Jump to content
Vespaforum.be
Tomermaat

Boek onderweg zijn is mooier dan toekomen

Recommended Posts

Beste leden, na het magnifieke boek van Michael Van Peel heb ik de goesting voor reisverhalen met de vespa te pakken gekregen. Ondertussen ook ‘een vespa met uitzicht’ te pakken gekregen dus op zoek naar het volgende verhaal. Bij deze op zoek naar het boek  : Onderweg zijn is mooier dan toekomen van Mario Zambonini, Uitgeverij HET PUNTwww.met ISBN 9789460791277. Echter blijkbaar niet meer te verkrijgen via reguliere boekhandel. Is er iemand vanuit het forum die het boek wil uitlenen of beter nog wil verkopen....ik wacht hoopvol op reacties. Sta ook nog open voor ander boeksuggesties. Mvg. Tom

Ik wil je gelezen boeken graag overnemen indien je deze verkoopt. Mvg, Thomas. 

Edited by Thomas78

Ik heb dat boek thuis , 1 keergelezen , dus zo goed als nieuw , laat maar iets weten

nu is het zo dat het kan dat Mario je hier ook over contacteert  hoor hij zit hier ook op het forum 

grtz sidvespa

Edited by sidvespa

Merci, mocht het nieuw te koop zijn van de schrijver krijgt die alle steun. Voorstel als dit niet lukt om dan boek van jou over te kopen, laten we zeggen binnen een week. Kan je me je vraagprijs laten weten. Ik vertrek namelijk op reis in oktober en zou goede vakantieliteratuur zijn. Mvg. Tom

Ok ,

als je wil kan ik hem ook contacteren voor u , 

grtz sidvespa

Mag altijd, merci. Grt. Tom

Gezien geen reactie van Mario graag je boek overgenomen, evt verder afhandelen per mail, atbudts@gmail.com, grt

Thx, Tom!
Voor de liefhebbers geef ik nog even de Facebooksite van Ilario Lavarra mee; echt nen aanrader! Een knotsgekke Italiaan die momenteel de wereld aan het rondtoeren is op zijn Gran Turismo van 1968 :D

Facebook foto's en posts (in Italiaans en Engels): https://www.facebook.com/ilario.lavarra.9

Website: http://www.vespanda.com/

Good roads!

• Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Edwin
      Begin van dit jaar werd ik gevraagd door het scooter tijdschrift ScooterNova uit Engeland of ik een korte bijdrage wilde schrijven over de productie en assemblage van Vespa's bij Misa in Jette. Dat heb ik natuurlijk met veel plezier gedaan en het artikel is verschenen in de uitgave van april laatstleden. Leuk tijdschrift overigens.

• By Peelke
      Gentelmengs & Womens!
      Enkele jaren geleden bromde ik op mijn geliefde T5 van Antwerpen naar Dakar. Sommigen van jullie hielpen me toen nog aan goede raad vanop het forum, waarvoor nog steeds merci!
      Intussen tour ik met een dia-avond ("een vrolijk reisverhaal") langs de kleine theaterzalen en is het boek met verhaal en foto's eindelijk af. (hoera!)
      Het Vespaforum staat er trouwens in vermeld:

Anyhoo, za/zo 25/26 juni is de première van die reisvertelling + de booklaunch (+een mojitow!) onder het lover van het Openluchttheater Rivierenhof in Deurne. Het zou geweldig zijn moesten er daar een hoop Vespa's geparkeerd staan...
      Meer info vind je op http://www.michaelvanpeel.be/?page_id=1489
      Het boek zelf staat ook op bol.com

Akkoord, dit is een beetje schaamteloze reclame, maar ik dacht ik geef het toch even mee.
      Sue me. Sew me. Soe... ah, whatever
      Happy riding iedereen en een geweldige zomer!
      Plke
    • By Chris Van der Auwera
      originele handleiding GS.

