Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gedaan met Benson en alle andere LX en Vespa "klonen" (in Frankrijk dan toch al)


Cult

Aanbevolen berichten

embargo op chinese goederen en daarmee basta... voor die 2% 'degelijke' producten dat ze leveren ..., ze kopieren erop los, en ze bakken niks van kwaliteitscontroles... het zou gewoon verboden moeten zijn op de europese markten

Wij moeten het niet van ons afschuiven,de chinezen doen ons dat niet kopen he,wij beslissen nog altijd zelf waar we ons centen aan uitgeven.

En zeggen dat we het niet wisten is ook zever want je koopt nu eenmaal geen Delvaux sjakosh voor 50€.

En wat die scooters betreft,laat die mensen die daar willen mee rijden hun ding doen.

Eigenlijk moesten ze die Benda eraf doen en er Piaggio opplakken en meerijden op een rondrit..konden we nog is lachen en weddenschappen afsluiten wie het eerst in panne valt.

Link naar reactie

Het merk speelt een rol , de betere merken , PGO - Sym - Kymco (die eigenlijk wel Sym wat nadoet) zijn wel goede dingen.

PGO rodoshow gehad , verkocht met 18000km en nooit iets aan gehad

Sym mio 100 , nooit geen enkel probleem mee gehad , 5000km mee gedaan.

Die andere goekope scooters zou ik me nu ook nie aan wagen...hoewel sommige 50 cc's mits deftig onderhoud toch wel een tijdje zouden moeten lopen

Link naar reactie

Die Symekes zie je wel wat rondsnorren. Die Neco's daarentegen, hoho, een kameraad van mij heeft daar eens aan helpen werken, bouten braken af, slechte legeringen, hij mocht veel nieuwe draad tappen in gaten dus ook bouten die niet meer pasten, enz enz. Die dealer wou er van af... ze gaan kapot voor de garantieperiode gedaan is.

Link naar reactie

PGO, SYM en Kymco bestaan allang (jaren 50/60) als merk en zijn Taiwanees. PGO heeft trouwens Vespa PX'en gemaakt voor Vespa Taiwan van in 1972 en daarmee tot halverwege de jaren negentig voortgedaan onder hun eigen merk.

Neco is eigenlijk geen merk maar simpelweg rebranden, die Chinese ondingen heten in vele landen anders...

Relevant en ook weer niet: In India heeft Bajaj een rechtzaak gewonnen voor behouden van patent op reedvalve op Vespa-type motors, wat Bajaj van begin jaren negentig toepasten op sommige van hun Chetak reeksen...

Link naar reactie

Toch effen nuanceren. Niet iedereen koopt een scooter voor het plezierke van rondritten e.d. Een chinees kan hen ook van A naar B brengen zonder gedoe. Ik ken geen clubs van SYM, NECO,...Het blijft een luxe produkt wat je niet zomaar koopt voor de italiaanse topkwaliteit. Ikzelf rij ook met een HONDA CBF, Dat is een werkpaard en nooit geen problemen mee.

Elk zijn meug zou ik zeggen.

Link naar reactie

Hebt ge u ni miskeken ? Was dat niet neCroclub ?? Da's iets anders he,,,trouwens op wat sites zit gij allemaal seg ???? :-))))))). Graptje he...

Link naar reactie

Als ik van sommigen verneem hoeveel problemen en mankementen ze al aan hun Vespa gehad hebben, dan lijkt het wel of die door Chinezen in elkaar gestoken zijn...<:))...Nog even en de Chinezen bouwen betrouwbaardere exemplaren...<(:o))

Link naar reactie

Turkije* een grapje. Ik kan smileys lezen ( niet iedereen kan dat heb ik al gemerkt).

Nee het is echt een Neco-club. Er bestaat een Facebookpagina van, maar er is heel weinig activiteit op.

Na elke rit moeten die naar de garage denk ik, ofwel mogen ze nie buiten in nat weer.

