Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Eindelijk!!!


iwan64

Aanbevolen berichten

Hallo Beste Vespafielen,

In november 2015 ben ik begonnen met het restaureren/reviseren van een vespa pk50 xl uit 1986.Ik heb al een paar maal wat updates hier op dit fijne forum geplaatst. Zoals toen al vermeld heb ik wat tegenslagen gehad tijdens de restauratie. Het is voor mijn de eerste maal dat ik een scooter heb gerestaureerd/gereviseerd en natuurlijk ben ik wel wat dingen tegengekomen waarbij ik hulp moest inschakelen . Het was een leerzaam project en ontzettend leuk om te doen. Bij een volgend project die er vast gaat komen zal ik zeker profijt hebben van dingen die ik hier heb geleerd. Na ruim een jaar is mijn Vespa klaar en wil graag het eindresultaat aan jullie tonen. Het is de bedoeling dat ik in februari naar de keuring ga ( hopelijk komt ze door de keuring) en dat ik zeker wat tourritten ga maken want het lijkt me erg gezellig om met mede Vespafielen te genieten van onze wespen. Bij deze wil ik jullie ook hele fijne feestdagen toewensen en dat 2017 voor een ieder een geweldig (Vespa) jaar mag worden.

gr Iwan

20161223_142412.jpg

20161223_142418.jpg

20161223_142431.jpg

20161223_142440.jpg

20161223_142449.jpg

20161223_142455.jpg

Link naar reactie

Hallo Beste Vespafielen,

In november 2015 ben ik begonnen met het restaureren/reviseren van een vespa pk50 xl uit 1986.Ik heb al een paar maal wat updates hier op dit fijne forum geplaatst. Zoals toen al vermeld heb ik wat tegenslagen gehad tijdens de restauratie. Het is voor mijn de eerste maal dat ik een scooter heb gerestaureerd/gereviseerd en natuurlijk ben ik wel wat dingen tegengekomen waarbij ik hulp moest inschakelen . Het was een leerzaam project en ontzettend leuk om te doen. Bij een volgend project die er vast gaat komen zal ik zeker profijt hebben van dingen die ik hier heb geleerd. Na ruim een jaar is mijn Vespa klaar en wil graag het eindresultaat aan jullie tonen. Het is de bedoeling dat ik in februari naar de keuring ga ( hopelijk komt ze door de keuring) en dat ik zeker wat tourritten ga maken want het lijkt me erg gezellig om met mede Vespafielen te genieten van onze wespen. Bij deze wil ik jullie ook hele fijne feestdagen toewensen en dat 2017 voor een ieder een geweldig (Vespa) jaar mag worden.

gr Iwan

Link naar reactie

Dank jullie wel voor de leuke reacties. Natuurlijk ben ik ook zeer blij met het resultaat. Hoewel net klaar met deze pk50xl, denk ik alweer aan een ander project met een Vespa motorscooter. Jullie zullen het tegen die tijd zeker horen. Het Vespavirus heeft mij ook te pakken. 

groet Iwan

Link naar reactie
13 hours ago, Tanguyonderwater said:

Nu ik er aan denk de vespa was toen de jongste die we kapot crosten de rest was chappy; dax en motobecane ook een amigo  denk ik (motor zat IN achterwiel en dreef in feite kader aan)

GRTN TANGUYONDERWATER

Jah.. en wij  Flandria's , puch's , montessa en CZ..     en ook 1 amigo.   en alsq ze stuk waren en niet meer te fiksen dan smeten we ze gewoon weg... als ik da toen allemaal had geweten..  maar jah   we waren 10 a 12jaar oud toen

Link naar reactie

Ja de goeie tijd he wij speelden met fietsen en bomers nu met computerspelletjes.

kapten overal 2T benzine in bedoeld voor vaders grasmachine, was het nu een 2T of 4T motortje of niet een beetje rook kon geen kwaad.

Met vijl cilinder en cilinderkop aanpassen ,gat in uitlaat slaan  enz.

Tegen dat we 14 waren kenden we de werking van een motor blindelings wat ons nu goed van pas komt he.

