nero Geplaatst: 8 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2013 Vandaag weer 2 steek- en 3snijwonden verder... Eerst naar Fleurus nog wat wisselstukken gaan halen en dan de speling op de selectorarm hersteld. Nieuwe selectorarm: Het gat uitvergroten naar diameter 12mm en met een stuk messing waterleidingbuis een huls gemaakt: Nadien alles mooi afgewerkt en gefixeerd met locktite: Nadien alle lagers en de selector gemonteerd: De koppelingskorf gemonteerd: Een nieuw kickstarttandwiel: Nieuwe stootrubbers, O-ringen en de kickstart geplaatst: Best niet vergeten om de remplaat te monteren alvorens de achteras op zijn plaats te tikken, anders komt de kogellager er gewoon weer uit...) Morgen hopelijk het carter sluiten, de piston en cilinder monteren en wie weet... Groetjes, nero. Link naar reactie
cee Geplaatst: 9 juni 2013 Delen Geplaatst: 9 juni 2013 steek die primaire as in de andere carterhelft. werkt veel gemakkelijker Link naar reactie
nero Geplaatst: 9 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2013 Bedankt Dee, zal er volgende keer attentie op doen! Groetjes, nezo. Link naar reactie
nero Geplaatst: 9 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2013 Snel nog een vraagje, bij demontage zat de piston gemonteerd met het richting inlaat: Moet dat gat niet richting uitlaat staan? Groetjes, nero. ps: er is geen pijltje terug te vinden op de piston. Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 9 juni 2013 Delen Geplaatst: 9 juni 2013 Op http://www.scooterhelp.com/tips/engine/piston.sf.vespa.html staat het volgende: The piston can be installed two ways, but only one way will allow the engine operate properly. One a three port motor like the Vespa 100 Sport there is a window in the piston opposite the exhaust port in the barrel. Unlike a large frame motor, a Vespa small frame barrel has the exhaust coming out of the high side of the barrel. The piston is marked with "SC" and an arrow for clarity. This arrow needs to face the exhaust port. The picture above shows the correct location of the third port window if you are looking at the motor from above. If you do not have a third port type piston, make sure the "SC" faces the exhaust port. Afgaande op dit, moet het gat weg van de uitlaat staan. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 9 juni 2013 Delen Geplaatst: 9 juni 2013 Weg van de uitlaat zit ook de spoelpoort voor dat gat, toch? Link naar reactie
nero Geplaatst: 9 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2013 @Maarten: op het carter zijn maar 2 spoelpoorten voorzien (links en rechts), het gat 3de gat in de cilinder vertrekt in de cilinderwand om er een 3)-tal cm's lagers weer uit te komen. @Thyphon: ga de link eens deftig bekijken. Bedankt voor de info en het meedenken! Groetjes, nero. Link naar reactie
nero Geplaatst: 9 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2013 Vandaag dus nog wat verder geknutseld... Eerst de oliekeering aan de koppelingszijde geplaatst: Nadien de oude lagerring op de krukas verwijderd (verhitten lukte niet dus maar een sleuf in gedremeld en met een korte tik met de schroevendraaier brak die "mooi" in tweeën. De krukas een nachtje in de vriezer gestoken en vandaag de nieuw lagerring verhit zodat die mooi over de krukas viel. Nadien de naaldlager op dezelfde manier (koelen en verwarmen) in de andere carterhelft geplaatst: Omdat er enig las -en vlakwerk aan het carter was heb ik geopteerd om de combinatie van een papieren dichting met pakkingkit te gebruiken: Nu het carter mooi toe is begonnen aan de montage van de electra... Niet vergeten om een nieuwe naaldlager te steken in de krukas... en een vod tegen in het carter sringende circlipsen! Ondertussen is de cilinder ook gemonteerd en begint het weer op een motor te trekken. Groetjes, nero. Link naar reactie
nero Geplaatst: 12 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2013 Vanavond de laatste onderdelen geassembleerd... ... me afvragend hoe in hemelsnaam ik zo'n motor onder het supersprintje ga krijgen... Alleen de uitlaat ontbreekt nog, deze moet nog worden besteld. Zou ik de ETS uitlaat kopen (gaan met die banaan!!! ) of toch beter iets anders? Groetjes, nero. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 13 juni 2013 Delen Geplaatst: 13 juni 2013 ETS is wel power, maar neit echt mooi (in my humble opinion), en 2.5 keer zo duur als een ET3 Banaan. Iig geen cheape banaan deronder (Faco) - dun metaal. Waarom niet een witte Pinasco, of een chromen 'Originele'? Een ETS uitlaat verchromen? Link naar reactie