• By JohnB
      De Vespa 400 is een unieke “microcar” en meteen ook de enige auto die Vespa ooit geproduceerd heeft. Hij werd ontwikkeld door Piaggio en van 1957 tot 1961 gebouwd in de Franse ACMA fabriek.

De wagen is intussen uiterst zeldzaam en de overblijvers zijn stuk voor stuk collector-item’s. De wagen wordt overal met bewondering onthaald en zelfs vele oldtimer- en vespafreaks weten niet van het bestaan van deze eyecatcher.

Ikzelf heb de wagen recent aangekocht met de bedoeling ervan te genieten tijdens zomerse tochtjes, en hem in mijn vrije tijd in topconditie te brengen. Let wel, de wagen verkeert nu al in een zeer goede “gezonde” en behoorlijk gerestaureerde staat en mag absoluut gezien worden, al zijn er hier en daar wat verbeterpuntjes.
      de motor start en draait goed en de versnellingsbak werkt vlot, de wagen rijdt zoals het hoort
      de mechaniek (remmen, ophanging) is goed tot zeer goed, net als de electriciteit
      het koetswerk en donkerblauwe lakwerk is goed tot zeer goed (de perfectionist zal hier en daar wel wat wensen te verbeteren).
      het interieur is niet volledig origineel maar werd wel netjes gerenoveerd
      de cabrio-kap met plastieken achterruit is nieuw!
      de rubber joints van de zijdelingse vensters zijn in mindere staat en verdienen aandacht of vervanging (venster vooraan heeft wel al een nieuw raamrubber)

De wagen werd technisch gekeurd in België en staat ingeschreven als oldtimer.

Showroomstaat-exemplaren veranderen voor veel geld van eigenaar (zie onderstaande linken). In die zin is het absoluut een wagen met veel potentieel en zelfs een interessante belegging…
      http://www.conceptcarz.com/vehicle/default.aspx?carID=19795&i=8
      http://oldtimertips.be/modellen/?modelId=4839&t=next

Ik verkoop deze wagen met pijn in het hart omwille van onvoorziene werk-omstandigheden die meebrengen dat ik de komende 4 à 5 jaar héél weinig thuis zal zijn en dus nagenoeg geen gelegenheid zal hebben om van de wagen te genieten, en hem waar nodig te verbeteren.

Extra : de vorige eigenaar had al meerdere Vespa 400’s gerestaureerd en had diverse tweedehands wisselstukken (motor) verzameld en opgekocht. Ik heb die overgenomen en ze worden eveneens meegeleverd.

Unieke extra : de originele handleiding (zelfs rij-instructies om veilig te rijden) en een technische handleiding uit 1959 zijn aanwezig en worden bijgevoegd. Bovendien heeft de eerste eigenaar heel wat documentatie verzameld en notities genomen van zijn werkzaamheden en bevindingen, en heeft tekeningen gemaakt van circuits, mechaniek, en dergelijke, en ook die zijn aanwezig! En tot slot zijn er nog een aantal vintage magazines voorhanden waarin de schoonheid en de elegantie van deze compacte held werd beschreven…

Vraagprijs : 12.750,00 euro. De prijs is licht bespreekbaar, biedingen die ik te laag vind worden niet beantwoord.

Technische gegevens :
      bouwjaar 1959, chassisnummer aanwezig (+ alle documenten)
      Cabrio - 2-deurs
      Kilometerstand : 32.000 km
      Boxer motor 394 cc
      Vermogen : 14 PK
      Cilinders : 2
      Gewicht : 380 kg
      Topsnelheid : 80-90 km/u.
      Afmetingen : L = 285 cm / B = 127 cm / H = 125 cm
      Wielbasis 169 cm / spoorbreedte = 110 cm

• By Daniele
      Beste
      Kan iemand mij de elektronische versie van de Vespa Tecnica boeken bezorgen?
      Alvast bedankt!
      mvg
      Daniele
  • Create New...