Jump to content
Vespaforum.be

Hendry

Members
  • Content Count

    49
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

24 Excellent

About Hendry

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    GLA. en ACMA

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Zwolle
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hendry

    Triboron

    Vandaag was ik bij Raduno Dinges,een ralley in Nederland. ik sprak hier met iemand die al een tijdje Triboron gebruikt in Vespa's. Roterende types als de latere modellen,dus niet de types als bv de Faro Basso's, zouden kunnen gaan lekken ivm dichtende werking van olie,maar hij had net als ik daar geen problemen mee.Ik hoorde dat de Vespa's , de oudere types ,gerust op Triboron kunnen rijden. Dit ter info van horen zeggen.
  2. Hendry

    Triboron

    Wat ik ook te weten ben gekomen dat er in het verleden een slechte batch is geweest.Vandaar wordt nu geadviseerd om bij een officiele gecontroleerde dealer te kopen.Wel even belangrijk om te weten..
  3. Hendry

    Triboron

    Dag Pilaf, Een goede beoordeling op lange termijn blijft een gok.Ik rij voorlopig nog even met en mix van Triboron en olie om het Triboron langzaam in het metaal te laten" trekken". Maar ik lees genoeg positieve ervaringen van 2 takt gebruikers dat ik het aandurf. Ik ben ook benieuwd naar andere gebruikers.Ben ook benieuwd of de Vespa schoner blijft door de uitlaatgassen. Octaan 100 is natuurlijk ook goed.Hoop dat dit goedje voorhanden blijft.Ik trek de Vespa's goed door en ze worden niet gespaard. Groet, Hendry
  4. Hendry

    Triboron

    Dag Speedracer, Ik weet dat er een houdbaarheidsdatum zit aan Triboron. Staat op het flesje. De dealer adviseerde mij om te mengen in de aanloopperiode.(Zuntrade Zundapp) Ik ga er vanuit dat het mengen met olie geen probleem is wordt in de handleiding van de importeur niets over vermeldt . Behalve voorzichtig inrijden en dat Triboron bij 3 tankbeurten volledig zijn werk doet.Ik zelf heb iets rijker gemengd dan voorgeschreven. Lijkt me wel verstandig om bij opgevoerde exemplaren voorzichtiger te werk te gaan. De tijd zal het leren maar tot nu toe tevreden.Op de site van de importeur zijn details vermeld en op you tube staat meen ik een uitleg. Groet, Hendry
  5. Hendry

    Triboron

    Dag Pilaf, Een goede beoordeling op lange termijn blijft een gok.Ik rij voorlopig nog even met en mix van Triboron en olie om het Triboron langzaam in het metaal te laten" trekken". Maar ik lees genoeg positieve ervaringen van 2 takt gebruikers dat ik het aandurf. Ik ben ook benieuwd naar andere gebruikers.Ben ook benieuwd of de Vespa schoner blijft door de uitlaatgassen. Octaan 100 is natuurlijk ook goed.Hoop dat dit goedje voorhanden blijft.Ik trek de Vespa's goed door en ze worden niet gespaard. Groet, Hendry
  6. Hendry

    Triboron

    Voeg dit item ook even in het Oldie forum toe. Sinds kort gebruik ik Triboron in mijn GLA 150cc en ACMA BOLLAG. Beiden zijn motorisch volledig gerestaureerd. Sinds een maand gebruik ik dit product. Op advies 50% Shell volsynthetische mengolie en 50% Triboron. tijdens het inrijden.(rekening houdend met de 1 en 2% mengverhouding)Tevens nu ook benzine met octaangehalte 102 ipv 98'. Beide Vespa's rookten voorheen niet en lekten ook niet.(Geen druppel) en er zit carterolie in.... Wat me opvalt: Meer power onderin waardoor ik minder snel hoeft terug te schakelen.Vermoed de sterkere 102 octaanbenzine met meer energie. Wat me verbaasd is dat vooral de ACMA veel minder mechanisch geluid geeft ook in de uitlaat...Kan ik niet helemaal verklaren en wat ik niet kan verklaren dat het schakelen veel soepeler lijkt te gaan. Triboron komt niet bij de versnellingstandwielen en de koppeling dus geen verklaring voor.(Misschien dat ik met een lager toerental schakel wat het schakelen makkelijker maakt??) Volgens sommigen heeft Triboron geen dichtende werking waardoor de krukaskeerringen zouden lekken maar alles is vernieuwd en zie tot nu toe geen lekkage en hoor dat ook niet direct in de Zundapp en Kreidler forums terug.Daarom ook hiervoor niet bang. Volgend jaar ga ik volledig op Triboron rijden als het gaat zoals het nu gaat,. Mijn voorlopige indruk lijkt tot nu toe uitstekend, alles lijkt soepeler en stiller te gaan, maar besef dat ik nog te weinig met dit product heb gereden en de stap van 98 naar 102 octaanbezine ook zijn invloed heeft om een eindoordeel te geven. Wordt vervolgd...
  7. Hendry

