Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Ontstekingprobleem Tijdens Ombouw 200Cc


eddyvitesse

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ik heb een 200 CC motor aangekocht - vespa PX.

Nu heb ik een vraagje in verband met de aansluiting van de ontsteking. nl. in mijn originele vespa 125 CC is er uit de kabelboom een fiche die toekomt met een wit-groen-rode draad en die rechtstreeks aangesloten is aan de ontsteking. Nu is dat zo niet met de 200-blok, daar gaat de wit-groen-rode draad naar een blauwe bobinne die niet identiek is aan die van mijn 125 CC. Er komt geen fiche toe via mijn kabelboom naar de ontsteking.

 

Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij verder helpen?

 

Zie foto's

 

post-8279-0-21880100-1384629639_thumb.jp

 

post-8279-0-30665600-1384629651_thumb.jp

Link naar reactie

je 125cc motor was er een met vis platinees, maw contactpuntontsteking (?), dus is je kabelboom standaard niet voorzien op de elektronische ontsteking die je nu probeert in de bouwen. Ook zie ik dat op je CDI (dat blauwe bakje dus) op je PX200 motor de aardingskabel is afgebroken, dus herstel je die best als je ontsteking wil hebben ;)

Link naar reactie

Ik denk niet dat dit gaat werken. :)

 

Op de PX 200-motor staat toch een junctionbox (waar de draden van de kabelboom op toe komen). Hier kan je toch de bedrading van je PX125 laten toekomen?

 

Het zal wel wat uitmeten vragen om de juiste kabels met elkaar te verbinden.

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Kun je wat meer info geven? Welk jaar/model PX heb je nu. Ik zie op die eerste foto allemaal vreemde plaatjes en een heleboel VIN info, maar kom er niet direct uit. Of is 't LML ofzo?

 

Misschien ook handig om even de nummers van je motor na te lopen, zodat je precies weet wat je had, en wat je nu hebt.

Link naar reactie

je 125cc motor was er een met vis platinees, maw contactpuntontsteking (?), dus is je kabelboom standaard niet voorzien op de elektronische ontsteking die je nu probeert in de bouwen. Ook zie ik dat op je CDI (dat blauwe bakje dus) op je PX200 motor de aardingskabel is afgebroken, dus herstel je die best als je ontsteking wil hebben ;)

die aardingskabel is totaal niet noodzakelijk. ik ben deze zomer heen en terug naar engeland gereden Zonder aardingsdraadje, en zonder enige problemen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...