En inderdaad kapot en we smeten hem weg kregen wel een andere van iemand die niet meer rijden wou wegens de helmplicht.

Niks met topic te maken maar goeie kerst

Tanguyonderwater

Link naar reactie
Op 23-12-2016 om 19:40, iwan64 zei:

Dank jullie wel voor de leuke reacties. Natuurlijk ben ik ook zeer blij met het resultaat. Hoewel net klaar met deze pk50xl, denk ik alweer aan een ander project met een Vespa motorscooter. Jullie zullen het tegen die tijd zeker horen. Het Vespavirus heeft mij ook te pakken. 

groet Iwan

Hij is nog te koop he Iwan! ;-) Mooie scooter!

Link naar reactie

Dank jullie wel voor de leuke reacties. Natuurlijk ben ik ook zeer blij met het resultaat. Hoewel net klaar met deze pk50xl, denk ik alweer aan een ander project met een Vespa motorscooter. Jullie zullen het tegen die tijd zeker horen. Het Vespavirus heeft mij ook te pakken. 

groet Iwan

Haha ja weet ik, maar eerst even genieten van die ik nu heb en misschien als tegen die tijd iemand er  een leuk bod doet dan kunnen we ms eens praten.

Link naar reactie

Mooi eindresultaat. Jammer dat je gekozen hebt voor een XL2 neus welke hier niet op hoort. Ennuhhh die lak op je kickstarter, die is er zo af denk ik hoor, of heb je elestart dat je de kick niet gebruikt? 

De mijne zit sinds vandaag ook weer in elkaar. Kleine crash gehad waardoor neus en spatbord kapot waren. Bij hermontage bleek ook de vork krom te zijn, dus ik kon weer opnieuw beginnen. 

 

IMG_20161227_154603810_HDR.jpg

Link naar reactie

Jouw wesp mag er anders ook wezen, ! Ik hoorde vorige week idd dat de neus niet de juiste is. Dus nu maar de juiste bestellen. Misschien  dat iemand op dit forum nog een exemplaar heeft liggen. Hoor het graag.

Ik heb geen elektrische start , ik wacht het maar even af, mocht de verf eraf gaan , kan ik altijd nog kiezen om deze te reinigen

Link naar reactie

Bij mij is het ook niet de originele meer (een scenic gaf minder mee dan gedacht). Die dingen zijn makkelijk te bestellen en kosten niet zo veel. 

http://www.motoricambisoviero.it/catalogo/-Nasello-Calandra-Frontale-Vespa-PK50-XL-Rush--3690

Ook je matjes zijn niet de originele van dit model. Maar ach ook bij mij is er het e.e.a. niet standaard. 

Link naar reactie

Vandaag een andere neus gekocht (  bedankt Daan) en zal deze spoedig naar de spuiter brengen. Bij nader inzien is deze neus ook mooier. Ik heb geprobeerd om mijn Vespa zo origineel mogelijk te houden, maar wilde er toch ook een persoonlijke twist aan geven. Zo zijn de schokdempers voor en achter iets moderner geworden, heb de knipperlichten in het beenschild geplaatst ( leek mij minder breukgevoelig), witte glaasjes op de knipperlichten omdat ik oranje niet mooi bij de kleur passen. De kleur is RAL 5024 (pastel blauw) welke volgens mij ook geen originele vespa kleur is voor een PK50xl. heb zelfs nog getwijfeld om de knipperlichten met rookglas te voorzien, maar dan zou ik ook de koplamp in rookglas moeten uitvoeren. Dit wordt in  Nederland niet goedgekeurd door de RDW. Aan de andere kant wilde ik het ook niet overdrijven met de combinatie blauw/zwart. Voor je het weet rij je op een barbievespa . De één vindt het mooi, een ander weer minder, het gaat erom dat ik er blij mee ben. Smaken verschillen gelukkig anders reden we allemaal op dezelfde Vespa

Link naar reactie

Andere shocks is op geen enkele Vespa overbodige luxe. Op mijn P200e afgelopen zomer heel erg blij geweest met mijn instelbare exemplaren anders was ik al wheeliend de alpen over gegaan ;)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...