    Triboron

    Sinds kort gebruik ik Triboron in mijn GLA 150cc en ACMA BOLLAG. Beiden zijn motorisch volledig gerestaureerd. Sinds een maand gebruik ik dit product. Op advies 50% Shell volsynthetische mengolie en 50% Triboron. tijdens het inrijden.(rekening houdend met de 1 en 2% mengverhouding)Tevens nu ook benzine met octaangehalte 102 ipv 98'. Beide Vespa's rookten voorheen niet en lekten ook niet.(Geen druppel) en er zit carterolie in..... Wat me opvalt: Meer power onderin waardoor ik minder snel hoeft terug te schakelen.Vermoed de sterkere 102 octaanbenzine met meer energie. Wat me verbaasd is dat vooral de ACMA veel minder mechanisch geluid geeft ook in de uitlaat...Kan ik niet helemaal verklaren en wat ik niet kan verklaren dat het schakelen veel soepeler lijkt te gaan. Triboron komt niet bij de versnellingstandwielen en de koppeling dus geen verklaring voor.(Misschien dat ik met een lager toerental schakel wat het schakelen makkelijker maakt??) Volgens sommigen heeft Triboron geen dichtende werking waardoor de krukaskeerringen zouden lekken maar alles is vernieuwd en zie tot nu toe geen lekkage en hoor dat ook niet direct in de Zundapp en Kreidler forums terug.Daarom ook hiervoor niet bang. Volgend jaar ga ik volledig op Triboron rijden als het gaat zoals het nu gaat,. Mijn voorlopige indruk lijkt tot nu toe uitstekend, alles lijkt soepeler en stiller te gaan, maar besef dat ik nog te weinig met dit product heb gereden en de stap van 98 naar 102 octaanbezine ook zijn invloed heeft om een eindoordeel te geven. Wordt vervolgd....
  8. Hendry

    Project 1963 vbb2t

    Controleer de speling op je ingeklapte standaard.Deze veroorzaakte een vette reonantie in het beenschild bij mijn GLA. ruimte opgevuld met een dikke tirewrap.
  9. Hendry

    Project 1963 vbb2t

    Controleer even met ingeklapte middenstandaard de speling op het middenstandaard. Dit was het probleem van de resonantie in mijn GLA.
  10. Gevonden. De standaard was het probleem. Als je hem van de standaard haalt merk je pas hoe hij staat te rammelen door te veel speling.In het werkplaats handboek gekeken maar geen ontbrekende onderdelen.Met 2 dikke tirewraps om de standaardbuis ter hoogte van de bodemplaat geplaatst en zo de speling verholpen. testrit gemaakt en de resonantie die ik boven in het beenschild hoorde was compleet verdwenen. conclusie:motorrubbers hebben iets geholpen en idd wat Nero en anderen opperden.Er moet iets los zitten wat het veroorzaakt klopte. Dank voor het meedenken !!!!!!
  11. De rubbers vervangen en het blok weer teruggebouwd. Wat zal ik er van zeggen. Hij gaat mooier een bocht door.Het vibreren in de handvaten en bodemplaat lijkt minder te zijn. Maar het resoneert nog steeds licht linksvoor in het beenschild.. Veel wind vandaag en het blokrubber voor de achterveer moet nog vervangen worden.Al om al een pleur werk maar wel enkele winstpunten.Wordt vervolgd..
  12. 5 uur werk. Morgen de laatste loodjes en dan weet ik of de nieuwe rubbers wat doen.Zijn echt wel beter dan de oude. Wordt vervolgd...
  13. Valt me op dat bv kreidlers helemaal niet zo duur zijn maar Vespa lijkt wel goud. steeds zeldzamer en duurder zijn de prijzen.Het blijft natuurlijk vraag en aanbod wat de prijs bepaald.
×
×
  • Create New...