Giel91 Geplaatst: 18 april 2021 Delen Geplaatst: 18 april 2021 De titel kan volgens mij niet duidelijker. Ik ben een pk50 aan het reviseren. Ik wilde eens wat anders proberen dus ben voor een RMS cilinder gegaan. Inderdaad een goedkoop cilindertje en misschien niet de beste optie. Cilinder geïnstalleerd en tot mijn verbazing raakt de zuiger de kop van de cilinder. 2 aluminium pakkingen en het probleem is verholpen. Is dit dan de juiste oplossing of moet ik gaan voor een koppakking? Iemand suggesties om dit te verhelpen? Ik heb nog een andere cilinderkop liggen 70cc daar lijkt het probleem niet mee te zijn. Maar ja kan je zomaar een cilinderkop wisselen? Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 18 april 2021 Delen Geplaatst: 18 april 2021 Zeker dat je geen lange slag krukas voor >125cc gestoken hebt? Link naar reactie
Giel91 Geplaatst: 18 april 2021 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2021 (aangepast) 59 minuten geleden, Frederik9111 zei: Zeker dat je geen lange slag krukas voor >125cc gestoken hebt? Nee originele terug gezet. Het gaat om 2 mm ofzo. Hij kan de slag afmaken maar je hoort de tik. 1 extra aluminium pakking en andere 70cc kop geen last meer van. Hiervoor geen last van gehad. Kan ik die andere kop gebruiken? andere cilinder was de zuigerveer gesprongen. 18 april 2021 aangepast door Giel91 Link naar reactie
Frissenappel Geplaatst: 19 april 2021 Delen Geplaatst: 19 april 2021 Heb je je squish gemeten? Link naar reactie
Giel91 Geplaatst: 19 april 2021 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2021 3 uur geleden, Frissenappel zei: Heb je je squish gemeten? Kan je dit nader uitleggen? Heb ik niet gedaan. Link naar reactie
Giel91 Geplaatst: 19 april 2021 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2021 2 uur geleden, Giel91 zei: Kan je dit nader uitleggen? Heb ik niet gedaan. Google weet een hoop. Mij is duidelijk wat de squish is. Ik zal deze waarde gaan meten. Enig idee wat de waarde moet zijn ? Link naar reactie
Frissenappel Geplaatst: 20 april 2021 Delen Geplaatst: 20 april 2021 18 uur geleden, Giel91 zei: Google weet een hoop. Mij is duidelijk wat de squish is. Ik zal deze waarde gaan meten. Enig idee wat de waarde moet zijn ? 1.5mm is een mooi streefdoel Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 21 april 2021 Delen Geplaatst: 21 april 2021 Alles tussen 1.2 en 1.5 is goed. Link naar reactie
Giel91 Geplaatst: 21 april 2021 Auteur Delen Geplaatst: 21 april 2021 8 uur geleden, Speedracer zei: Alles tussen 1.2 en 1.5 is goed. De grijze rand op de zuiger is het deel wat als eerste de kop raakt. Met een tinnen draad op 4 plekken dan word hij bij de peil en rechts (op 3 uur) geplet. Totaal niet evenredig. Is dat normaal of moet ik mij zorgen maken. Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 21 april 2021 Delen Geplaatst: 21 april 2021 Dat ziet eruit als een 50cc cilinderkop op een 70cc cilinder? De verbrandingskamer in de cilinderkop is niet symmetrisch omdat de bougie niet centraal in de cilinderkop zit dus 't kan wel dat de piston niet rondom tegen de kop zit. De diameter van de verbrandingskamer in de cilinderkop moet steeds enkle mm groter zijn dan de boring van de cilinder. Link naar reactie
