Jump to content
Vespaforum.be

Peter.

Members
  • Content Count

    94
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

46 Excellent

About Peter.

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    LX 50 4T 4v Verkocht
    PX 125 70°

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Antwerpen
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

1,815 profile views
  1. Peter.

    Vespa px 125 cat

    Bij mijn 2016 px gaf deze zonder R storing op de cdi. Rond 70km/h viel de snelheid terug en haperde "de gas". Terug na enkele keren te wisselen met een R was de enige factor die impact had op het rijden de bougie. Ik weet dat niet iedereen dezelfde ervaringen heeft, ik kan enkel de mijne delen. Succes.
  2. Goh op zich tijdens het rijden niet. Hier leggen ze het beter uit dan ik zelf kan.
  3. Had een Bullit. Pro: stevig (glasvezel), groot zichtveld, goede pasvorm, ideaal om naar het cafe te rijden om als gespreksstarter te fungeren. Con: wind onder de kin die dan ook in de helm komt, verluchting niet te sluiten, als het regent loopt het langst de binnenkant van het vizier binnen, je kan het niet op een eenvoidige mannier op een spleetje zetten, geen pinlock voor het vizier, duur voor wat het is.
  4. Dan was dat bij ene die er geen last van had denk ik dan. Daarom mijn inbreng: Die zou andere buiten die de vraag stelt wel kunnen helpen.
  5. Straf! Nochtans het zelf voorgehad Na het terugplaatsen van een ontstoorde, zowel de oude als een nieuwe, geen liep die aps een zonnetje. Het enige verschil tussen goed lopen en niet goed lopen was het al dan niet ontstoort zijn van de bougie.
  6. Blijkbaar als je px van na 2000 is heb je bij het plaatsen van een nieuwe aftermarket vering een afstandsmoer nodig. Ik heb die er dus ontwetend niet bijbesteld. Heeft er iemand in het Antwerpse er een op overschot? Het is een beetje lullig om enkel dit bij SIP te bestellen, ik denk zelfs dat het bedrag nog niet hoog genoeg is om op te laten sturen. Bij de locale dealer was dit niet voorradig. https://www.sip-scootershop.com/en/products/distance+nut+h+555mm+_14987400
  7. Bij de "nieuwere" PX'en steek je best een ontstoorde BR8HS.
  8. Ik heb kort na mij post het toch door de tunnel er uit gekregen en daarna met een touwtje aan het kopje terug naar boven. Als ik om een of andere reden het spatbord nog eens moet vervangen zal ik het zeker op jouw manier eens proberen. De aansluiting van de leiding op de klauw leek me in eerste instantie te groot om door de sleuf van het spatbord te gaan en er stond geen andere manier beschreven in m'n Haynes. Ik heb vooraan ineens al een yss schokbreker geïnstalleerd, is daar buiten rijden en aanpassen een vuistregel om te starten met een basisafstelling? Bv X cm in of uitgeschroefd
  9. Bij het vervangen van het voorste spatbord en vering moet de remleiding door de neus gehaald worden. Dit lukt me niet echt, tips and tricks welkom.
  10. Peter.

    Bagagerek lml

    Omdat er 2 draadjes over hetzelfde gaan en je in het andere hebt gereageerd. Hier staan je foto’s en reacties
  11. Een rugsteun is een wereld van verschil als de passagier last heeft van de rug. Zonder is goed voor korte ritten rond de kerktoren en als we een langere toer doen zet ik de rugsteun (foto) er altijd op. De vering van een px kan beter en zeket met 2 er op heb je niet veel over. Een yss setje lost dit al wat op.
  12. Ben er nog niet volledig uit of dat het de Bigbox of de road 2.0 wordt. Bij de road 2.0 sproeier gemiddeld +2 groter, eventueel mengbuis be3 en bougie BR8HS. De info van op dit forum en het www voor de Bigbox heb ik nog niet samen gepuzzeld of gebruik ik dezelfde setup?
  13. Als de nieuwe bougies aankomen en deze geen problemen geven dan ben ik zeker dat het effectief aan het ontbreken van de resistor ligt. Ik ben inderdaad ook niet onder de indruk van de vaste bougiekabel. Met de catalysator in de weg heb je inderdaad geen centimeters over. Dat zal wel beteren als ik er helemaal uit ben over wat ik met de uitlaat ga doen.
×
×
  • Create New...