LivioT5 Geplaatst: 9 januari 2015 Delen Geplaatst: 9 januari 2015 Ik zit met een dilemma... Ben aan het rondkijken voor een ander uitlaatje voor m'n T5.. Ben niet echt geneigd om naar de grote expansiepijpen te gaan.. Eerder het type origineel, maar "iets meer" De opties... Bgm big box Sito plus Pep 3.0 ( iemand ervaringen? Meer prestaties in verhouding met de meerprijs?) Ik hoor graag jullie meningen hierover.. Alvast bedankt. Livio Link naar reactie
herbal Geplaatst: 9 januari 2015 Delen Geplaatst: 9 januari 2015 Origineel type en "iets meer" = Sip Road Link naar reactie
einzelganger Geplaatst: 10 januari 2015 Delen Geplaatst: 10 januari 2015 Je kan je keuze uitbreiden met uitlaten voor een gewone px. Er is een adapterset verkrijgbaar om deze te doen passen... Meer keuze.. Makkelijker of moeilijker ') Link naar reactie
Mister T Geplaatst: 10 januari 2015 Delen Geplaatst: 10 januari 2015 Origineel is de beste maar niet meer te krijgen. Sito plus is ook zeer goed maar op 2000 a 3000 km begint hij rond de 70km/h verschrikkelijk fluitend lawaai te maken. Al driemaal voorgehad. BGM is met het adapterstuk lijkt me ok. Die wil ik eens testen. Sip road zeer goed. Groeten Link naar reactie
LivioT5 Geplaatst: 10 januari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2015 Momenteel zit er de originele uitlaat onder, maar vind deze veel te "zacht" van geluid.. Heb altijd een sito plus onder mn vorige px gehad en daarom dat ik moeilijk kan wennen aan het geluid van die originele.. Is er verschil tussen sip road en de sip road 2.0? Iemand ervaring met de bgm big box? Groetjes livio Link naar reactie
herbal Geplaatst: 10 januari 2015 Delen Geplaatst: 10 januari 2015 Bij de Sip Road zat er in de hoge toeren blijkbaar een knikje in de vermogenscurve. Dat zou nu bij de 2.0 opgelost zijn. Je kan de 2.0 ook met spanveren bevestigen aan de motoruitgang, dat kon niet bij de eerste versie. Voorts geen wijzigingen, aldus "den Duits". Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 10 januari 2015 Delen Geplaatst: 10 januari 2015 Ik heb de SIP ROAD voor T5 zitten. Wel in combinatie met een Polini 152 kit. Aangenaam geluid, best wel tevreden over eigenlijk. Vermogen is vergelijkbaar met de originele Piaggio-uitlaat met iets meer middenbereik en hogere toeren. ik heb geen ervaring met de BGM Bigbox. Link naar reactie
LivioT5 Geplaatst: 10 januari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2015 Dan denk ik dat het de sip road gaat worden... Ben wel van plan als ik terug wat budget heb, een malossi kitje erop te zetten.. Is dat kitje wat te vergelijken met een 177 kit DR? ( had ik op mn vorige wesp) Zijn er dingen die ik moet weten voorda ik zo een kit zet? Moet er iets versterkt worden ofzo, Groetjes livio Link naar reactie
Mister T Geplaatst: 10 januari 2015 Delen Geplaatst: 10 januari 2015 Met een 172 kit best een 21 tands koppeling plaatsen. Sproeiers en ontsteking ook aanpassen. Een Malossi kit voor T5 is een andere kit dan een DR. Malossi zal veel liever toeren draaien en heeft ook 7 spoelpoorten in plaats van 5 bij een DR (dacht ik). Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 10 januari 2015 Delen Geplaatst: 10 januari 2015 Maat van me heft de PEP 3.0 - komt een pittig geluidje uit. Link naar reactie
LivioT5 Geplaatst: 10 januari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2015 Met ontsteking aanpassen , bedoel je daarmee ..de graden aanpassen? Wat zou het resultaat zijn van de originele koppeling tov de 21 tands? Veel te hoge toeren?, Ja sorry voor de vele vragen , maar ik leer elke dag nog bij Groetjes livio Link naar reactie
pete Geplaatst: 10 januari 2015 Delen Geplaatst: 10 januari 2015 Livio, als de originele nog ok is, en je zou hem willen verkopen, heb ik interesse. Mvg, pete. Link naar reactie
