Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Voorvork vervangen voor moderner ontwerp


Bowyer

Aanbevolen berichten

Als eerste natuurlijk iedereen het allerbeste gewenst voor 2023!

 

Weet iemand of heeft iemand al een een conversie gemaakt naar een ander type voorvork met een dubbele poot.

Voorvorken - Voorvorken - FrameZoiets.

Ik ben benieuwd of dit überhaupt een optie is en zo ja hoe dat dan rijd.

Het zal best wat veranderen aan het stuurgedrag en misschien word het wel een soort winkelwagentje omdat het wiel er dan te rechtop onder staat.

aangepast door Bowyer
  • Like 1
Link naar reactie

Het kan, het is al gedaan en 't zal zeker zjin voordelen hebben maar het is een ingrijpende wijziging die in de meeste gevallen wijzigingen vergt ana het frame om plaats te maken voor het T-stuk aan het onderste balhoofd.

Daarnaast hebben de meeste voorvorken van nieuwere scooters een velg/bandenmaat die breder is dan de std voorband van een PX en dat brengt de weg ligging nogal in de war indien je de achterband niet mee breder maakt.

Origineel spatbord kan je sowieso niet meer 'normaal' monteren

 

https://www.pinterest.co.uk/davedatoo/vespa-front-fork-conversions/

aangepast door Speedracer
  • Like 1
Link naar reactie

Als ik de foto's zo zie dan lijkt mij dat alleszins mee te vallen wat er aan het frame verbouwd moet worden.

Mooier word het er inderdaad niet op.

Dat het voorwiel niet in lijn zou staan lijkt mij wat vreemd zo'n vork heeft toch ook de balhoofdbuis als midden van het wiel net zoals de originele vork.

Of zie ik hier iets over het hoofd?

Link naar reactie

Ik heb hier nog zoiets staan,,ergens in een ver verleden van mij ga je hier nog foto's van terug vinden,,heb wel zelf een frame laten maken op de specs van een PX frame en de vork die ik heb gebruikt was er een van een Piaggio ZIP,,,voor een juiste prijs mag je dat komen opladen ;)

CHEERS

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...