Arno Kremers Geplaatst: 9 februari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2017 1 minute ago, nero said: Beide vijzen zijn relatief goed te bereiken na montage. De luchtregelschroef zou ik 1.5 toeren uitdraaien, de relantievijs kan je makkelijk en het best bijregelen bij een draaiende motor. Voor de rest is er geen bijkomende regeling, behalve de sproeiergrootte. Groetjes, nero. Merci. Link naar reactie
propliner Geplaatst: 10 februari 2017 Delen Geplaatst: 10 februari 2017 On 29-1-2017 at 8:29 PM, Arno Kremers said: Hoe zit dat eigenlijk met het vervangen van de olie die in het blok zit! Om de hoeveel km? En eventueel ander onderhoud? Ik vervang mijn boite olie om de pakweg 6000KM of ...anders 2jaar is ook een goede regelmaat ik persoonlijk zou er ook een teller opzetten :-) Mooi masjientje trouwens.. véél plezier ermee Link naar reactie
Arno Kremers Geplaatst: 13 februari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 13 februari 2017 Zijn eerste zonnestralen in zijn nieuwe jasje. Link naar reactie
Arno Kremers Geplaatst: 17 februari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2017 Nu heb ik een probleem dat mijn gas handvat zeer zwaar draaait en niet terug schiet! Waar kan dit aan liggen? Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 17 februari 2017 Delen Geplaatst: 17 februari 2017 Ik had dit onlangs ook voor. Een beetje WD40 gespoten daar waar de stuurstang het stuur binnengaat (dus vlak naast het handvat), was voldoende. Link naar reactie
Arno Kremers Geplaatst: 17 februari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2017 Als dat de oplossing zou zijn!! Heb er wel vet tussen gedaan toen ik hem er in deed. Misschien is dat het probleem ? Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 17 februari 2017 Delen Geplaatst: 17 februari 2017 Misschien de remkabel die niet goed zit? Of anders een verkeerd afgestelde stationairschroef van je carb, als die geheel dicht staat dan kun je er ook niet aan draaien. Link naar reactie
Arno Kremers Geplaatst: 18 februari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2017 Ik heb nu die soort van veer eruit gehaald (zie foto) en nu springt hij zeer soepel terug. Kan dit kwaad als dit er niet in zit? Link naar reactie
Arno Kremers Geplaatst: 18 februari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2017 Ik heb nu die soort van veer eruit gehaald (zie foto) en nu springt hij zeer soepel terug. Kan dit kwaad als dit er niet in zit? Link naar reactie
Daan Geplaatst: 18 februari 2017 Delen Geplaatst: 18 februari 2017 Nee... kan je wel mee rijden. Link naar reactie
propliner Geplaatst: 19 februari 2017 Delen Geplaatst: 19 februari 2017 Die soort "veer" is eigenlijk een kabelklem waar gaskabel en choke kabel en dergelijke meer doorgaan. Hou de kabels allemaal beetje samen op de motor. Kan géén kwaad als uw gaskabel hier niet mee doorloopt succes met uwe keigave vespa Link naar reactie
Arno Kremers Geplaatst: 19 februari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2017 16 minutes ago, propliner said: Die soort "veer" is eigenlijk een kabelklem waar gaskabel en choke kabel en dergelijke meer doorgaan. Hou de kabels allemaal beetje samen op de motor. Kan géén kwaad als uw gaskabel hier niet mee doorloopt succes met uwe keigave vespa Die kabel klem die zit er netjes aan aan de onderkant. Die veer op de foto komt van de stuur (gas) stang aan het stuur. Dus exact naast het handvat zit dat ding. Maar denk persoonlijk niet dat het kwaad kan dat hij eruit is. toch bedankt voor de hulp Link naar reactie
