Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Herspuiten: Welk Laktype Voor Originele Matte Resultaat?


Bikerke

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik denk er aan om mij GS160 te laten herspuiten.

Aangezien de nieuwe lakken allemaal op waterbasis zijn met vervolgens een vernislaag ben ik bang dat ik een blinkdoos ga overhouden ipv een Vespa :-)

Ik heb de PPG-code terug gevonden van de originele kleur.

 

Wie heeft ervaring met de juiste vernis?

Of laten vernissen met standaard vernis en vervolgens mat maken met een ander product?

 

Gr,

 

F

 

Link naar reactie

Je kan bij elke carrossier een percentage matpasta bij je vernis laten mengen. 0%=hoogglans  100%=mat

 

Let wel op... een GS160 heeft geen vernislaag. Uit die tijd geen enkele vespa denk ik. Zelfs de metallic kleuren niet. 

Maar het principe is ook geldig voor lak. Gewoon de juiste kleur lak laten mengen met... lets say 20-30% matpasta. En geen vernis erover

Link naar reactie

Je kan bij elke carrossier een percentage matpasta bij je vernis laten mengen. 0%=hoogglans  100%=mat

 

Let wel op... een GS160 heeft geen vernislaag. Uit die tijd geen enkele vespa denk ik. Zelfs de metallic kleuren niet. 

Maar het principe is ook geldig voor lak. Gewoon de juiste kleur lak laten mengen met... lets say 20-30% matpasta. En geen vernis erover

 

Klopt, maar de carrosier zei dat we beter enkele lagen (matte) vernis zetten omdat daardoor de lak beter beschermt is...

Link naar reactie

Klopt, maar de carrosier zei dat we beter enkele lagen (matte) vernis zetten omdat daardoor de lak beter beschermt is...

 

 

En waarom zou je niet een paar extra lagen lak ipv vernis spuiten? Komt op hetzelfde neer en maakt eventuele reparaties in de toekomst eenvoudiger. Het is een beetje bizar om je verf wel mat te willen maken om de originaliteit te bewaren, maar dan wel blanke lak spuiten. De meeste niet-metallic auto's zijn sowieso ook niet vernist hoor.

 

Het zijn maar details natuurlijk ;-) 

 

Ik was ook aan het twijfelen Josse, maar ik heb geen vespa (meer) uit die jaren. Mijn (verkochte) vnb met originele lak (1960) was overduidelijk met cellulose lak geverfd. Al kan het dat tegen 1962 (begin GS160) al een nieuw proces gebruikt werd.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...