Jump to content
Vespaforum.be

Filientje!

Members
  • Content Count

    105
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

97 Excellent

1 Follower

About Filientje!

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
  • Mijn Scooter(s)
    Vespa PX200e 1983
    Vespa ACMA 1956

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    België

Recent Profile Visitors

1,425 profile views
  1. Er is zeker een update... Bollag kwam tot de vaststelling dat het om een productiefout ging en heeft dat netjes en kosteloos rechtgezet. Wie zei daar dat ik "niet teveel moest hopen"? Volgende week komt de motor terug!
  2. Hoe bedoel? ...."Interessant precedent" en "Ik zou me daar niet te veel illusies over maken. Een korte lezing van z'n algemene voorwaarden leert me dat je'r best niet te veel energie in steekt " Is dit niet allemaal een beetje kort door de bocht? Heb je het niet zo begrepen op Bollag? Ik vind het eerder netjes dat hij in dit specifieke geval wil weten wat de oorzaak is... en daarvoor moeite wil doen, dat siert hem. Ook ben ik helemaal niet uit op het aanwakkeren van precedenten of leedvermaak... wie zonder zonde is mag de eerste steen werpen! Of hoe een goed bedoelde post zomaar een andere wending kan nemen... Case closed.
  3. ...tenzij er een productiefout zou zijn... Ik ken hem net iets te goed om te weten dat hij zijn verantwoordelijkheid niet zal ontlopen... hoop ik toch Ps; op zijn vraag en kosten gaat de motor naar Zurich!
  4. De afstelling werd door Maskes uitgevoerd, die zou het moeten weten... Ik reed samen met Bollag de Giro Mostra en hij was toen lovend hoe de motor draaide en hoe de scooter reed. Het is nu aan Bollag om controle te doen op zijn tuning kit.
  5. Je hebt gelijk Frederik... maar ik ga hier de discussie niet open over Maskes... dat ik een paar duizend euro later teleurgesteld ben kan ik niet ontkennen... zijn deur heb ik platgelopen... De gast waar hij laat honen, en hijzelf, zijn formeel... te weinig smering... en honen zou(?) niet meer lukken,.... dus mijn(?) fout... dus geen tussenkomst... dus... dus... dus... De "rodage" verliep zoals het hoort, geloof me! De eerste "warmloper" problemen waren blijkbaar opgelost door van tankstation te veranderen... maar 2400 km later was het uit het niets weer prijs... evenwel met onherstelbare schade nu... Bollag is nu aan zet... evenzeer benieuwd naar de uitkomst... en zijn tussenkomst!
  6. Geen idee Nero... alles in een box naar Zwitserland...
  7. ...mijn excuses... inderdaad een Franse GL150 blok
  8. ....motor naar Bollag.... Zie even naar de foto's... zo zag het eruit...
  9. Klopt Nero! Er is een complete tuning uitgevoerd... Pinasco Flytech ontsteking, Pinasco krukas, cilinderset 151 van Bollag, een Polini CP23 carburator, Big Box Bollag uitlaat,.... In het begin waren er aantal warmlopers zonder aanwijsbare reden... dan van tankstation veranderd..., oef,..... de Giro Mostra 500km uitgereden.... Tot plots met ongeveer 2800 km op de teller bij een felle kopwind die opnieuw ging vastlopen en deze keer niet meer kunnen starten... bougie eruit, camera erin.... schade(krassen) aan de zuiger, ... Einde verhaal! Peter blijft bij zijn stelling, ALS mijn mengeling goed zat, dat er huidig heel wat benzineproblemen zijn en dit de oorzaak zou zijn.... Hij poste zelfs een bericht dat het uitkijken is met de huidige benzine bij getunede motoren. Garantie... nul - noppes - nada... "vind ik niet" leuk....
  10. Hoi jullie! Ik heb een aantal "warmloper" problemen gekend met mijn "tuned by Maskes" GS150 motor. De motorafstelling zal wel juist zijn maar Maskes wijst vooral naar de ethanol in de benzine. Ik tank nochtans altijd 98 (E5) met een 2 à 3% mengeling met SIP olie. Hij raad me aan, gelet op de huidige problemen met de benzine (n.a.v. ethanol), om preventief een additief toe te voegen zoals Bardahl Top Oil. Dit in een toevoeging van 1ml op 1 liter benzine. Dit additief is eigenlijk bedoeld voor(al) de (klep)smering bij 4-takt motoren maar anderzijds neutraliseert het de ethanol in de benzine... zegt men... Dat zou een positieve invloed hebben op de 2-takt Vespa motoren, vooral het getuned motorblok. Iemand ervaring? Ik hoor het graag! https://www.bardahlstore.nl/webshop_producten/benzinetoevoegingen/p-1/2405--preventief-bij-e10-benzine.html
  11. Ik heb een getunede motor met een Pinasco Flytech onsteking... Zoals Pilaf zei "betrouwbaarder", voorheen was er wel altijd iets met de ontsteking.
  12. geen probleem... ik gebruik https://www.motobycat.com/ Ik denk dat ik een enkele rit Toulon - Lille iets van en €200 betaalde
  13. Bowyer... Ik heb het voor echte mannen met stielkennis ...Haha, nenee, Peter heeft motorisch iets moois gemaakt van mijn oudje en zoveel tijdloos vakmanschap in één mens dat fascineert me... En neen, er is geen fysieke fascinatie hoor Inderdaad, ik hoor mooie dingen over Anton aus Tirol Geldermalsen maar is nog verderaf...
  14. "mijn oud ijzer"...... tegen een Vespa?! "prijzig maar dat is een vrouw ook"......... are you gay??
×
×
  • Create New...