Mister T Geplaatst: 10 januari 2015 Delen Geplaatst: 10 januari 2015 Met de oiginele koppeling draai je teveel toeren. Ik dacht van origineel 18° naar 14° maar er zit een boekje bij je kit en dat staat er in. Link naar reactie
LivioT5 Geplaatst: 11 januari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2015 Kan ik gewoon een andere koppeling zetten met 1 tand meer zonder de vertanding te moeten veranderen? Vanaf hoeveel verschil moeten de tandwielen mee veranderd worden? Groetjes livio Link naar reactie
Mister T Geplaatst: 11 januari 2015 Delen Geplaatst: 11 januari 2015 Gewoon de koppeling of het tandwiel van de koppeling kan ook. Link naar reactie
EriX Geplaatst: 12 januari 2015 Delen Geplaatst: 12 januari 2015 Ik heb zowel de Pep 3.0 als de Sip road op mijn vespa's staan. Van beide uitlaten zeer tevreden (alleszins pakken beter dan de sito plus).Met BGM big box geen ervaring, maar die komt erop als één van de bovengenoemde versleten is (om ook eens uit te proberen) Link naar reactie
LivioT5 Geplaatst: 13 januari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2015 EriX, is er veel verschil qua prestatie tussen de PEP, en de sip road? Weinigen hebben de Pep, dus niet zo veel meningen hierover... Merci Livio Link naar reactie
LivioT5 Geplaatst: 13 januari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2015 EriX, is er veel verschil qua prestatie tussen de PEP, en de sip road? Weinigen hebben de Pep, dus niet zo veel meningen hierover... Merci Livio Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 14 januari 2015 Delen Geplaatst: 14 januari 2015 De PEP is een met de hand omgelaste uitlaat en de inspiratie voor de SIP Road. Ik had het idee dat het staal wat zwaarder is, en er de uitlaat is gecoat. De PEP positioneert zich meer als semi-expansie sleeper uitlaat voor tuners, de SIP Road is een allrounder. De prijs voor de PEP is ook navenant. Ik ben niet onder de indruk van de levensduur van een SIP Road - die van mij ziet er na 2 jaar precies zo uit als de originele Rally uitlaat die er sinds '78 onder hand. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 14 januari 2015 Delen Geplaatst: 14 januari 2015 Persoonlijk zou ik op zoek gaan naar een originele T5 uitlaat, of een T5 uitlaat kopie van SIP die ze een jaartje of 2 voor de Road produceerden. Ik heb die kopie, en die outperformed de SIP Road behoorlijk. Link naar reactie
EriX Geplaatst: 14 januari 2015 Delen Geplaatst: 14 januari 2015 EriX, is er veel verschil qua prestatie tussen de PEP, en de sip road? Weinigen hebben de Pep, dus niet zo veel meningen hierover... Merci Livio mr160 heeft het antwoord al gegeven. MIjn Pep3.0 ziet er na enkele jaren ook beter uit dan de Sip road. Ik ben zelf wel eens benieuwd naar de BGM big box, want de sip road is dus een eigenlijk een flauw(er) afkooksel van de Pep3.0 Link naar reactie
Mister T Geplaatst: 14 januari 2015 Delen Geplaatst: 14 januari 2015 Ik heb ook die namaak T5 uitlaat en eerlijkgezegd maakt na 2 jaar en 12000 km verder ook wel een pak lawaai . Aan de buitenkant is er niks aan te zien maar van binnen is het beste er van af en hij koste op scootercenter 190€ en op sip 250€. Veel geld voor een uitlaat die maar 2 jaar meegaat. Link naar reactie
LivioT5 Geplaatst: 17 januari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2015 mr160, toevallig weet je zo geen t5 repo van sip meer liggen? Link naar reactie
LivioT5 Geplaatst: 17 januari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2015 Kheb de knoop doorgehakt... Pep 3.0 is besteld... Op sip niet meer te verkrijgen... Dus opt net gezocht en op een andere site gevonden... Iedereen bedankt voor de antwoorden en al de info..!! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.