Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vespa 150 T3 messerschmitt


schelmke

Aanbevolen berichten

bart ik weet niet of je een beetje duits kan maar deze vraag stel je denk ik beter op het GSF http://www.germanscooterforum.de/ je kan ze anders ook in het engels stellen maar de reactie op een vraag in het engels is meestal iets minder

grtz sidvespa

ps ik heb het hoogste bod op de stukken aleen de verkoper heeft nog niets van zich laten horen ik hou u op de hoogte

Link naar reactie

hela sidvespa...MERCI,MERCI,MERCI !!!!

die stukken dat komt in orde...je mag de starter en de uitlaat eventueel reserveren als ie op de T3 past

ga hem morgen halen in den duits (t'is tegen de noord-nederlandse grens)

een dag (misschien 2 ) uitstapje met het vrouwke ...

tjau

Link naar reactie

het bestaat dus toch !!!!

een boerderij met twee oude porche-traktors in de tuin

in één van de schuren een messerschmitt ontdaan van het stof na 20 jaar stilstaan te wachten op z'n koper...mezelf dus..

maar eerst thee drinken bij het aardige gezin met vijf (5) kinderen !!

en dan inladen die handel maar eerst nog de hofmann-koningin bewondert die in een donker hoekje onder een dikke vette laag ancieniteitenstof stond te rusten...niet te koop en even later na een uitvoerend afscheid de opluchtende woorden...NOG NIET , ik verwittig je wel !!!

niet dat sprookjes bestaan maar als je niet opgeeft te zoeken vind je ze wel !!!!

Link naar reactie

Op het eerste gezicht zijn er geen grote verschillen, alleen dienen kleinen, die heb ik nog niet gezien op de italiaanse gs-en. Proficiat met de aankoop! Mijn vingers beginnen te kriebelen als ik zo'n machien zie. Qua carrosserie en afwerking zie ik alleen het zadel, het achterlicht en het sierstuk op de neus die afwijken van de italiaanse modellen, maar dat kan geen grote problemen geven, want hij lijkt mij toch bijna compleet. De handvaten en hendels verschillen volgens mij niet van de andere gs-en. Neem eens een paar foto's van de motor, mekaniek en electriciteit, daar kunnen er misschien ook een paar verschillen op zitten. Wat ben je er mee van plan te doen? groetjes.

Link naar reactie

hela nero wat die vingertjes van jou betreffen , steek ze in azijn want dat helpt ook tegen neteljeuk en muggebeten...

ik ga hem eerst laten rijden ( motor nakijken en mechanisch in orde brengen ) ... of ik hem in de resto ga dompelen weet ik niet zo zeker want dit heeft ook z'n charmes...m'n GS 150 VS4 ben ik nog aan het baden in het restobad en kom tot de conclusie dat ie er toch net iets te nieuw uitziet !!!!!

we zien wel maar als de azijn niet lukt en je vingertjes je tot in schoten brengen dan ben je altijd welkom...ook als het enkel is om haar te betasten...eerst even een belleke of een maileke aub.

speciaal voor jou een foto van de motorblok en luchtfilter die wel wat anders is dan de GS

tjau

Link naar reactie

zo nero m'n ander resto-project zie je hier

http://www.vespaforum.be/forum/viewtopic.php?id=87726

ik weet niet welke GS'n jij hebt ???? de foto beloofd wel veel en alhoewel ie in't wit/zwart is lijkt het me een mooie kleur

misschien heb je wel meerdere foto's over de mail ???

de fotookes komen er aan en zoals je ziet zijn er wel meerdere verschillen zoals het sublieme veertje voor de motorkap te sluiten en de luchtfilters

tjau

Link naar reactie

dscn8602ix9.th.jpg

dscn8607ln8.th.jpg

dscn8604qm6.th.jpg

dscn8614nu7.th.jpg

dscn8597qh8.th.jpg

Hier een paar foto's van mijn vs5. Ik heb er eentje die volledig (technisch) in orde is en een tweede die ook rijdt maar waar nog enkele onderdelen ontbreken (of niet origineel zijn). De kleur van de vs5 is zilver of grijs metaalkleur denk ik. Hij is zo'n 17 jaar geleden herspoten door de vorige eigenaar. Je hebt zeker een punt met te stellen dat een overgerestaureerde wesp te clean is ( zeker een gs dik in de lak gezet). De originele verf is meer satijn, maar ook onbetaalbaar duur.

Ben je nog zinnens van naar Imola te gaan? Anders wil ik je gerust een lijstje meegeven met mijn nog ontbrekende onderdelen.

De carbu en luchtfilter staan bij de duitsers idd op een andere plaats. Ik vraag mij af dat dat niet ten kost gaat van de "explosiviteit" in het optrekken.

Ontbreek je nog veel onderdelen voor je vs4 project? Mail me anders een lijstje door, misschien heb ik nog iets liggen.

Ik heb ook een foto gepost van ons vertrek naar la douce France, en eentje van een vs1 motor, voor restauratie. Als ik eens langs de kanten van Antwerpen passeer geef ik zeker een seintje (als de muggen goed bijten dit jaar).

Link naar reactie

bedankt voor de fotookes man...ik voel het gewoon , ooit ga wij eens samen rijden...we nemen ons vrouwke mee en het word een romantisch tochtje

laat de mugskes maar bijten !!!

ik mail je een lijstje en als ik iets kan meebrengen van imola ( niet te duur en te groot) dan zeg j ehet maar

tjau

Link naar reactie

ja excuus bart, ik zit nog bezig met m'n 2e zit en zou hier vanalles willen neerschrijven maar heb er geen tijd voor:) en neen het zandmannetje heeft niet teveel zand gestrooid:D

het ziet er echt mooi uit, ik heb de indruk dat de lak nog heel goed is? als'k van u was zou ik daar al niks aan doen, straalt zoiets heel authentiek uit:) zélfs het zadel ziet er nog ok uit!

is de motor nog ok?

laat ons iets weten als die hoffman koningin ook te koop staat;)

proficiat, tis echt een schoon machien!

Link naar reactie

Denk wel dat uw zadel van ne GS4 is ; zie www.gs4.de : is duidelijk niet voor de dalende lijn van de GS150/Messerdude...

N

Link naar reactie

heb zelf nog geen foto van eigen super, maar ga er in de week s werk van maken!

ben zelf ook op iets speciaal gevallen, ne lambretta LD150 van '57 als em nog ni wegis. heb daar voor gemaild zonder andwoord!! staat in nederland, ni bij de deur om s even te gaan kijken...

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...