Ivar Plagge Geplaatst: 8 maart 2017 Delen Geplaatst: 8 maart 2017 Kan het zijn dat de onderzijde van je stuur ook aan de binnenzijde gespoten is en dat de openingen waar de gasbuis doorheen moet nu aan de binnenzijde is voorzien van wat verf? Link naar reactie
Arno Kremers Geplaatst: 8 maart 2017 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2017 Ja klopt die waren mee gespoten! Maar heb die netjes uit geschuurd en het probleem is al opgelost. Nu alleen nog electro problemen waar we echt niet uit komen. Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 9 maart 2017 Delen Geplaatst: 9 maart 2017 Zijnde ? Normaal redelijk basic een 50 zonder pinkers ... Link naar reactie
Arno Kremers Geplaatst: 9 maart 2017 Auteur Delen Geplaatst: 9 maart 2017 50 minutes ago, Adrian said: Zijnde ? Normaal redelijk basic een 50 zonder pinkers ... Heb alles correct aangesloten naar mijn mening. Maar als ik de koplamp er in steek maakt hij kortsluiting met het metaal en start hij niet meer. koplamp eruit start hij wel. Heb al heel het plan nagelopen en met meerdere gekeken maar een lastig probleem. Ook moeilijk uit te leggen Link naar reactie
roufio Geplaatst: 9 maart 2017 Delen Geplaatst: 9 maart 2017 waarschijnlijk heb je toch een fout gemaakt , je hebt waarschijnlijk de rode draad die bedoelt is om de scooter stil te leggen aan de massa van de koplamp verbonden , Link naar reactie
Arno Kremers Geplaatst: 9 maart 2017 Auteur Delen Geplaatst: 9 maart 2017 Nee toch niet! Maar afleggen lukt ook niet volgens de juiste manier. Mag anders wel even langs komen hahaha Link naar reactie
Arno Kremers Geplaatst: 9 maart 2017 Auteur Delen Geplaatst: 9 maart 2017 16 minutes ago, roufio said: waarschijnlijk heb je toch een fout gemaakt , je hebt waarschijnlijk de rode draad die bedoelt is om de scooter stil te leggen aan de massa van de koplamp verbonden , Maar ga het toch wel een keer nakijken. Misschien kloppen de kleuren niet en heeft de vorige eigenaar daar iets aan veranderd. Bedankt Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 9 maart 2017 Delen Geplaatst: 9 maart 2017 maak uw boom 1st eens los aan je onsteking. Start hem dan, en maak een brugje met de voedingsdraad. tov chassis. > Als je stilvalt is je statorbekabeling fout/versleten. > Als het werkt kun je best heel de kabel boom doormeten, of ze ergens contact met massa maakt gr ad Link naar reactie
Arno Kremers Geplaatst: 9 maart 2017 Auteur Delen Geplaatst: 9 maart 2017 7 minutes ago, Adrian said: maak uw boom 1st eens los aan je onsteking. Start hem dan, en maak een brugje met de voedingsdraad. tov chassis. > Als je stilvalt is je statorbekabeling fout/versleten. > Als het werkt kun je best heel de kabel boom doormeten, of ze ergens contact met massa maakt gr ad En kan je eens uitleggen wat de bobine doet? En waar dat rode draadje voor dient wat er aan zit. Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 9 maart 2017 Delen Geplaatst: 9 maart 2017 De rode draad die aan je bobine zit dient om je motor stil te leggen. Deze word bevestigd aan de enige rode draad die inde boom zit , en die normaal gesproken aan je killswitch is bevestigd. Het enige dat de killswitch doet is contact maken met chassis als je ze indrukt. Waardoor je stilvalt . Link naar reactie
Arno Kremers Geplaatst: 10 maart 2017 Auteur Delen Geplaatst: 10 maart 2017 Probleem is opgelost. Bleek dat de koplamp een vernis laag heeft en die was er af. Vandaar dat hij kortsluiting maakte met het frame. En door jou tip hebben we de killswitch ook op de juiste plaats gekregen. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.