Klopt volledig, alhoewel ik op enkele treffens een bedenkelijke blik kreeg, zal de combinatie van olijfolie met bier zijn ..
  8. Tomermaat

    Prutsen in de marge

    Bij deze gezorgd voor wat licht in de duisternis met wat led-verlichting en powerbankje...en de obligate olijfolie om de wereld rond te reizen, of zeker rond de kerktoren...vespahumor moet ook bestaan . En neen, ik heb nog niet geboord of gevezen in mijn originele vespa, gezien de volgende koper, als het ooit zover komt, misschien niet dezelfde smaak en humor heeft.. karren maar...
  9. Tomermaat

    Vespa gl 150 met moeilijk heropstarten na stilvallen

    Heb enkel de bougie vervangen en terug veel zorgeloze km gemaakt. Nu enkel stilgevallen na lange tijd rijden. Wat moeilijk starten maar steeds weggeraakt. Herstarten blijkt nu weer makkelijker als de bougie is proper gemaakt, dus ik denk dat ik bij die oplossing ga blijven zolang het niet erger wordt. Altijd reservebougie mee maar nog niet nodig gehad.
  10. Tomermaat

    Vespa gl 150 met moeilijk heropstarten na stilvallen

    Ondertussen weer wat km bijgezet, en na lange tijd geen enkel probleem plots terug hetzelfde euvel. Bougie verandert en start terug direct. Daarna oude bougie proper gemaakt en ook geen probleem meer. Bij deze post ik een foto van niet gereinigde bougie, graag een diagnose zn behandeling, ofwel blijvend blijven reinigen om de 2-3 mndn
  11. Tomermaat

    Gusta de VNB op Klara punt be

    Trouwens je gesigneerd boek in bruikleen gegeven bij mijn Marokkaanse collega die zich al een breuk heeft gelachen, en dat tijdens de ramadan...waar hij nachtdiensten vraagt, de schurk...
  12. Tomermaat

    Gusta de VNB op Klara punt be

    Wederom nagel op de kop, kan het niet beter zeggen dus doe ik dat ook niet.... Heb trouwens 2 x op 10 dgn genoten van je reisverhaal. Laatste op die middag in Kadans was echt aangepast aan het doelpubliek, chapeau
  13. Tomermaat

    Vespa gl 150 met moeilijk heropstarten na stilvallen

    Toen ik stilviel hier ook aan gedacht en even ‘ontlucht’, gaf echter geen soelaas. Momenteel bougie verandert eb tijdens korte ritjes geen problemen meer. Van zodra weer wat warmer een langere rit ter bevestiging. Toch bedankt voor de inbreng. trouwens Nero, vijs M7 past perfect, merci.
  14. Tomermaat

    Vespa gl 150 met moeilijk heropstarten na stilvallen

    Merci, haal ik.
  15. Tomermaat

    Vespa gl 150 met moeilijk heropstarten na stilvallen

    Beste allen, bij deze de bougie vervangen en het stationair draaien iets verhoogd, hopelijk alles opgelost. Wegens de temperatuur nog geen langere rit gemaakt. Kwam echter ander euvel tegen, blijkbaar is mijn vespa, en misschien ikzelf ook, een vijs kwijt. Echter is niet maat 6 of maat 8 van bout. Iemand suggesties waar ik de juiste kan vinden, blijkbaar een buitenmaat? Is de vijs die beschermkap vastmaakt aan de cilinderkop, zie ook foto
×