Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Intercom Versus Windruis


Yannic

Aanbevolen berichten

Wij overwegen de aankoop van een headset, BT of gewoon een goedkoop systeem voor rijder en passagier, daar zijn we nog niet uit.
Wat ik me nu afvraag : Momenteel rij ik met muziek op mijn oren, MP3 + kleine luidsprekertjes die ik ingebracht heb in mijn helm. Zolang ik traag rij, minder dan 50 km/h heb ik inderdaad een fijn geluid in mijn oren...doch eenmaal ik wat snelheid haal, vanaf 70/80/90 km/h hoor ik vooral de wind die rond me zoeft, en hoor ik de muziek af en toe...amper...en dan nog heel in de verte.

Zullen wij ditzelfde probleem ondervinden met een headset? Je leest wel dat de microfoon de ruis filtert etc... maar het probleem ligt eerder aan de oren dan aan de mond...denk ik. Hoe lossen jullie dit op?

Link naar reactie

volg dit ook met veel belangstelling , goeie BT set kost al snel veel money , zeker voor zeer sporadisch gebruik met twee op dezelfde scoot , heb zumo 660 & smartphone met mijn favorite muziek erop , zoek ook naar een degelijke (audio kwaliteit) oplossing , wie helpt ons op weg ???

Link naar reactie

jethelm , maakt behoorlijk veel windruis boven de 80 km/h , denk eraan om systeemhelm aan te schaffen (betere beveiliging voor het smoelwerk) alleen passen deze moeilijk ( heb een vrij groot brilmontuur ).

Ben bereid aan een goeie helm wel wat geld te spenderen , echter van die shubert toestanden van 5 à 600 euro wil ik wel niet voor gaan .

iemand een suggestie voor een goeie combi ?????

Link naar reactie

Nolan is een goed helm en goekoper dan Shubert, met een eigen ingebouwde intercom, kan met draad of BT gebruikt worde.  Enig nadeel is dat het enkel op een Nolan past.

Link naar reactie

jethelm , maakt behoorlijk veel windruis boven de 80 km/h , denk eraan om systeemhelm aan te schaffen (betere beveiliging voor het smoelwerk) alleen passen deze moeilijk ( heb een vrij groot brilmontuur ).

Ben bereid aan een goeie helm wel wat geld te spenderen , echter van die shubert toestanden van 5 à 600 euro wil ik wel niet voor gaan .

iemand een suggestie voor een goeie combi ?????

Koop u niks met ingebouwd systeem ... dan zijt ge verplicht van achteraf terug een helm van hetzelfde merk te kopen ... en misschien is dat model dan niet zo goed als het vorige en bla bla bla ... ;) dat is wat de verkopers me vertelden in meerdere winkels.

Shoei is supergoed (m'n vrouw heeft matzwarte Neotec) beestige helm, iets duurder, beter dan Shubert C3 qua pasvorm en geluid. Heb momenteel Lazer Monaco ... goedkoper dan beide vorige helmen die ik opnoemde, maar qua comfort iets minder nu ik de Shoei ook al eens op m'n kop heb gehad om te testen.

 

Geef liever 100 of 200 € meer uit, helm is superbelangrijk, ook voor uw gehoor te beschermen.

 

Dit zijn wel allemaal Systeemhelmen.

Van de gewone helmen heb ik geen gegevens.

 

Shubert heeft wel standaard een soort verzekering waar ge niet voor hoeft bij te betalen. Ge moet uw helm registreren en dan als ge een accident hebt kunt ge voor een aantal procenten van de prijs een andere helm kopen. Best wel bangelijk van die Duitsers ;)

Als ik er nu ne nieuwe moet halen is het de Shoei Neotec - Japanners kunnen er wel iet van!

 

Lazer Monaco zit tussen de 350 en 430 (Fiberglass of Carbon) dacht ik.

Link naar reactie

ik heb in het verleden een systeemhelm gehad en nu een "gewone" integraal. Heel dat systeemgebeuren gebruikte ik zeer weinig dus een goedkopere integraal was even goed. Een jethelm is minder veilig en je zal steeds (veel) meer ruis hebben

Link naar reactie

Ik kan je een adres bezorgen waar de Shuberth C3 zo'n 130 tot 170 euro(naargelang de kleur) goedkoper staat dan de adviesprijs!

 

Zoals Rolf al zei: je spendeert beter wat meer aan een goede helm.  Ik ben zelf (als brildrager nb) super tevreden van die Schuberth, zit mij als gegoten.  Die Shoei systeemhelm is idd ook een zeer goede maar daarom niet beter dan de Schuberth.  De pasvorm van de helm is persoonlijk en voor iedereen anders. De smaak/kleurkeuze ook uiteraard.  De C3 zat voor mij beter op mijn hoofd dan die Shoei.  Voor anderen kan dat even goed net andersom zijn..

 

Schuberth geeft idd garantie: bij een ongeval kan je voor de helft van de prijs een nieuwe Schuberth kopen.  Let wet dat dat alleen geldt voor een bepaalde termijn.  De eerste 2 jaar denk ik... weet het niet meer van buiten.

 

Gaan passen, die helmen! :-)

Link naar reactie

Ik kan je een adres bezorgen waar de Shuberth C3 zo'n 130 tot 170 euro(naargelang de kleur) goedkoper staat dan de adviesprijs!

 

Zoals Rolf al zei: je spendeert beter wat meer aan een goede helm.  Ik ben zelf (als brildrager nb) super tevreden van die Schuberth, zit mij als gegoten.  Die Shoei systeemhelm is idd ook een zeer goede maar daarom niet beter dan de Schuberth.  De pasvorm van de helm is persoonlijk en voor iedereen anders. De smaak/kleurkeuze ook uiteraard.  De C3 zat voor mij beter op mijn hoofd dan die Shoei.  Voor anderen kan dat even goed net andersom zijn..

 

Schuberth geeft idd garantie: bij een ongeval kan je voor de helft van de prijs een nieuwe Schuberth kopen.  Let wet dat dat alleen geldt voor een bepaalde termijn.  De eerste 2 jaar denk ik... weet het niet meer van buiten.

 

Gaan passen, die helmen! :-)

En waar is dat adres? ;)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...