pdvd Geplaatst: 6 december 2016 Delen Geplaatst: 6 december 2016 Niet alleen de PK's hebben dit robleem. Mijn P200E was een tijdje terug ook plots dood. In eerste instantie werd er gedacht aan de bobine (aangezien de bougie de ene keer wel en de andere keer niet vonkte) ik kocht dus een nieuw exemplaar, nieuwe bougiekabel, dop en bougie en wilde de boel installeren... toen kwam de rotte bedrading tevoorschijn. Hier is een vers stukje aangesoldeerd, mooie krimpkaus er omheen en de boel werkt weer. Link naar reactie
jje Geplaatst: 6 december 2016 Delen Geplaatst: 6 december 2016 @ Pim , vaak zijn de draden die door het carter lopen ook zeer poreus , en deze maken zodra ze warm zijn vaak sluiting . Het beste is inderdaad om ze bij de ontsteking opnieuw te trekken , scootercenter heeft hier een setje voor met de juiste kleuren , lengte en aansluitingen voor rond de 10,- € , een setje wat ik altijd op voorraad heb (;-) Het solderen vanaf de ontsteking lijkt een moeilijke klus , maar is easy . (;-) Link naar reactie
Daan Geplaatst: 7 december 2016 Delen Geplaatst: 7 december 2016 Op 6-12-2016 om 14:21, jje zei: @ Pim , vaak zijn de draden die door het carter lopen ook zeer poreus , en deze maken zodra ze warm zijn vaak sluiting . Het beste is inderdaad om ze bij de ontsteking opnieuw te trekken , scootercenter heeft hier een setje voor met de juiste kleuren , lengte en aansluitingen voor rond de 10,- € , een setje wat ik altijd op voorraad heb (;-) Het solderen vanaf de ontsteking lijkt een moeilijke klus , maar is easy . (;-) Zo is het ;-) Hier een voorbeeld op een 50 special. Hoe het was en is geworden. Link naar reactie
jje Geplaatst: 8 december 2016 Delen Geplaatst: 8 december 2016 Inderdaad Daan , het is vaak niet te begrijpen dat zo'n vespa ondanks de draden die zo verteerd zijn toch nog blijft rijden (;-) Link naar reactie
Reza Amanatchi Geplaatst: 12 december 2016 Delen Geplaatst: 12 december 2016 Guys, Ik heb ook die draden met juiste kleuren besteld bij ScooterCenter. Ik verwacht hen op de volgende dagen. Achter kreeg ik hen gratis bij De Vespa Garage maar in plaats van witte met een zwarte draad en ook zonder aansluitingen. Link naar reactie
Reza Amanatchi Geplaatst: 13 december 2016 Delen Geplaatst: 13 december 2016 Gisteren mijn aankoop verpakking was binnen. Deze morgen vliegwiel met de vliegwieltrekker verwijderd. Maar na veel moeite niet geslaagd om 3 schroeven van het stator los te krijgen. Nu een beetje WD-40 rond het om waarschijnlijk later kunnen deze te openen. Hier te zien de sporen van mijn sleutel op ene van die schroeven. Heb een beetje schrik als er niet kunnen hen open te krijgen Link naar reactie
nero Geplaatst: 13 december 2016 Delen Geplaatst: 13 december 2016 De kruisschroevendraaier die je gebruikt is waarschijnlijk niet de juiste of te kleine van maat. Je kan de vijzen even laten "schrikken" door op te warmen met de haardroger. En anders zet je er gewoon de waterbektang op, wel nieuwe vijzen steken achteraf. Groetjes, nero. Link naar reactie
Reza Amanatchi Geplaatst: 13 december 2016 Delen Geplaatst: 13 december 2016 Bedankt Nero voor de reply Ik heb het met 3 kruisschroevendraaier maten getest. Ga eens het met de haardroger proberen. lijkt het normaal als deze 3 zo vast zijn? Link naar reactie
roufio Geplaatst: 13 december 2016 Delen Geplaatst: 13 december 2016 gewoon een schroevendraaier zetten en een tik met de hamer op geven , gebruik een schroevendraaier die er tegen kan , eenvoudiger en sneller Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 13 december 2016 Delen Geplaatst: 13 december 2016 markeer even met streepje, tov het carter , hoe je stator erinzit , is al iets waar je niet meer over moet nadenken als je hem er weer in zet gr Link naar reactie
