Sjorsdewaal Geplaatst: 28 mei 2018 Delen Geplaatst: 28 mei 2018 hoi, Ik ben de afgelopen tijd bezig geweest met het opknappen van een Vespa sprint 1966. ik heb de benzine toevoer schoon gemaakt en dingen vervangen die vervangen moesten worden. echter, Hij start maar blijft niet lopen. samen met mijn oom (die er wat meer verstand van heeft) heb ik hem al wat beter afgesteld gekregen maar nog valt hij uit. Het lijkt alsof hij te weinig benzine sproeit vanuit de carburateur. Maar deze is geheel nagekeken en alle leidingen zijn open en benzine zit in de vlotterkamer. Zou iemand mij tips kunnen geven hiervoor? Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 28 mei 2018 Delen Geplaatst: 28 mei 2018 Mmm , vervangen wat vervangen moest worden?? Wat houd dat in een bougie? Bougiekop , platines , condensator?? Geef eens een lijstje en dan beter afgeregeld wat wil je daar mee zeggen de carburatie , het ontstekings tijdstip? of nog iets anders?? Grtz sidvespa Link naar reactie
Sjorsdewaal Geplaatst: 28 mei 2018 Auteur Delen Geplaatst: 28 mei 2018 hetgene wat ik vervangen heb is: benzineslang alle pakkingen in de carburateur tot aan de cilinder vlotternaald luchtfilter carterolie bougie de bedrading voor de onsteking. (van contactpuntjes tot aan bougie) de contactpunten heb ik ook nagekeken en hij vonkt op het juiste moment(volgens het boekje) en verder heb ik alles schoongemaakt en gecontroleerd of alles werkt. ik heb alleen de benzine toevoer volledig uit elkaar gehad verder ben ik niet gegaan. wel gecontroleerd of de cilinder schoon is enzo. dat zag er allemaal goed uit. wanneer ik start spray onder de luchtfilter spuit start hij echter erg goed en loopt dan 20 seconde. maar daarna is het weer hetzelfde. Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 29 mei 2018 Delen Geplaatst: 29 mei 2018 Sproeiers zijn deze proper gemaakt ? Ik zou al eens proberen om te starten zonder luchtfilter om te zien of hij wel degelijk benzine aanzuigt ? Eventueel eens benzine met een spuit daar rechtstreeks inspuiten in de carbu opening grtz sidvespa Link naar reactie
Sjorsdewaal Geplaatst: 31 mei 2018 Auteur Delen Geplaatst: 31 mei 2018 de gehele carborateur is schoon gemaakt. heb ookde sproeiers eruit gehad en schoon geblazen. opstarten zonder luchtfilter heb ik ook gedaan. lijkt alsof er weinig benzine uit komt maar ik kan het niet vergelijken met een goed werkende. Ik ga nog maar eens alles bekijken. ook de sproeiers nog eens goed nakijken. Onder aan de carburateur kwam ik nog wel een kanaal tegen. volgens mij naar het carter? deze heb ik niks aan gedaan maar weet iemand toevallig waar dit kanaal voor dient? Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 31 mei 2018 Delen Geplaatst: 31 mei 2018 Sproeiers proper blazen is soms niet voldoende zeker wanneer de Vespa lang heeft stilgestaan , als 2T benzine lang staat vervliegt de benzine maar de olie blijft en begint aan te koeken , ik maak meestal mijn sproeiers schoon eerst in benzine of diesel , daarna steek ik de openingen voor de zekerheid nog door met 1 koper draadje van een soepele elektriciteitsdraad , en dan blaas ik ze door met perslucht ( zeker niets anders anders vergroot je de sproeier opening ) de carburator laat ik eerst goed weken in benzine of diesel , daarna blaas ik hem schoon met perslucht al geprobeerd langs de opening van de carbu ( waar de luchtfilter zou zitten dus deze verwijderen ) benzine toe te voegen terwijl hij draait ? grtz sidvespa Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 31 mei 2018 Delen Geplaatst: 31 mei 2018 Je hebt de benzineslang vervangen, héél belangrijk de lengte van de slang. Indien ze te lang is, luchtbellen = te weinig benzine.Verder belangrijk, mengschroef 1,5 uitgedraaid. Link naar reactie
nero Geplaatst: 31 mei 2018 Delen Geplaatst: 31 mei 2018 Kijk ook eens na of het benzinekraantje niet verstopt zit. Groetjes, nero. Link naar reactie
Hendry Geplaatst: 31 mei 2018 Delen Geplaatst: 31 mei 2018 Wat Wilby zegt daar ben ik het helemaal mee eens. zelf ook deze klacht gehad. ook de benzineslang te lang. dagen na zitten zoeken. Link naar reactie
Thomas78 Geplaatst: 31 mei 2018 Delen Geplaatst: 31 mei 2018 En zeker de juiste binnendiameter van slang nemen. Link naar reactie
Sjorsdewaal Geplaatst: 3 juni 2018 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2018 Bedankt voor alle reacties, Vandaag alles nog een keer nagekeken en schoon gemaakt. Ik had eigenlijk expres de slang wat langer gelaten zodat de tank eruit kan zonder de slang los te koppelen. die heb ik op aanraden van jullie iets korter gemaakt en de benzine lijkt wat harder te lopen. Ook heb ik de carburateur voor een paar uur in de benzine gezet, en daarna goed doorgeblazen. Alles lijkt open te zijn en te werken. alles weer terug geplaatst en eigenlijk startte hij meteen. wat meer benzine zag ik onder de lucht filter komen dus alles werkt nu naar behoren, blijft mooi stationair lopen Dank voor de tips. Nu heb ik nog wel een praktisch probleem. de benzinekraan (het handvat wat je voor onder het zadel kan vinden bedoel ik dan) is wat lastig te installeren en na een stukje gereden te hebben zat deze ook alweer los. heeft iemand daar ervaring mee? Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 4 juni 2018 Delen Geplaatst: 4 juni 2018 Je moet aan de benzine kraanhendel een koordje bevestigen waar je een beetje mee,kan sturen ( trekken ) dit door het gat van het frame steken waar de hendel doormoet , dan de benzinekraan openzetten ( dus naar boven richting uw zadel ) en de tank schuin in de voorzien plaats laten glijden,je kan dit best met 2 doen omdat nu de andere persoon met het draadje een beetje moet sturen , en dan de rubber tussen hendel en frame weer plaatsen , en nu de boel helemaal terug vast zetten grtz sidvespa Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.