Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Sip road 3 op px200


robato28

Aanbevolen berichten

Ik wil een Sip Road 3 op mijn compleet standaard PX200E uit ‘91 plaatsen. Wat moet ik dan aanpassen om hem goed/beter te laten lopen? Had iets gehoord over vergroten hoofdsproeier en misschien ook vervangen luchtfillter voor zo’n ‘spons’-achtige rechtstreeks op de carburateurbak?

Link naar reactie

Luchtfilter is niet direct nodig maar de hoofdsproeier 1 maat groter. 
Ik had alles origineel gelaten tot ik merkte dat de motor bij het overschakelen van de 2 naar 3, en van de 3 naar de 4 even een beetje inhield. Dat is dan het moment dat die even te weinig brandstof krijgt. Na een grotere sproeier geplaatst te hebben is dat probleem niet meer, en loopt die als een naaimachine. 
Mijn Vespa is een P200e van 1983. 

aangepast door RobertoP200e
Link naar reactie
53 minuten geleden, RobertoP200e zei:

Luchtfilter is niet direct nodig maar de hoofdsproeier 1 maat groter. 
Ik had alles origineel gelaten tot ik merkte dat de motor bij het overschakelen van de 2 naar 3, en van de 3 naar de 4 even een beetje inhield. Dat is dan het moment dat die even te weinig brandstof krijgt. Na een grotere sproeier geplaatst te hebben is dat probleem niet meer, en loopt die als een naaimachine. 
Mijn Vespa is een P200e van 1983. 

1 is absoluut niet genoeg. Eerder 2 à 3 én de ralentisproeier/pilot jet een pak vetter. Het symptoom dat je beschrijft is typisch voor een onderin te arm draaiende motor (merk je niet als rijder, maar op een testbank met lambda-sonde zou wel eens ferm kunnen verschieten).  

Link naar reactie

Elke motor is anders. Best gewoon even een testbank met 2takt ervaring zoeken in je buurt. 

Link naar reactie

Oke, dat valt mee. Maar er moet toch iemand op dit forum zijn die al eens iets vergelijkbaars heeft gedaan en mij kan vertellen welk sproeiertje erin moet. Zal allicht goedkoper zijn dan een testbankrun 😊

Link naar reactie

Een testbanksessie kost €50-60. 

Klakkeloos kopiëren van een niet-gecheckte andere setup kost idd. €10 aan sproeiers (en het risico op een vastloper bij de eerste lange rit bij droog koud weer).

Link naar reactie
50 minuten geleden, Goldfinger zei:

Robyn racing had een promo van gratis afstellen op de dyno indien je een uitlaat bij hem kocht. Weet niet of dit nog geldig is.

Ware het niet dat ik in Zwolle woon 😀

Link naar reactie
57 minuten geleden, robato28 zei:

Ware het niet dat ik in Zwolle woon 😀

Leuk! Een tripje naar het verre-Zuiden! Altijd welkom. 🙂

Link naar reactie

Is een 3.0 niet wat overdreven op een standaard 200?

Het lijkt mij dat een 3.0 een hogere volume nodig heeft dan dat een standaard 200 levert.

Het lijkt mij dat je met een standaard 200 dus nooit het potentie van de 3.0 gaat benutten en waarschijnlijk gaat je px er minder van presteren.

Er is denk ik zelf een kans dat je cilinder warmer wordt dan gewenst omdat je een deel  van het koelend vermogen van je mengsel niet benut.

  • Like 1
Link naar reactie
7 uren geleden, Bowyer zei:

Is een 3.0 niet wat overdreven op een standaard 200?

Ik heb geen idee. Ik heb enkel de verhalen gelezen dat de trekkracht iets zou verbeteren en hij wat verbetering zou geven tussen de derde en vierde versnelling. Had vroeger op mijn Honda MB50 ook een grotere uitlaat en die bracht wel wat. Niet de wereld maar wel wat verbetering. 

Link naar reactie
7 uren geleden, Bowyer zei:

Is een 3.0 niet wat overdreven op een standaard 200?

Neen ☝😬

aangepast door Frederik9111
Link naar reactie
53 minuten geleden, Frederik9111 zei:

Neen ☝😬

😄 dus jij denkt dat het wel wat levert?

10 uren geleden, Frederik9111 zei:

Leuk! Een tripje naar het verre-Zuiden! Altijd welkom. 🙂

Ik ga daar ook graag eens heen echter een ritje van honderden kilometers voor een testrun……😄

Link naar reactie

Nou ik moet zeggen dat ik het wel fijn vind dat ik makkelijk de 110 haal zodat ik niet links en rechts gepasseerd word als ik incidenteel eens een stukje snelweg meepak.

In ieder geval is sneller dan een vrachtwagen wel erg fijn.

15 uren geleden, Frederik9111 zei:

Neen ☝😬

Kun je dat verder toelichten? Als ik de specs op sip mag geloven is het toch een uitlaat voor de snellere cilinders.

Link naar reactie

Euh wat valt er toe te lichten? 🙂 Recente Box-exhausts à la Sip Road 3.0, BGM BBT 2.0, Pinasco Touring Box, Polini Original Box,… zijn gewoon verder ontwikkelde versies van hun voorgangers en combineren een verlengd staight pipe traject met een geoptimaliseerde resonantiebox en een verbrede uitlaatpijp. Wat resulteert in nog (merkelijk!) meer koppel onderin en een onmiddellijk beschikbare brede powerband. Ook op standaard cilinders.  

  • Like 2
Link naar reactie
38 minuten geleden, Frederik9111 zei:

Wat resulteert in nog (merkelijk!) meer koppel onderin en een onmiddellijk beschikbare brede powerband. Ook op standaard cilinders.  

En laat dat nu net zijn wat ik zoek ☺️

Link naar reactie
Op 9/7/2023 om 10:33, Frederik9111 zei:

Euh wat valt er toe te lichten? 🙂 Recente Box-exhausts à la Sip Road 3.0, BGM BBT 2.0, Pinasco Touring Box, Polini Original Box,… zijn gewoon verder ontwikkelde versies van hun voorgangers en combineren een verlengd staight pipe traject met een geoptimaliseerde resonantiebox en een verbrede uitlaatpijp. Wat resulteert in nog (merkelijk!) meer koppel onderin en een onmiddellijk beschikbare brede powerband. Ook op standaard cilinders.  

In mijn beleving  is de omschrijving zodanig dat ik er vanuit ging dat de 3.0 vergelijkbaar is met de bgm bigbox sport.

Maar als ik jou goed begrijp heb ik dat verkeerd begrepen?😀

Link naar reactie

Sip Road XL en Bgm BBS zijn een andere categorie. SIP road 3.0 doet het op de testbank prima op een standaard 200.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Oke. Na een lange vakantie de Sip Road 3 laten komen. Originele uitlaat eraf en de nieuwe erop zou je/ik zeggen….. Maar nee, of de schroef in de swingarm gaat erin en de uitlaat met geen mogelijkheid op de uitlaatpoort. Of de uitlaat gaat soepeltjes op de uitlaatpoort maar de moer gaat met geen mogelijkheid in de swingarm. Of, nou, hij gaat wel in de swingarm maar ‘vindt’ de moer niet die aan de uitlaat in dat vierkante vakje zit. 
Wat moet ik doen om hem eronder te krijgen?? En ja, het is het juiste model voor mijn PX. 

Link naar reactie

Maak eens een punt aan je bout die je door de swingarm steekt, indien nog niet het voorste gat waar de bout in moet uitvijlen. 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...