Jump to content
Vespaforum.be

Hendry

Members
  • Content Count

    65
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

32 Excellent

About Hendry

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    GLA. en ACMA

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Zwolle
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ontluchtingsgaatje in tankdop?
  2. Als hij niet gereviseerd is misschien de krukaskeering?
  3. Hendry

    Topsnelheid gla misa

    Zou me ook niet verbazen.In ieder geval hard zat.
  4. Hendry

    Topsnelheid gla misa

    Die van mij rijd vlot 80 (GLA 150cc MISA 1961)en heeft nog iets over.Vermoed dat hij ook rond de 85 haalt op de teller.Hard zat .Ik heb ook de Maskes update gehad met andere zuiger ,carburateur maar ook met een Vespatronic .Nadat ik het probleem van de rammelende standaard had verholpen had ik het idee dat hij weer helemaal 2020 was.Fijne scooter met een geweldige retrolook.
  5. Hendry

    Triboron

    Momenteel de 1e ritten gemaakt met volledige triboron smering.Lijkt goed te gaan. Wordt vervolgd.
  6. Dag Arno, Ik heb hem zo gebouwd dat ik altijd dimlicht heb en dat ik hem uit kan zetten.(naar massa schakelen) en dat de claxon werkt. De rest van de bekabeling werkt niet meer en is niet meer aangesloten. Dus kijken welke draad van het dimlicht is ,deze is ook verbonden met je achterlicht.De draad van de bobine die massa moet maken en de claxondraad. Dus ik gebruik de schakelaar alleen maar om de motor uit te zetten en voor de claxon.(die je in de praktijk niet gebruikt) Mijn ACMA is van 1957. Aantal contactjes waren te slecht. functioneer al jaren prima. Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb.
  7. Ik heb ook de vliegwielkap en de cilinderkap vervangen door een kunststof exemplaar.Ook hier werd zij stiller van.
  8. Ik heb een GLA die hetzelfde had. Hier veroorzaakte de buis van de standaard die speling had op de bodemplaat in de linkerkant (schakelkant) van het beenschild een irritante trilling bij 60 km per uur.Ging ik sneller, meer toeren, was het weg. Ik baalde er zo van, dat ik hem bijna had verpats. Nadat ik de speling had verholpen was het trillen weg.Het vervangen van de blokrubbers heeft de fijne trillingen in handvat en bodemplaat verminderd tot een acceptabel niveau. Nu een geweldige fijne scooter.Ik snap jouw probleem.De vorige reacties ook serieus nemen. Ik hoop dat ik je met mijn tips verder heb geholpen. succes.
  9. Hendry

    Vespa vnb 1961

    Bij mij zat er teveel speling op de standaard waardoor deze zat te trillen tegen het frame wat vooral in de beenschilden merkbaar was tijdens rijden. De boel opgevuld zodat standaard niet meer con trillen en probleem was over. Proberen kun je het altijd.
  10. Hendry

    Accessoires gla 1959

    Dat voorbumpertje heb ik voor weinig gewoon nieuw bij SIPS besteld vorige maand..Zoals op de foto. Succes
  11. Hendry

    Triboron

    Zoals eerder beloofd een foto van de bougie. dus 102 octaanbenzine zonder ethanol en 1/2 / 1/2. Volsynthetische mengolie. /. Triboron.
  12. Hendry

    Triboron

    Dat klopt Frederik 911.Maar het schakelt soepeler op beide Vespa’s en een echte verklaring heb ik niet. Bij mijn Guzzi is het zo , een 8kg vliegwiel en hoe lager het toerental bij opschakelen , dus hoe langzamer hij stationair staat ingesteld ,hoe soepeler het gaat.Bij terugschakelen werkt het andersom iets tussengas en hij schakelt makkelijker terug.Ik ben geen versnellingsbakexpert maar met 3 Guzzi’s werkt het precies zo als ik net omschreef. misschien loopt de Vespa door Triboron lager in toeren in combinatie met de octaan 102 benzine die ik gelijktijdig ben gaan gebruiken wat ik ook in de eerste berichten heb vermeld, waar door ik hetzelfde verschijnsel heb als met de Guzzi.Het is een suggestie pin me er niet op vast.Ik heb de Vespa wel stationair opnieuw zo laag mogelijk afgeregeld.Misschien is dit het.
  13. Hendry

    Triboron

    Het beter schakelen zou volgens een bevriende sleutelaar kunnen komen door het sneller stilvallen van de zuiger door minder wrijving zuiger waardoor lager toerental beter schakelen veroorzaakt.Zou kunnen?
  14. Hendry

    Triboron

    Vespa rookt niet maar denk niet dat je niets ruikt.Benzine blijf je ruiken en om eerlijk te zijn.Met de synthetische olie van Shell rookte hij ook niet. Blijf me verbazen over het steeds soepeler schakelen. Er komt naar verhouding steeds meer borium op de metalen vlakken en alles lijkt zoals eerder gezegd minder rauw.Nu het weer slechter wordt worden de testkilometers ook minder. maar ik hou jullie op de hoogte.
  15. Hendry

    Triboron

    Ok dat zou kunnen. Dit jaar blijf ik nog 50/50 rijden. volgend jaar misschien volledig 100% Triboron. Vanavond nog een stukkie gereden met de Gla.Liep fantastisch. Bedankt Adriaan en Pilaf voor het meedenken.Beide Vespa's die ik bezit zijn recentelijk gerestaureerd.Is idd iets anders dan een origineel blok.Mijn Acma is van 5% naar 2% gegaan en mijn Gla is nu eigenlijk een sprint. Oh ja, bougie zag er laats perfect uit.Ligt denk ik ook aan de benzine.Echt koffiebruin.Ik rij nu ook met 102 octaanbenzine maar begreep dat dit niet meer verkocht gaat worden dus moet weer terug naar V power 98. Groet, Hendry
×
×
  • Create New...