Reza Amanatchi Geplaatst: 13 december 2016 Delen Geplaatst: 13 december 2016 20 minutes ago, roufio said: gewoon een schroevendraaier zetten en een tik met de hamer op geven Wat u zei, heb ik geprobeerd; Gewoon wilt niet openen! ): 13 minutes ago, Adrian said: is al iets waar je niet meer over moet nadenken als je hem er weer in zet Ja ja Adrian Het gaat over timing. Ik zal het zeker doen Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 13 december 2016 Delen Geplaatst: 13 december 2016 Slagschroevendraaier gebruiken. Dat is hier een mooi stuk gereedschap voor. Een mep geven op een gewone schroevendraaier heeft geen zin. Ik bedoel dan zo'n ouderwetse waar je een klap met een hamer op moet geven en die dan pas draait. Link naar reactie
roufio Geplaatst: 13 december 2016 Delen Geplaatst: 13 december 2016 van waar ben je ?? , kan ik niet geloven dat je die niet loskrijgt , heb er al andere gezien , zet er desnoods een tang op Link naar reactie
Reza Amanatchi Geplaatst: 13 december 2016 Delen Geplaatst: 13 december 2016 Gewoon leuk dat helemaal niet! Haardroger, hittepistool, hamer, olie enz Mannen! Ik zou even stoppen; zou niet meer beschadiging leveren aan die schroeven en probleem erger maken. Ik ben van Vorselaar 2290 Link naar reactie
Reza Amanatchi Geplaatst: 14 december 2016 Delen Geplaatst: 14 december 2016 Guys, Wat denken jullie over deze machine? Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 14 december 2016 Delen Geplaatst: 14 december 2016 Slagschroevendraaiers zoals ik bedoelde Link naar reactie
Reza Amanatchi Geplaatst: 14 december 2016 Delen Geplaatst: 14 december 2016 aha zo Als het laatste optie zal ik hem gaan proberen. Zou moeten zoeken waar het te huur verkrijgbaar is Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 15 december 2016 Delen Geplaatst: 15 december 2016 Die handmatige zijn echt niet duur. Hier al een mooi setje wat ik zo tegen kom: https://www.hbm-machines.com/producten/apart/acties/hbm-13-delige-slagschroevendraaier-met-dolle-bouten-remover-set?gclid=CjwKEAiAm8nCBRD7xLj-2aWFyz8SJAAQNala9IzODphhqrUYdH1I2Msi5YF2hNgzU9KY8uy4hMRSwxoCDrvw_wcB En hier nog een goedkopere: https://www.hbm-machines.com/producten/mannesmann/mannesmann-slagschroevendraaier-in-cassette-179?gclid=CjwKEAiAm8nCBRD7xLj-2aWFyz8SJAAQNalaRHOP_ihawL0e8wU2ZYLE85Q-M5WDHOy_62APxe6u2BoCMybw_wcB Link naar reactie
Reza Amanatchi Geplaatst: 15 december 2016 Delen Geplaatst: 15 december 2016 heel erg bedankt zou eens proberen die machine van iemand lenen. Zowiezo vind ik qua prijs geen slechte idee om die handmatige bij mijn werkplaats ook te hebben. Link naar reactie
Daan Geplaatst: 16 december 2016 Delen Geplaatst: 16 december 2016 Dude serieus, als je ze niet openkrijgt. Loop met je blok naar een autogarage en vraag of ze het eruit willen halen. Hoe meer je probeert hoe slechter de schroeven worden. Vraag het aan ze leg 20 euro neer en je kunt door. Zo niet, dan een nacht weken in de kruipolie, met een verfföhn de boel even warm maken. Dan een klap met een schroevendraaier tegenaan, en met dezelfde schroevendraaier (Met een schroevendraaier haaks door het ophanggaatje voor extra grip) losdraaien. Anders uitboren, linkse tap erin en uitdraaien. nieuwe schroeven erin met een beetje kopervet. (EEN BEETJE) Ohja... Als je heeel hard slaat, dan breekt er een stukje van je blok. Giet aluminium is heel bros en check altijd of je schroevendraaier er haaks op staat. Veel van dit soort problemen krijg je als je de schroevendraaier er verkeerd op zet. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.