Jump to content
Vespaforum.be

Hendry

Members
  • Content Count

    42
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

16 Good

About Hendry

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    GLA. en ACMA

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Zwolle
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hendry

    Project 1963 vbb2t

    Controleer de speling op je ingeklapte standaard.Deze veroorzaakte een vette reonantie in het beenschild bij mijn GLA. ruimte opgevuld met een dikke tirewrap.
  2. Hendry

    Project 1963 vbb2t

    Controleer even met ingeklapte middenstandaard de speling op het middenstandaard. Dit was het probleem van de resonantie in mijn GLA.
  3. Gevonden. De standaard was het probleem. Als je hem van de standaard haalt merk je pas hoe hij staat te rammelen door te veel speling.In het werkplaats handboek gekeken maar geen ontbrekende onderdelen.Met 2 dikke tirewraps om de standaardbuis ter hoogte van de bodemplaat geplaatst en zo de speling verholpen. testrit gemaakt en de resonantie die ik boven in het beenschild hoorde was compleet verdwenen. conclusie:motorrubbers hebben iets geholpen en idd wat Nero en anderen opperden.Er moet iets los zitten wat het veroorzaakt klopte. Dank voor het meedenken !!!!!!
  4. De rubbers vervangen en het blok weer teruggebouwd. Wat zal ik er van zeggen. Hij gaat mooier een bocht door.Het vibreren in de handvaten en bodemplaat lijkt minder te zijn. Maar het resoneert nog steeds licht linksvoor in het beenschild.. Veel wind vandaag en het blokrubber voor de achterveer moet nog vervangen worden.Al om al een pleur werk maar wel enkele winstpunten.Wordt vervolgd..
  5. 5 uur werk. Morgen de laatste loodjes en dan weet ik of de nieuwe rubbers wat doen.Zijn echt wel beter dan de oude. Wordt vervolgd...
  6. Valt me op dat bv kreidlers helemaal niet zo duur zijn maar Vespa lijkt wel goud. steeds zeldzamer en duurder zijn de prijzen.Het blijft natuurlijk vraag en aanbod wat de prijs bepaald.
  7. Heren Pilaf en PDvd bedankt voor het meedenken. ik heb inmiddels bij Maskes de silentblocks besteld en hoop ze binnenkort te monteren.Geen idee wat de kwaliteit is. Mij is verteld dat het resoneren tijdens het rijden gebeurd ipv bij stationair het de rubbers moeten zijn.De originele zijn van 1961 niet direct hard ,dus ben benieuwd of er verschil is..
  8. En nadat ik de koplamp losgemaakt heb om 1 vd schakelkabels te vervangen begint het weet van voor af aan. Bij 61 km / uur begint het ergens links voor hinderlijk te resoneren.De dikkere beenschildrand waar ik zo van onder de indruk was is toch niet de oplossing.Ik ga aankomend weekend de blokrubbers vervangen zoals Wilby suggereerde.Mijn Acma doet het met nieuwe blokrubbers per slot van rekening ook erg goed.Flinke klus maar het moet maar eens gebeuren.Wordt vervolgd...
  9. Hendry

    Vespa gla uitlaat.

    Hallo Vespisten, Heeft iemand ervaring welk type dempers onder een Gla passen. Ben op zoek naar. een stille demepr. mvg, Hendry
  10. En vandaag de ultieme beenschildrammeltest gedaan. Het resultaat is meer dan dikke prima. De resonantie is helemaal verdwenen in het beenschild. Alsof ik een nieuwe Vespa heb. laat het mooie weer maar komen en op na de volgende Vespa kwaal...
  11. Heb gisteren nieuwe beenschildranden gemonteerd van dikkere lees stijvere kwaliteit bij Maskes.(RVS). hierdoor lijkt het beenschild stijver te zijn dus minder kans op resonantie. vandaag na de zware buien een kleine rit gemaakt en de Vespa lijkt nu veel minder te trillen. wordt vervolgd...
  12. Klopt van dat schuren. Heb de as idd ook terug moeten tikken om het schuren weg te krijgen. mooi filmpje en goed item.Nu wat duidelijker. Deze klus staat niet in mijn sleuteltop 1000...
×
×
  • Create New...