Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa Gt160


darombo2

Aanbevolen berichten

Goed,

Ik ben al ver gevorderd in de demontage, op een paar zaken na ben ik volledig rond (oa motor-bout die niet loskomt).

Ik ga er een gereviseerde PX-blok onderhangen dus moet alles ombouwen naar 12V, op zich geen probleem maar ik geraak niet uit het volgende;

- 12V met batterij

- 12V zonder batterij

Vermits ik niet met een elektrische starter ga werken is een batterij in mijn inziens niet nodig. Of zie ik dit verkeerd?

Graag jullie mening?

Grtz,

PS binnenkort terug wat foto's ivm de demontage

Link naar reactie

Zonder elestart is een batterij alleen nodig als je van plan bent een 12v aansluiting voor navigatie te maken, of als je de lampen aan wilt kunnen zetten zonder dat de motor draait. Zoek wel het goeie electrische schema bij je keus.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ondertussen is mijn Vespa terug van de zandstraler.

Moet zeggen proper werk en ben blij dat er geen verrassingen naar boven zijn gekomen.

Straks foto toevoegen.

Heb wel vraag rond de remtrommels.

Heb gezien dat de zandstraler ook de binnenkant van de remtrommels heeft gedaan.

Kan dit kwaad?

Link naar reactie
Ondertussen is mijn Vespa terug van de zandstraler.

Moet zeggen proper werk en ben blij dat er geen verrassingen naar boven zijn gekomen.

Straks foto toevoegen.

Heb wel vraag rond de remtrommels.

Heb gezien dat de zandstraler ook de binnenkant van de remtrommels heeft gedaan.

Kan dit kwaad?

Remkracht gaat minder zijn.

Link naar reactie

Heb gezien dat de zandstraler ook de binnenkant van de remtrommels heeft gedaan.

Kan dit kwaad?

Remkracht gaat minder zijn.

Volgens mij gaat de remkracht eerder meer (beter) zijn...

mvg, Bardi

Link naar reactie

Het zal er vanaf hangen met welke dikte van zand(media)korrels er gespoten is...de remtrommels even opschuren met een schuurpapiertje (120) is ook niet het grootste werk...

Mvg, Bardi

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Goed, volgende vraag.

Ik ga een gereviseerde px-blok eronder hangen.

Daardoor moet ik alles in 12V voorzien dus nieuwe kabels trekken.

Zoek een eendraadsschema voor elektriciteit ZONDER batterij en ZONDER pinkers. .

Wie kan me helpen?

Op scooterhelp vond ik alleen met batterij en pinkers terug.

Link naar reactie

Je kan je kabelboom behouden (mits wat aanpassingen).

Ik vermoed dar de px-motor een elektronische ontsteking heeft?

In dit geval moet je een regulator plaatsen en cdi ipv je hoogspanningsbobijn.

Je laat de stroom voor de verlichting en claxon langs de regulator passeren zodat je lampen niet springen en mogelijk moet je de bedrading naar je voetremschakelaar, en je voetremschakelaar zelf vervangen.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Nog een ander vraagje:

http://scooterclasico.es/images/stories/laminas/vespa/faro-cuadrado/direccion_810x1227.jpg

Als je even naar de vooras gaat kijken, dan vind je precies ook een halve maan terug.

Waarvoor dient dit juist?

Bij de demontage heb ik dit onderdeel niet gevonden. En ik vind bij http://gallery.vespresso.nl/Vespresso/Referentie/Rally-Voorvork?page=4 dit onderdeel ook niet terug.

Thx in advance!!!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...