singelee Geplaatst: 26 april 2023 Delen Geplaatst: 26 april 2023 Te koop motor PX200 Spaans blok (9DN…) momenteel femsatronic maar om te vormen naar Ducati. Zie foto’s. Heb speciaal het vliegwiel eraf genomen. what you see is what you get. Heb deze zelf nooit opengedaan. geen kickstarter, geen carbu en box prijs: 690€ Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 26 april 2023 Delen Geplaatst: 26 april 2023 Ideale upgrade-basis. Nachtje in een bak verse Super 98 en die carter ziet er al helemaal anders uit. Link naar reactie
singelee Geplaatst: 26 april 2023 Auteur Delen Geplaatst: 26 april 2023 Blok zit los btw. Draait rond. Ik heb dit niet opengedaan dus weet niet wat er in zit. Gezien de huidige vraagprijzen voor een 200 blok is dit nu echt niet de hoofdprijs. Bedankt voor me geen belachelijke vragen te sturen via PM. Blok draait uiteraard niet. Link naar reactie
singelee Geplaatst: 11 mei 2023 Auteur Delen Geplaatst: 11 mei 2023 Up. Niemand een 200 blok? 650€ Link naar reactie
f4_1400 Geplaatst: 6 juni 2023 Delen Geplaatst: 6 juni 2023 Verschilt zo'n Spanjaard nog veel van een Italiaans blok? Ik zie dat de carburateur gewoon op het carter komt. Link naar reactie
Tommie Geplaatst: 7 juni 2023 Delen Geplaatst: 7 juni 2023 Heeft 2 pk minder dan een gewone. Blijft natuurlijk wel een 200... Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 7 juni 2023 Delen Geplaatst: 7 juni 2023 (aangepast) 3 uren geleden, Tommie zei: Heeft 2 pk minder dan een gewone. Blijft natuurlijk wel een 200... Wie heeft u dat wijs gemaakt? De enige 10pk 200cc blokken waren de VDE1M-blokken, toch? Op 6/6/2023 om 09:14, f4_1400 zei: Verschilt zo'n Spanjaard nog veel van een Italiaans blok? Ik zie dat de carburateur gewoon op het carter komt. Spaanse P/PX reeks heeft altijd indirecte carterintakecarburatie (in tegenstelling tot de oudere generaties met directe cilindercarburatie). In grote lijnen zijn de carters identiek en compatibel met Italiaanse onderdelen, op een paar niet onbelangrijke details na: - meegegoten oliekam in de carter (vs. een kunststoffen variant in de Italiaanse reeksen). - verschillende vattingen voor Femsa-, Ducati-, of beide statoren. De DS 200 had een Femsatronic ontsteking. De DN 200 kwam, afhankelijk van het jaartal, met Femsa- of Ducati-ontsteking. De meest van de laatste reeks zijn echter voorzien op beiden, net zoals het blok dat hier aangeboden wordt. Op 11/5/2023 om 23:12, singelee zei: Up. Niemand een 200 blok? I don't get it. Mits een paar liter Dasty en remreiniger, een verse vette cilinder, een variable Flytech en dikke carburator en de nodige dosis elbow grease. om de silent blocks te vervangen, ligt hier een ligt een leuk winterprojectje, denk ik dan. 7 juni 2023 aangepast door Frederik9111 3 Link naar reactie
Tommie Geplaatst: 7 juni 2023 Delen Geplaatst: 7 juni 2023 @Frederik9111 Ook de Duitse PX200E Lusso heeft maar 10 pk. Is een VDE1M. Snelheid was/is ook begrensd op 100 kph. Maar blijft idd wel leuk project, zeker als je die cilinder en carbu maar uit de schuif te nemen hebt hé! Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 7 juni 2023 Delen Geplaatst: 7 juni 2023 6 minuten geleden, Tommie zei: Ook de Duitse PX200E Lusso heeft maar 10 pk. Is een VDE1M. Snelheid was/is ook begrensd op 100 kph. Alleen de Duitse VDE1M hadden een cilinder met een afwijkende uitlaattiming (gaat 2 mm vroeger open) waardoor het vermogen lager ligt; verder geen verschillen met de VSE1M-blokken van dezelfde generatie. MotoVespa 200's hebben voor zover ik weet allemaal dezelfde 12pk cilinder. 1 Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 7 juni 2023 Delen Geplaatst: 7 juni 2023 ik dacht dat "amerikaanse " blokken ook 10 pk cilinders hadden , on aan de emissie normen te voldoen. maar misschien ook een broodje aap verhaal. gr Link naar reactie
f4_1400 Geplaatst: 9 juni 2023 Delen Geplaatst: 9 juni 2023 OK, dus dit blok is prima op te bouwen met (beter verkrijgbare) Italiaanse onderdelen; goed om te weten. Sluit je een PX grondplaat (of eentje van Flytech) makkelijk aan op de verlichting van een ouder model Vespa? Ik meen in PX schema's gelijkrichters te zien, terwijl mijn Vespa's allen wisselstroom hebben. Claxon wisselen, lampjes wisselen naar 12V en klaar, of meer werk? Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 9 juni 2023 Delen Geplaatst: 9 juni 2023 Easy peasy. Gewoon jezelf even inlezen in Vespa 12v conversies. Link naar reactie
f4_1400 Geplaatst: 9 juni 2023 Delen Geplaatst: 9 juni 2023 Toevallig net even een Flytech manual bekeken: staat inderdaad gewoon in hoe je de boel moet aansluiten voor oudere modellen zoals VNB en Sprint. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 9 juni 2023 Delen Geplaatst: 9 juni 2023 Inderdaad. En komt sowieso met regulator. Link naar reactie
Ruben_vespa Geplaatst: 21 november 2023 Delen Geplaatst: 21 november 2023 Nog te koop ? Link naar reactie
singelee Geplaatst: 21 november 2023 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2023 Topic mag dicht. Is afgelopen week verkocht. Link naar reactie
Aanbevolen berichten