Dimitripx125 Geplaatst: 23 maart 2021 Delen Geplaatst: 23 maart 2021 het motorblok staat op standaard en kan gestart worden. compleet , behalve uitlaat en 1 rubber dop ( messing velgmoeren en kabelstoppers zijner ook bij) forumprijs is 600 eu. 3 Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 23 maart 2021 Delen Geplaatst: 23 maart 2021 Is die krukas (stang en conus) nu in metalic silver gespoten? 🤔 Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 23 maart 2021 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2021 Nee hoor, puur origineel staal, opgepoetst met staalwol door vorige eigenaar. door mij uitgespoeld, gesmeerd en opgemeten Link naar reactie
Ronin Geplaatst: 25 maart 2021 Delen Geplaatst: 25 maart 2021 Dimitri, Is dit een VM blok of ... ? Wat voor cilinder zit erop? 125 of 150? Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 25 maart 2021 Delen Geplaatst: 25 maart 2021 Zuiger 54,4 zal dus 125cc zijn, ik gok op ACMA '52. 21 minuten geleden, Ronin zei: Is dit een VM blok of ... ? Wat voor cilinder zit erop? 125 of 150? Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 25 maart 2021 Delen Geplaatst: 25 maart 2021 (aangepast) Als ik me niet vergis hebben Italiaanse en Acma (tot 1952) carters altijd een "PIAGGIO"-logo op de buitenwand. Gezien het dubbele "Vespa"-logo en de 2-poorten gok ik op een vanaf-1953-Acma 125 exemplaar. 25 maart 2021 aangepast door Frederik9111 Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 25 maart 2021 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2021 (aangepast) Het betreft een Acma 125 cc uit 1954 met een oversize zuiger en een op maat gehoonde cilinder 25 maart 2021 aangepast door Dimitripx125 1 Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 15 juli 2021 Auteur Delen Geplaatst: 15 juli 2021 Upje, net beseft dat het motorblok nog in een opslagruimte stond. Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 29 oktober 2021 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2021 verkocht , mag slotje op Link naar reactie
Vespaminded Geplaatst: 8 december 2021 Delen Geplaatst: 8 december 2021 Hallo, wat een mooie foto’s van het motorblokje. Het ziet er allemaal keurig uit! Mooi hoor. ik heb een vraagje, zelf ben ik mijn acma motortje weer in elkaar aan het zetten, heb ook een nieuw kamzuigertje, maar ik weet niet (meer) hoe ik die zuiger juist monteer. Hij past er op 2 manieren in. Misschien dom van mij dat ik het niet weet, maar voordat ik hem aanslinger wil ik zeker weten dat ik alles goed heb gemonteerd. alvast bedankt, vriendelijke groeten Eddie. Link naar reactie
nero Geplaatst: 8 december 2021 Delen Geplaatst: 8 december 2021 Als er een pijltje op de kop van de zuiger staat, moet die richting uitlaat wijzen. Groetjes, nero. Link naar reactie
Vespaminded Geplaatst: 8 december 2021 Delen Geplaatst: 8 december 2021 Hallo Nero, dank voor je reactie. Ik kan geen pijltje vinden op de zuiger. Het is hetzelfde (aftermarket) zuigertje zoals op de foto hierboven. Jammer dat er geen foto van de zuiger in de cilinder is gemaakt. Link naar reactie
Ronin Geplaatst: 8 december 2021 Delen Geplaatst: 8 december 2021 Ik heb die eens fout gemonteerd 🙈 Je moet je zuiger eens in je cilinderkop leggen. Je gaat zien dat die vorm van de pijl op de cilinderkop er maar op èèn manier oppast. Bij die van mij staat die zo. Link naar reactie
Vespaminded Geplaatst: 9 december 2021 Delen Geplaatst: 9 december 2021 Hee Ronin, dankjewel voor de goede tip en de foto. Ik ga het even goed bekijken en met behulp van je foto moet het goed komen. Nogmaals dank! Vriendelijke groetjes Eddie. Link naar reactie
Vespaminded Geplaatst: 11 december 2021 Delen Geplaatst: 11 december 2021 Het zuigertje, (piston) zit er nu goed in. Dankzij de goede tips van jullie! Dankjewel 🙏. Ik kan nu verder met het in elkaar zetten. Ik heb de cilinder laten uithoren met dat nieuwe zuigertje, overal nieuwe lagertjes en keringen, in de krukas een nieuwe New Old Stock originele drijfstang laten persen. Dus alles zou goed moeten zijn. Ik ben echt benieuwd naar de prestaties van het motortje. Weet iemand wat de top snelheid hiervan is? Het zal wel niet veel zijn denk ik 😁😁 Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 11 december 2021 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2021 Alvorens de cilinderkop te monteren , moet de koperen dichtingsring uitgegloeid worden ! Link naar reactie
Vespaminded Geplaatst: 12 december 2021 Delen Geplaatst: 12 december 2021 Oké, thanks voor de tip. Dat kan ik gewoon met een brandertje doen? Moet dat rood gloeiend? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen