Jump to content
Vespaforum.be

Motor px200


singelee

Recommended Posts

Te koop motor PX200

Spaans blok (9DN…)

momenteel femsatronic maar om te vormen naar Ducati. Zie foto’s. Heb speciaal het vliegwiel eraf genomen. 
what you see is what you get. Heb deze zelf nooit opengedaan. 
geen kickstarter, geen carbu en box

prijs: 690€

7EF3374F-C2E4-4478-A0C7-6EFD7E910B56.jpeg

013FD8CA-CBDE-44E3-A880-A8C0D1F79DAC.jpeg

7666B10E-9691-4059-855C-B8F01655C28E.jpeg

9006AF0C-1983-420B-8AF5-2C7D00A95953.jpeg

49398350-DC4A-481F-9EFC-60EB8B4D7CCD.jpeg

78213211-54BD-429B-BEC9-48F12BECB3F1.jpeg

63BDA73E-25BE-46F6-8574-3E97CE30365D.jpeg

ED9E23BB-A23E-487A-B154-AE5597A91828.jpeg

BADC7E8A-014A-4931-A59A-E9940FB99256.jpeg

9CCFE241-5CF9-41E3-8436-1FEAB5F91594.jpeg

Link to comment

Ideale upgrade-basis. Nachtje in een bak verse Super 98 en die carter ziet er al helemaal anders uit. 

Link to comment

Blok zit los btw. Draait rond. 
Ik heb dit niet opengedaan dus weet niet wat er in zit. 
Gezien de huidige vraagprijzen voor een 200 blok is dit nu echt niet de hoofdprijs. Bedankt voor me geen belachelijke vragen te sturen via PM. Blok draait uiteraard niet. 

Link to comment
  • 3 weeks later...

Up. Niemand een 200 blok? 
 

650€

Link to comment
  • 4 weeks later...
3 uren geleden, Tommie zei:

Heeft 2 pk minder dan een gewone. Blijft natuurlijk wel een 200...

Wie heeft u dat wijs gemaakt? De enige 10pk 200cc blokken waren de VDE1M-blokken, toch?

Op 6/6/2023 om 09:14, f4_1400 zei:

Verschilt zo'n Spanjaard nog veel van een Italiaans blok? Ik zie dat de carburateur gewoon op het carter komt.

Spaanse P/PX reeks heeft altijd indirecte carterintakecarburatie (in tegenstelling tot de oudere generaties met directe cilindercarburatie). 

In grote lijnen zijn de carters identiek en compatibel met Italiaanse onderdelen, op een paar niet onbelangrijke details na:
- meegegoten oliekam in de carter (vs. een kunststoffen variant in de Italiaanse reeksen).
- verschillende vattingen voor Femsa-, Ducati-, of beide statoren. De DS 200 had een Femsatronic ontsteking. De DN 200 kwam, afhankelijk van het jaartal, met Femsa- of Ducati-ontsteking. De meest van de laatste reeks zijn echter voorzien op beiden, net zoals het blok dat hier aangeboden wordt. 

Op 11/5/2023 om 23:12, singelee zei:

Up. Niemand een 200 blok? 

I don't get it. Mits een paar liter Dasty en remreiniger, een verse vette cilinder, een variable Flytech en dikke carburator en de nodige dosis elbow grease. om de silent blocks te vervangen, ligt hier een ligt een leuk winterprojectje, denk ik dan.

Edited by Frederik9111
  • Like 3
Link to comment
6 minuten geleden, Tommie zei:

Ook de Duitse PX200E Lusso heeft maar 10 pk. Is een VDE1M. Snelheid was/is ook begrensd op 100 kph. 

Alleen de Duitse VDE1M hadden een cilinder met een afwijkende uitlaattiming (gaat 2 mm vroeger open) waardoor het vermogen lager ligt; verder geen verschillen met de VSE1M-blokken van dezelfde generatie.

MotoVespa 200's hebben voor zover ik weet allemaal dezelfde 12pk cilinder. 

  • Like 1
Link to comment

ik dacht dat "amerikaanse " blokken ook 10 pk cilinders hadden , on aan de emissie normen te voldoen.

maar misschien ook een broodje aap verhaal. 

gr

 

Link to comment

OK, dus dit blok is prima op te bouwen met (beter verkrijgbare) Italiaanse onderdelen; goed om te weten.

Sluit je een PX grondplaat (of eentje van Flytech) makkelijk aan op de verlichting van een ouder model Vespa? Ik meen in PX schema's gelijkrichters te zien, terwijl mijn Vespa's allen wisselstroom hebben. Claxon wisselen, lampjes wisselen naar 12V en klaar, of meer werk?

Link to comment

Easy peasy. Gewoon jezelf even inlezen in Vespa 12v conversies. 

Link to comment

Inderdaad. En komt sowieso met regulator. 

Link to comment
  • 5 months later...

Topic mag dicht. Is afgelopen week verkocht. 

Link to comment
  • dave locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...