Jump to content
Vespaforum.be

Hendry

Members
  • Content Count

    55
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

29 Excellent

About Hendry

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    GLA. en ACMA

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Zwolle
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hendry

    Triboron

    Zoals eerder beloofd een foto van de bougie. dus 102 octaanbenzine zonder ethanol en 1/2 / 1/2. Volsynthetische mengolie. /. Triboron.
  2. Hendry

    Triboron

    Dat klopt Frederik 911.Maar het schakelt soepeler op beide Vespa’s en een echte verklaring heb ik niet. Bij mijn Guzzi is het zo , een 8kg vliegwiel en hoe lager het toerental bij opschakelen , dus hoe langzamer hij stationair staat ingesteld ,hoe soepeler het gaat.Bij terugschakelen werkt het andersom iets tussengas en hij schakelt makkelijker terug.Ik ben geen versnellingsbakexpert maar met 3 Guzzi’s werkt het precies zo als ik net omschreef. misschien loopt de Vespa door Triboron lager in toeren in combinatie met de octaan 102 benzine die ik gelijktijdig ben gaan gebruiken wat ik ook in de eerste berichten heb vermeld, waar door ik hetzelfde verschijnsel heb als met de Guzzi.Het is een suggestie pin me er niet op vast.Ik heb de Vespa wel stationair opnieuw zo laag mogelijk afgeregeld.Misschien is dit het.
  3. Hendry

    Triboron

    Het beter schakelen zou volgens een bevriende sleutelaar kunnen komen door het sneller stilvallen van de zuiger door minder wrijving zuiger waardoor lager toerental beter schakelen veroorzaakt.Zou kunnen?
  4. Hendry

    Triboron

    Vespa rookt niet maar denk niet dat je niets ruikt.Benzine blijf je ruiken en om eerlijk te zijn.Met de synthetische olie van Shell rookte hij ook niet. Blijf me verbazen over het steeds soepeler schakelen. Er komt naar verhouding steeds meer borium op de metalen vlakken en alles lijkt zoals eerder gezegd minder rauw.Nu het weer slechter wordt worden de testkilometers ook minder. maar ik hou jullie op de hoogte.
  5. Hendry

    Triboron

    Ok dat zou kunnen. Dit jaar blijf ik nog 50/50 rijden. volgend jaar misschien volledig 100% Triboron. Vanavond nog een stukkie gereden met de Gla.Liep fantastisch. Bedankt Adriaan en Pilaf voor het meedenken.Beide Vespa's die ik bezit zijn recentelijk gerestaureerd.Is idd iets anders dan een origineel blok.Mijn Acma is van 5% naar 2% gegaan en mijn Gla is nu eigenlijk een sprint. Oh ja, bougie zag er laats perfect uit.Ligt denk ik ook aan de benzine.Echt koffiebruin.Ik rij nu ook met 102 octaanbenzine maar begreep dat dit niet meer verkocht gaat worden dus moet weer terug naar V power 98. Groet, Hendry
  6. Hendry

    Triboron

    Dag Pilaf, ik zit nog steeds niet volledig op Triboron. tot nu toe gaat het goed en vooral het opschakelen lijkt mooier te verlopen wat ik niet kan verklaren en mechanisch lijkt het stiller. De dealer waar ik de Triboron gekocht heb adviseerde bij de inloopperiode het zelfde wat jij nu zegt. Voorlopig blijf ik dus op de gulden middenweg zitten.50/50 Ik snap alleen niet precies wat je bedoeld? De dealer adviseert voor Vespa’s 1:100 Triboron omdat de mengolieverhouding 1:50 is en dat is ook wat jouw meegestuurde schema laat zien. Maar ik wacht tot nog even af om volledig op Triboron over te gaan hoewel ik mensen gesproken heb die dit al probleemloos gedaan hebben. Bedankt voor de update en het meedenken.
  7. Hendry

    Triboron

    Vandaag was ik bij Raduno Dinges,een ralley in Nederland. ik sprak hier met iemand die al een tijdje Triboron gebruikt in Vespa's. Roterende types als de latere modellen,dus niet de types als bv de Faro Basso's, zouden kunnen gaan lekken ivm dichtende werking van olie,maar hij had net als ik daar geen problemen mee.Ik hoorde dat de Vespa's , de oudere types ,gerust op Triboron kunnen rijden. Dit ter info van horen zeggen.
  8. Hendry

    Triboron

    Wat ik ook te weten ben gekomen dat er in het verleden een slechte batch is geweest.Vandaar wordt nu geadviseerd om bij een officiele gecontroleerde dealer te kopen.Wel even belangrijk om te weten..
  9. Hendry

    Triboron

    Dag Pilaf, Een goede beoordeling op lange termijn blijft een gok.Ik rij voorlopig nog even met en mix van Triboron en olie om het Triboron langzaam in het metaal te laten" trekken". Maar ik lees genoeg positieve ervaringen van 2 takt gebruikers dat ik het aandurf. Ik ben ook benieuwd naar andere gebruikers.Ben ook benieuwd of de Vespa schoner blijft door de uitlaatgassen. Octaan 100 is natuurlijk ook goed.Hoop dat dit goedje voorhanden blijft.Ik trek de Vespa's goed door en ze worden niet gespaard. Groet, Hendry
  10. Hendry

