Ga naar inhoud
Vespaforum.be

verdacht of normaal?


freek

Aanbevolen berichten

Ik ben daarnet naar een px200 gaan kijken die te koop staat, sta op het punt hem te kopen maar er zijn toch een paar punten waar ik me zorgen over maak.

Het is een model met schijfrem vooraan van 2002 en heeft amper 2000 km gereden. Omdat de motor relatief weinig gebold heeft had ik verwacht dat die in perfecte staat zou zijn maar dat was niet echt het geval.

Zo lekt hij duidelijk naft, van de carbu tot beneden was alles nat en vuil. De choke uittrekken en induwen gaat heel stroef. Er zit roest op de koelvinnen aan de cilinder.

Op zich geen rampen natuurlijk maar omdat de prijs niet mis is en hij amper gebold heeft verbaasd het me wel.

Zijn die kleine mankementen normaal voor een vespa die amper 2000 km heeft gereden of is er meer aan de hand?

Link naar reactie

misschien eens kijken of het benzinedarmpje wel goed vast zit

en anders is misschien de carbu slecht en kunt ge dit met een andere verhelpen?

dit lijkt mij zo op't eerste zicht...

is het dat hij lekt als hij net gereden heeft, of lekt hij constant?

en kunt ge niet eens proberen met -als ge eventueel nog een liggen hebt, of even lenen van iemand anders- een andere carbu?

Link naar reactie

ja inderdaad

maar de vraag is of dat normaal is voor zo een jonge vespa.

ik ben namelijk aan het twijfelen of ik hem zou kopen of niet...

(ik wacht eigenlijk op iemand die zegt : niet over piekeren, gewoon doen!)

Link naar reactie

Mocht je hem niet kopen, zou ik graag het adresje hebben, ben al een tijdje op zoek naar een PX200 disk.

- benzinelek : niet echt normaal na 2000k, maar hoeft geen rmap te zijn.

- roest : wel heel vreemd. Het enige dat ik kan denken is dat die erg lang stil gestaan zou hebben, maar normaal roest dat daar niet snel.

- choke : lijkt me normaal.

Link naar reactie

Roest aan koelvinnen is ook normaal.Je zit trouwens met een gewone stalen cilinder.

Ik zou, als de prijs correct is, die zeker kopen.

Probeer nog 150 euro van de prijs af te krijgen en doe hem dan gewoon eens binnen bij een vespadealer, deze zal hem(met plezier) in orde zetten voor 150euro ?!

Link naar reactie
De choke uittrekken en induwen gaat heel stroef.

dat is bij de mijne ook zo, is het eigelijk normaal ?

Wil zeggen dat er een klein beetje oxidatie zit op de schuif, of dat de kabel ergens gekneld zit, of dat de chokeknop een beetje krom is waardoor deze niet vlot in en uit het buisje in het frame schuift...

Link naar reactie
inderdaad, zeg tegen de verkoper dat de prijs waarvoor ge hem moet laten herstellen er af moet, en zeg dat die eventueel zelfs nog wat meer is dan 150euro, hoe meer hoe beter!

De verkoopster wil niets van haar prijs af doen omdat ze overtuigd is dat ze wel iemand zal vinden die bereid is dat te betalen (en ik vrees dat ze gelijk heeft)

De carrosserie is ook niet helemaal in orde, er zit zelfs een scheur in de linkerbil, maar daar maak ik me niet te veel zorgen over. Voor mij is het belangrijkste dat de motor in goede staat is en daar twijfel ik een beetje over...

Link naar reactie

Freek : niet over piekeren, gewoon doen

wij rijden zelfs met vespa's die bijna uit elkaar vallen van de roest en waar zelfs geen billen meer opstaan.

als jij hemde moeite vindt, dan is noch het frame, noch het kleine lek en noch het beetje roest een probleem! dat kan allemaal opgelost worden!!!!

gewoon doen!!!!!!!!!!!!!!

Link naar reactie

Hello, niet te veel ongerust in maken . Mijn PX200 disc van 2003 met 4000 km lekt

ook al lichtjes ... roest op de cylinder is niet zo erg ( waarschijnlijk staat hij

al lang stil) . Chokeknop gaat stroef is waarschijnlijk zelfde reden. Heb je hem

gereden en/of gestart ? Als alles normaal lijkt kopen indien de prijs redelijk is.

NB de PX disc-serie is niet bepaald geweldig op kwaliteitniveau : olie & benzinelekken, slecht gelakt ; afbrekende spiegels zijn geen uitzonderingen...

Link naar reactie

@ sereispeciale:

Tja daar zeg je zowat! Ik kan ook van ondervinding spreken wat betreft afbrekende spiegels, slechte lak, etc... Komt ervan hé, dat ze int vervolg de vespa's terug in Italië maken i.p.v. in een godvergeten landje ergens waar ze niet weten wat een vespa is... Tja goedkopere arbeidskrachten zoeken in lageloonlanden, dat zie je tegenwoordig bij zoveel firma's.

Link naar reactie
@Erix : Heb jij al OOIT iets Italiaans geweten dat "deftig" ineenzat?;)

Hela ba!! Kalmkes aan hoor,de snelste autos en motos komen uit Italie, de beste kleren komen uit italie ,het lekkerste eten komt uit Italie en vergeet niet de vrouwen... ;-) En trouwens ik ben Italiaan en zit deftig ineen (denk ik toch)

Link naar reactie

mijn p200 disk had een slechte carbu en er zijn er verschillende met slechte koppelingsplaten

by the way ze hebben misschien de snelste en mooiste auto's maar echt wel niet de betrouwbaarste

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Voor de geïnteresseerden, ik heb de PX200 disc uiteindelijk toch niet gekocht. De verkoopster zei me dat ze er minstens 2.000 euro voor wou, wat ik er niet voor wou geven. Toen ik haar een paar dagen later belde bleek dat ze hem had verkocht voor 1.850 euro.

Het ging trouwens over deze Vespa:

http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=4644197449

(misschien heeft iemand van het forum hem gekocht?)

Ondertussen staat er toch een PX200 in mijn garage, geen disc maar eentje van '87

http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=4646538258

gekocht voor 1.300 euro, van een vriendelijke man in Maasmechelen

een nieuwe batterij, verzekeringen, nummerplaat en we zijn vertrokken!

Link naar reactie

ik zou altijd voorzichtig zijn met vespa's waarvan het lijkt dat de linkerbil al is grond heeft geraakt... moet al wreed vies doen om op een vespa op de linkerkant te vallen...

Link naar reactie

Het meiske dat die vespa verkocht had totaal geen ervaring met ebay, het was haar neefke die dat er voor had opgezet. Zij had thuis niet eens een internetverbinding.

Een klacht indien of van mijn oren maken had niet veel uitgemaakt, de vespa was weg en zou niet meer terugkomen.

Maar ik had al twijfels over die Vespa, ben uiteindelijk content dat ik hem niet gekocht heb. Ik heb meer vertrouwen in die ik vorige week heb gekocht, ook al is die een jaar of 15 ouder.

En die scheur in de linkerbil kwam volgens dat meiske van tegen een paaltje te rijden...

maak zelf een zin met parkeren, vrouwen en paaltjes :-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...