nero Geplaatst: 13 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2013 Die witte pinasco lijkt me wel wat, alleen da vlagsken al... Groetjes, nero. Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 15 juni 2013 Delen Geplaatst: 15 juni 2013 Wachten tot wanneer de SIP ROAD banaan uit is he nero Link naar reactie
nero Geplaatst: 15 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2013 't Is den deze gworden: http://www.scooterwest.com/item_details/Small-Frame-ET3-Muffler-Sito-Plus-(Banana-Pipe)/1402?clear_cat=true Sito+ rules!!! )) Hopelijk past hij... Groetjes, nero. Link naar reactie
nero Geplaatst: 15 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2013 Wat vooraf ging... Groetjes, nero. Link naar reactie
nero Geplaatst: 15 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2013 Wat vooraf ging deel 2... Groetjes, nero. Link naar reactie
nero Geplaatst: 15 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2013 Nog 10 minuten eerder... Groetjes, nero. Link naar reactie
WolfVCL Geplaatst: 15 juni 2013 Delen Geplaatst: 15 juni 2013 en ik weer denken dat ze van de eerste kick starte ! ;-) Link naar reactie
nero Geplaatst: 15 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2013 'k Kan anders nog wa filmpjes van tussenin posten, maar dan doen we aan "forumvervuiling". Het probleem was dat ik de choke verwarde met de gas, een paar maal "gassen" en hij was vertrokken... Groetjes, nero. Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 1 juli 2013 Delen Geplaatst: 1 juli 2013 Nero, die uitboring voor de selectorarm, lost dit ook het probleem van de beruchte lekkende/zwetende PK-motor op? Ik heb ooit iets soortgelijks tegengekomen op het GSF, maar vind het niet meer terug Link naar reactie
pinkeltje Geplaatst: 2 juli 2013 Delen Geplaatst: 2 juli 2013 fantastisch hahahahaha 1 kick en lopen :-) Link naar reactie
nero Geplaatst: 17 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2013 Nero, die uitboring voor de selectorarm, lost dit ook het probleem van de beruchte lekkende/zwetende PK-motor op? Ik heb ooit iets soortgelijks tegengekomen op het GSF, maar vind het niet meer terug Het hangt er vanaf wat je verstaat onder "zweten". Ik heb de meeste dichtingen extra afgedicht met siliconenkit voor carters en tot nu toe zweet de motor (nog) niet. Een uitgesleten selectorarm kan er idd voor zorgen dat er olie lekt onderaan de motor. Vergeet ook niet de O-ring te vervangen op de selectorarm. Vandaag, na de problemen met een lekkende carbu en de duwpen die verkeerd was gemonteerd (koppeling ontkoppelde onvoldoende) de eerste echte testrit kunnen doen. Het optrekken gaat vlot tot zéér vlotjes (in hoge toeren), alleen is er een probleem met de 4de versnelling. Deze ligt te ver (hendel gaat een dikke cm verder dan "4" en als ik dan de gas doortrek schiet de motor uit versnelling. Ik vermoed (en hoop) dat dit komt omdat de de tandwielen breder zijn dan deze van een 50cc. Tenzij iemand een andere oorzaak kan noemen ga ik morgen de kabels zodanig regelen dat de eerste versnelling "verder" pakt en de 4de iets minder ver. De eerste bevindingen zijn in die mate wel zo dat ik mijn tenen zal mogen uitkuisen om mijn vrouwtje te kunnen volgen met de SS180... ) Groetjes, nero. Link naar reactie
nero Geplaatst: 18 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2013 Het schakelprobleem is ondertussen opgelost door de neutrale stand iets te verschuiven naar de 1ste versnelling. Nu nog de verlichting inorde krijgen en 't vrouwtje kan weer bollen! Groetjes, nero. Link naar reactie
nero Geplaatst: 19 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2013 Iemand een idee hoe de voetrempedaal te demonteren. Krijg hem maar gedeeltelijk uit het chasis, of moet daarvoor de vloerstrip ook worden gedemonteerd? Alvast bedankt! Groetjes, nero. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.