Giel91 Geplaatst: 21 april 2021 Auteur Delen Geplaatst: 21 april 2021 1 uur terug, Speedracer zei: Dat ziet eruit als een 50cc cilinderkop op een 70cc cilinder? De verbrandingskamer in de cilinderkop is niet symmetrisch omdat de bougie niet centraal in de cilinderkop zit dus 't kan wel dat de piston niet rondom tegen de kop zit. De diameter van de verbrandingskamer in de cilinderkop moet steeds enkle mm groter zijn dan de boring van de cilinder. Maar dat is gek. Dan is vanuit de fabriek de verkeerde cilinderkop in de doos gestopt dat lijkt mij heel vreemd. ik denk dat ik de cilinderkop die ik nog had liggen ga gebruiken. Deze kwam van een 70cc cilinder af maar hoort niet er niet origineel bij. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 21 april 2021 Delen Geplaatst: 21 april 2021 47mm piston = 75cc. RMS cilinder kitjes van €50 zijn m.i. a big no no. Take your loss en steek ineens een kwaliteitscilinder. Mits wat creatief googlen vind je bv. de Polini 75cc voor +/- €110~130 in Italiaanse webstores. Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 22 april 2021 Delen Geplaatst: 22 april 2021 als ik op de doos lees ; dan zie ik APE 50 en niet PK 50 misschien zit daar wel verschil in en is het gewoon een verkeerde cilinder voor een krukas met een andere slag? Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 22 april 2021 Delen Geplaatst: 22 april 2021 7 hours ago, Dimitripx125 said: als ik op de doos lees ; dan zie ik APE 50 en niet PK 50 misschien zit daar wel verschil in en is het gewoon een verkeerde cilinder voor een krukas met een andere slag? Denk dat het deze is: https://www.ebay.fr/itm/Cylindre-Groupe-Thermique-75cc-D-47-RMS-100080281-Piaggio-Vespa-Special-50-90-/193692944665 Daar staat ook: GROUPE THERMIQUE MODIFIÉ POUR VESPA - APE Ik denk dat ze misschien bedoelen OOK voor APE? APPLICATIONS POSSIBLES: PIAGGIO VINTAGE VESPA 50 PIAGGIO VINTAGE VESPA 50 SPÉCIAL 50 PIAGGIO VINTAGE VESPA 50 SPÉCIAL ELESTART PIAGGIO VINTAGE VESPA 90 PIAGGIO VINTAGE VESPA 90 RACER PIAGGIO VINTAGE VESPA ET3 125 PIAGGIO VINTAGE VESPA 50 L PIAGGIO VINTAGE VESPA 50 N PIAGGIO VINTAGE VESPA PK 50 SS ELESTART PIAGGIO VINTAGE VESPA PK 50 PIAGGIO VINTAGE VESPA PK 50 S PIAGGIO VINTAGE VESPA PK 50 SS 50 PIAGGIO VINTAGE VESPA PRIMAVERA 125 PIAGGIO VINTAGE VESPA 50 R PIAGGIO VINTAGE VESPA 50 S PIAGGIO VINTAGE VESPA SPRINTER 50 PIAGGIO VINTAGE VESPA SS 90 PIAGGIO VINTAGE VESPA SS 50 Link naar reactie
Frissenappel Geplaatst: 23 april 2021 Delen Geplaatst: 23 april 2021 Ape 50 heeft praktisch een smallframeblok met een extra versnellingsbak ipv remankerplaat. Enige motorische verschil is de verhouding van de versnellingsbak. Link naar reactie
Giel91 Geplaatst: 23 april 2021 Auteur Delen Geplaatst: 23 april 2021 Op 21/4/2021 om 20:23, Frederik9111 zei: 47mm piston = 75cc. RMS cilinder kitjes van €50 zijn m.i. a big no no. Take your loss en steek ineens een kwaliteitscilinder. Mits wat creatief googlen vind je bv. de Polini 75cc voor +/- €110~130 in Italiaanse webstores. Ja je hebt gelijk! Maar goed dit is niet mijn vespa. Deze heeft niet veel te besteden vandaar de keuze. Ja 75cc excuus voor de typfout Op 22/4/2021 om 02:21, Dimitripx125 zei: als ik op de doos lees ; dan zie ik APE 50 en niet PK 50 misschien zit daar wel verschil in en is het gewoon een verkeerde cilinder voor een krukas met een andere slag? Ja klopt. Maar deze moet echt op een pk 50 passen. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen