Fabian Geplaatst: 13 maart 2018 Delen Geplaatst: 13 maart 2018 Ik heb een motovespa 200 motorblok omgebouwd naar een 225cc supersport Pinasco, lange slag mazzuchelli met gepolijste drijfstang en een pinasco flytech onsteking met een vliegwiel van 1600gr. De ontsteking staat afgesteld op 23° in lage toeren en 19° in de hogere toeren. Carburator 24/24 met een BE2 mengbuis en een 138 sproeier momenteel (te rijk maar momenteel nog aan het inrijden en op zoek naar de juiste setting). Als uitlaat heb ik voorlopig een sito plus gemonteerd. Momenteel ben ik nog aan het inrijden en doe ik het rustig aan, maar ik merk als ik hoger in toeren ga dat ik vanaf 5500 a 6000 toeren enorm veel trilling in het blok gewaarword. Alle lagers en dichtingen zijn vervangen tijdens de ombouw. Heeft er iemand ervaring met deze setup en is er een oplossing voor de hevige trillingen? Groeten Fabian Link naar reactie
Spaniard Geplaatst: 13 maart 2018 Delen Geplaatst: 13 maart 2018 Niet te veel zorgen maken , alles moet zich nog zetten , als er wat meer km's op je blok staan dan zul je zien en voelen dat die trillingen grotendeels verdwijnen , en je hoofdsproeier zal wel wat te groot zijn . grtzz Link naar reactie
Fabian Geplaatst: 13 maart 2018 Auteur Delen Geplaatst: 13 maart 2018 Alvast bedankt voor de reactie Spaniard, ik wacht rustig af wat het brengt. Ondertussen op zoek naar de juiste sproeiermaat, denk dat ik nog een paar maten mag zakken. Groeten Fabian Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 13 maart 2018 Delen Geplaatst: 13 maart 2018 Weg met die Sito+! Een semi-expansie touring uitlaat (BGM Big Box, Sip Road, Polini Original Box,... sluit qua timing beter aan bij de K2D Mazzucchelli 60mm. Geen kameraad/clubgenoot waarvan je de pot even mag lenen? Link naar reactie
Fabian Geplaatst: 14 maart 2018 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2018 Gdm Frederik Weet jij of er veel verschil is tussen de touring en de sportversie van de BGM big box? Alvast in prijs...en de uitleg dat touring meer op koppel gericht is, maar heeft daar al iemand ervaring mee? Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 14 maart 2018 Delen Geplaatst: 14 maart 2018 Ik heb alleen heel positieve ervaringen met de Touring versie (Sport nog niet gemonteerd). Er van uitgaande dat de vergelijking tussen de Sip Road 2.0 en zijn XL variant door te trekken is, reserveer je d Sport versie best voor hoogvolumineuze carburatie met reedvalve en hoogtoerige cilinders. Met de plug&play Super Sport 225cc en Si-carburate ga je het meeste voordeel halen uit de Touring. Link naar reactie
Fabian Geplaatst: 14 maart 2018 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2018 Ik ga die redenering volgen, is trouwens ook de goedkoopste van de twee versies! Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 14 maart 2018 Delen Geplaatst: 14 maart 2018 kheb met beide gereden, was uitermate tevreden van de bbt, de bbs zelfs met 30 carbu en malossi mhr overtuigde mij niet. Daarentegen reed een scoot and service prachtig Link naar reactie
Fabian Geplaatst: 14 maart 2018 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2018 Bedankt voor de info alvast!!! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.