Edit: *tuurlijk moest dat zijn. (F..king spellingscontrole)

Link naar reactie
AGM, die een paar Vespaklonen is zijn programma heeft, geeft al 3 jaar motorgarantie...

Motorgarantie! Omdat er in al die dingen zo een Honda- kloon zit. Een GY6 ofzoiets. Die worden in al die namaak gebruikt, dus daar zullen ze wel de nodige ervaring in hebben.

Link naar reactie
AGM, die een paar Vespaklonen is zijn programma heeft, geeft al 3 jaar motorgarantie...

Motorgarantie! Omdat er in al die dingen zo een Honda- kloon zit. Een GY6 ofzoiets. Die worden in al die namaak gebruikt, dus daar zullen ze wel de nodige ervaring in hebben.

@ Blen : merci hé maat,den tartaar gratis de volgende keer ;-)

die GY6 zou zelfs oorspronkelijk een SYM motor zijn,dezelfde die nu in de nieuwe Lambretta's steekt.

dat gaat nu éénmaal zo,zowel met scooters als met auto's.

wie nu een nieuwe A classe koopt rijdt met 50% Renault in zijne Mercedes,daar kunnen wij als consument niks aan veranderen..

Link naar reactie

.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Jeuj, ne nieuwe curry.

Neco brengt ne namaak faro basso uit.

Op de site van neco staat hij: http://m.neco.be/index.php/nl/scooters/scooter/109#.UkMQgucaySM

misschien eerst eens opzoekwerk over curry doen. Dit is namaak, lelijk,... en al wat je wil maar niet wat hier curry genoemd wordt. Curry duidt op vespas die  (vaak slecht) gerestaureerd zijn in aziatische landen

Link naar reactie
  • 2 weken later...

En wat die scooters betreft,laat die mensen die daar willen mee rijden hun ding doen.

Eigenlijk moesten ze die Benda eraf doen en er Piaggio opplakken en meerijden op een rondrit..konden we nog is lachen en weddenschappen afsluiten wie het eerst in panne valt.

 

Twijfel ik aan. Met Chinese scooters heb ik geen ervaring, maar ik heb ook een kymco like, wat dus, qua design, bijna een vespa lx is en wat op dit forum vaak over een kam wordt geschoren met de Chinezen (allemaal plastieken namaakbrol die ze zouden moeten verbieden, las ik) en ik heb er al 21 000 km mee gereden zonder enig probleem. Ik ken weinig mensen met een vespa die het even goed doen. Hout vasthouden, hopelijk blijftie het nog eens 20 000 km doen, maar als hij morgen z'n laatste adem uitblaast, staat er volgende week weer een woonwerk-kymco van 1600 euro voor de deur, die ik dan weer voor 100% zal kunnen vertrouwen.

 

Let op, mijn doel met dat ding is: zo goedkoop mogelijk naar m'n werk rijden en terug. Ik denk niet dat er een kymco club is, en 't is een mooi scootertje, maar de mensen worden er niet zo warm van als van een echte vespa (al wordt van een "echte" plastieken vespa ook bijna niemand écht warm, toch zeker niet 3 keer zo warm als van de mijne terwijl de prijs wel maal 3 is). 't Is gewoon een ander doel.

 

Met geen probleem bedoel ik dus echt, géén probleem. Om de 3000km wat nieuwe olie, de filter uitblazen en that's it. Wordt bijna elke dag gebruikt, ook door pekel, regen etc.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Gij zijt dan toevallig nie uit de buurt van Hasselt (St-Lambrechts-Herk)?

Ik kom elke dag iemand met een witte (of beige) Kymco tegen.

Zelfs in dit hondenweer. Chapeau!!

 

 

@Geertvespa: Ik weet heus wel wat een 'echte' curry is.

Nieuwe curry was in mijn ogen: nieuw (natuurlijk), uit China en slecht in elkaar gezet.

Toch enige vorm van gelijkenis denk ik. ;)

 

En maakt eigenlijk weinig uit, want ik ben zeer tevreden van mijne GTS.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...