    Triboron

    Dag Speedracer, Ik weet dat er een houdbaarheidsdatum zit aan Triboron. Staat op het flesje. De dealer adviseerde mij om te mengen in de aanloopperiode.(Zuntrade Zundapp) Ik ga er vanuit dat het mengen met olie geen probleem is wordt in de handleiding van de importeur niets over vermeldt . Behalve voorzichtig inrijden en dat Triboron bij 3 tankbeurten volledig zijn werk doet.Ik zelf heb iets rijker gemengd dan voorgeschreven. Lijkt me wel verstandig om bij opgevoerde exemplaren voorzichtiger te werk te gaan. De tijd zal het leren maar tot nu toe tevreden.Op de site van de importeur zijn details vermeld en op you tube staat meen ik een uitleg. Groet, Hendry
  11. Hendry

    Triboron

    Dag Pilaf, Een goede beoordeling op lange termijn blijft een gok.Ik rij voorlopig nog even met en mix van Triboron en olie om het Triboron langzaam in het metaal te laten" trekken". Maar ik lees genoeg positieve ervaringen van 2 takt gebruikers dat ik het aandurf. Ik ben ook benieuwd naar andere gebruikers.Ben ook benieuwd of de Vespa schoner blijft door de uitlaatgassen. Octaan 100 is natuurlijk ook goed.Hoop dat dit goedje voorhanden blijft.Ik trek de Vespa's goed door en ze worden niet gespaard. Groet, Hendry
  12. Hendry

    Triboron

    Voeg dit item ook even in het Oldie forum toe. Sinds kort gebruik ik Triboron in mijn GLA 150cc en ACMA BOLLAG. Beiden zijn motorisch volledig gerestaureerd. Sinds een maand gebruik ik dit product. Op advies 50% Shell volsynthetische mengolie en 50% Triboron. tijdens het inrijden.(rekening houdend met de 1 en 2% mengverhouding)Tevens nu ook benzine met octaangehalte 102 ipv 98'. Beide Vespa's rookten voorheen niet en lekten ook niet.(Geen druppel) en er zit carterolie in.... Wat me opvalt: Meer power onderin waardoor ik minder snel hoeft terug te schakelen.Vermoed de sterkere 102 octaanbenzine met meer energie. Wat me verbaasd is dat vooral de ACMA veel minder mechanisch geluid geeft ook in de uitlaat...Kan ik niet helemaal verklaren en wat ik niet kan verklaren dat het schakelen veel soepeler lijkt te gaan. Triboron komt niet bij de versnellingstandwielen en de koppeling dus geen verklaring voor.(Misschien dat ik met een lager toerental schakel wat het schakelen makkelijker maakt??) Volgens sommigen heeft Triboron geen dichtende werking waardoor de krukaskeerringen zouden lekken maar alles is vernieuwd en zie tot nu toe geen lekkage en hoor dat ook niet direct in de Zundapp en Kreidler forums terug.Daarom ook hiervoor niet bang. Volgend jaar ga ik volledig op Triboron rijden als het gaat zoals het nu gaat,. Mijn voorlopige indruk lijkt tot nu toe uitstekend, alles lijkt soepeler en stiller te gaan, maar besef dat ik nog te weinig met dit product heb gereden en de stap van 98 naar 102 octaanbezine ook zijn invloed heeft om een eindoordeel te geven. Wordt vervolgd...
  13. Hendry

    Triboron

    Sinds kort gebruik ik Triboron in mijn GLA 150cc en ACMA BOLLAG. Beiden zijn motorisch volledig gerestaureerd. Sinds een maand gebruik ik dit product. Op advies 50% Shell volsynthetische mengolie en 50% Triboron. tijdens het inrijden.(rekening houdend met de 1 en 2% mengverhouding)Tevens nu ook benzine met octaangehalte 102 ipv 98'. Beide Vespa's rookten voorheen niet en lekten ook niet.(Geen druppel) en er zit carterolie in..... Wat me opvalt: Meer power onderin waardoor ik minder snel hoeft terug te schakelen.Vermoed de sterkere 102 octaanbenzine met meer energie. Wat me verbaasd is dat vooral de ACMA veel minder mechanisch geluid geeft ook in de uitlaat...Kan ik niet helemaal verklaren en wat ik niet kan verklaren dat het schakelen veel soepeler lijkt te gaan. Triboron komt niet bij de versnellingstandwielen en de koppeling dus geen verklaring voor.(Misschien dat ik met een lager toerental schakel wat het schakelen makkelijker maakt??) Volgens sommigen heeft Triboron geen dichtende werking waardoor de krukaskeerringen zouden lekken maar alles is vernieuwd en zie tot nu toe geen lekkage en hoor dat ook niet direct in de Zundapp en Kreidler forums terug.Daarom ook hiervoor niet bang. Volgend jaar ga ik volledig op Triboron rijden als het gaat zoals het nu gaat,. Mijn voorlopige indruk lijkt tot nu toe uitstekend, alles lijkt soepeler en stiller te gaan, maar besef dat ik nog te weinig met dit product heb gereden en de stap van 98 naar 102 octaanbezine ook zijn invloed heeft om een eindoordeel te geven. Wordt vervolgd....
  14. Hendry

    Project 1963 vbb2t

    Controleer de speling op je ingeklapte standaard.Deze veroorzaakte een vette reonantie in het beenschild bij mijn GLA. ruimte opgevuld met een dikke tirewrap.
×
×
  • Create New...