Mivar Posted August 7, 2023 Author Share Posted August 7, 2023 Ik heb van een gerenomeerde Vespa monteur gehoord dat je niet per se een grotere carburateur, beter primair tandwiel of performantere uitlaat hoeft te monteren bij het upgraden naar een 70/75cc cilinder. Dat enkel de sproeiers aanpassen kan voldoen. Maar daar zullen de meningen wel over verschillen neem ik aan? Link to comment
Frederik9111 Posted August 7, 2023 Share Posted August 7, 2023 Natuurlijk “moet” dat niet, maar wat veel zin heeft een cilinder-upgrade dan? Met een 75cc en een grotere sproeier alleen win je 7~8 km/u. Polini 75 komt pas tot leven met een grotere carb en betere uitlaat. Dat extra vermogen zet je met een verlengde vertanding (en eventueel zelfs een variabele ontsteking) om in 20~25 km/u extra. (Don’t do DR 75! It’s sh*t! 🙂 ) Link to comment
Mivar Posted August 8, 2023 Author Share Posted August 8, 2023 Ik las dat je het reservewiel moet weghalen als je een Polini banaan monteert, klopt dat? Link to comment
Frederik9111 Posted August 8, 2023 Share Posted August 8, 2023 Idd. BGM bigbox is een goed alternatief. Link to comment
SimonV74 Posted August 9, 2023 Share Posted August 9, 2023 De big box past inderdaad goed en m'n reservewiel zit ook ter plekke 😉 Link to comment
Mivar Posted January 18 Author Share Posted January 18 Wie heeft er een weekend vrij om deze bedboij op te fokken? Afstand geen probleem Ik boek wel een dingetje Wil bring onderdelen Link to comment
Mivar Posted January 18 Author Share Posted January 18 En bier natuurlijk Op 7/8/2023 om 11:32, Frederik9111 zei: Natuurlijk “moet” dat niet, maar wat veel zin heeft een cilinder-upgrade dan? Met een 75cc en een grotere sproeier alleen win je 7~8 km/u. Polini 75 komt pas tot leven met een grotere carb en betere uitlaat. Dat extra vermogen zet je met een verlengde vertanding (en eventueel zelfs een variabele ontsteking) om in 20~25 km/u extra. (Don’t do DR 75! It’s sh*t! 🙂 ) Dit pakket lijkt me wel wat.. Link to comment
Frederik9111 Posted January 18 Share Posted January 18 Je hebt het 3 keer zelf gekund! Waarom geen 4de keer? Link to comment
Mivar Posted January 18 Author Share Posted January 18 Met name hulp met afstellen mengsel, timing... En gewoon voor de leut Maak er trouwens maar 2 keer van. Waarvan ik de tweede keer de mist in ben gegaan met warmloper als gevolg. Maar jij bent dus niet beschikbaar Frederik? 😬 Link to comment
Mivar Posted July 30 Author Share Posted July 30 Nu bezig met de voorbereidingen van het plaatsen van de Polini 75cc. Omdat ik de schroefdraad van de olievulplug nog moest herstellen met n helicoil (reeds gelukt) heb ik t blokje weer geopend. Daarbij is t me gelukt om de krukas inclusief lager vliegwielzijde eruit te krijgen. Lager van krukas laten verwijderen en krukas is gelukkig nog goed, maar wel een nieuwe lager besteld ALLEEN DE VERKEERDE! (werd aangeraden door SC maar zelf niet gecheckt) Maten kloppen wel, maar is een NU204 ECP rollager met losse binnenring: Was nogal prijzig, maar denk niet dat deze geschikt is, of wel? Qua rollagers heb ik deze gevonden, tussen c3, c4 of ongedefinieerd (dus c3?). Maakt dat laatste nog een groot verschil? Hiervoor zat er bij een c3 in. Ik dacht die van 10,99 te bestellen Link to comment
Mivar Posted July 30 Author Share Posted July 30 (opladen is niet helemaal goed gegaan, dus er zitten een paar dubbele tussen) Link to comment
nero Posted July 30 Share Posted July 30 Als de maten juist zijn kan je die naaldlager zonder problemen monteren. Is zelf gemakkelijker om de carterhelften nadien te monteren en te demonteren. Eerst de binnenring goed warmen en over de krukas tikken, het buitengedeelte eerst in het carter tikken. Groetjes, nero. Link to comment
Adrian Posted July 30 Share Posted July 30 ik pak voor mijn eigen blokjes altijd tweedelige lagers. is gewoon makkelijker Link to comment
Mivar Posted July 30 Author Share Posted July 30 Thx mannen. Heb ik bij de PK50 ook een afstandhouder nodig zoals bij de px blokjes of mag de ring tot het einde? Link to comment
Mivar Posted July 30 Author Share Posted July 30 En die plastieken ringen, moet ik die eruit halen of juist niet? Link to comment
Adrian Posted July 30 Share Posted July 30 13 minuten geleden, Mivar zei: En die plastieken ringen, moet ik die eruit halen of juist niet? plastieken ringen ? Link to comment
Mivar Posted July 30 Author Share Posted July 30 Bruine kunststof ring. Zit aan beide kanten Link to comment
Recommended Posts