darombo2 Geplaatst: 20 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2013 Goed, Ik ben al ver gevorderd in de demontage, op een paar zaken na ben ik volledig rond (oa motor-bout die niet loskomt). Ik ga er een gereviseerde PX-blok onderhangen dus moet alles ombouwen naar 12V, op zich geen probleem maar ik geraak niet uit het volgende; - 12V met batterij - 12V zonder batterij Vermits ik niet met een elektrische starter ga werken is een batterij in mijn inziens niet nodig. Of zie ik dit verkeerd? Graag jullie mening? Grtz, PS binnenkort terug wat foto's ivm de demontage Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 20 april 2013 Delen Geplaatst: 20 april 2013 Zonder elestart is een batterij alleen nodig als je van plan bent een 12v aansluiting voor navigatie te maken, of als je de lampen aan wilt kunnen zetten zonder dat de motor draait. Zoek wel het goeie electrische schema bij je keus. Link naar reactie
darombo2 Geplaatst: 20 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2013 navigatie niet van plan en lampen hoeven voor mij pas te branden als de motor draait. dus ik ga voor zonder batterij. ik heb het elektrisch schema reeds gevonden voor een PX dus ik denk dat ik wel verder kan. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 20 april 2013 Delen Geplaatst: 20 april 2013 Let op dat je de schakelaars converteert. Link naar reactie
nero Geplaatst: 20 april 2013 Delen Geplaatst: 20 april 2013 En als je overweegt om een nieuwe kabelboom te steken, kijk eerst na of dat er 3 of 5 draden uit het vliegwiel komen. Groetjes, nero. Link naar reactie
darombo2 Geplaatst: 15 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2013 Ondertussen is mijn Vespa terug van de zandstraler. Moet zeggen proper werk en ben blij dat er geen verrassingen naar boven zijn gekomen. Straks foto toevoegen. Heb wel vraag rond de remtrommels. Heb gezien dat de zandstraler ook de binnenkant van de remtrommels heeft gedaan. Kan dit kwaad? Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 15 juni 2013 Delen Geplaatst: 15 juni 2013 Ondertussen is mijn Vespa terug van de zandstraler. Moet zeggen proper werk en ben blij dat er geen verrassingen naar boven zijn gekomen. Straks foto toevoegen. Heb wel vraag rond de remtrommels. Heb gezien dat de zandstraler ook de binnenkant van de remtrommels heeft gedaan. Kan dit kwaad? Remkracht gaat minder zijn. Link naar reactie
bardi Geplaatst: 16 juni 2013 Delen Geplaatst: 16 juni 2013 Heb gezien dat de zandstraler ook de binnenkant van de remtrommels heeft gedaan. Kan dit kwaad? Remkracht gaat minder zijn. Volgens mij gaat de remkracht eerder meer (beter) zijn... mvg, Bardi Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 17 juni 2013 Delen Geplaatst: 17 juni 2013 Heb gezien dat de zandstraler ook de binnenkant van de remtrommels heeft gedaan. Kan dit kwaad? Remkracht gaat minder zijn. Volgens mij gaat de remkracht eerder meer (beter) zijn... mvg, Bardi Bardi, ik dacht het ook, in de praktijk rem ie veel slechter Link naar reactie
bardi Geplaatst: 17 juni 2013 Delen Geplaatst: 17 juni 2013 Het zal er vanaf hangen met welke dikte van zand(media)korrels er gespoten is...de remtrommels even opschuren met een schuurpapiertje (120) is ook niet het grootste werk... Mvg, Bardi Link naar reactie
darombo2 Geplaatst: 10 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2013 Goed, volgende vraag. Ik ga een gereviseerde px-blok eronder hangen. Daardoor moet ik alles in 12V voorzien dus nieuwe kabels trekken. Zoek een eendraadsschema voor elektriciteit ZONDER batterij en ZONDER pinkers. . Wie kan me helpen? Op scooterhelp vond ik alleen met batterij en pinkers terug. Link naar reactie
nero Geplaatst: 10 augustus 2013 Delen Geplaatst: 10 augustus 2013 Je kan je kabelboom behouden (mits wat aanpassingen). Ik vermoed dar de px-motor een elektronische ontsteking heeft? In dit geval moet je een regulator plaatsen en cdi ipv je hoogspanningsbobijn. Je laat de stroom voor de verlichting en claxon langs de regulator passeren zodat je lampen niet springen en mogelijk moet je de bedrading naar je voetremschakelaar, en je voetremschakelaar zelf vervangen. Groetjes, nero. Link naar reactie
darombo2 Geplaatst: 11 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2013 Thx Nero maar ik moet echt van scratch herbeginnen. Alle oude kabels waren zo rot als iets en zijn daardoor volledig verwijderd geweest toen mijn Vespa naar de zandstraler moest. Link naar reactie
Tom_vespa Geplaatst: 11 augustus 2013 Delen Geplaatst: 11 augustus 2013 Ik heb het schema gebruikt van Mr160 ik heb ook een px blokje onder men vespa gestoken. Goed schema en alles werkt perfect. Link naar reactie
darombo2 Geplaatst: 12 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2013 Super bedankt voor het schema! Welke dikte van draad? 0,75 of 1,5mm Link naar reactie
Tom_vespa Geplaatst: 12 augustus 2013 Delen Geplaatst: 12 augustus 2013 0,75 lijkt mij dik genoeg dikker kan natuurlijk geen kwaad maar dat lijkt me overbodig... Misschien zijn er nog kenners? Misschien kan je de 2 dat van de stator komen naar regulator en de mas dikker nemen 1,5. en de rest 0,75 de spanning verdeeld zich toch... Link naar reactie
darombo2 Geplaatst: 13 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2013 Nog een ander vraagje: http://scooterclasico.es/images/stories/laminas/vespa/faro-cuadrado/direccion_810x1227.jpg Als je even naar de vooras gaat kijken, dan vind je precies ook een halve maan terug. Waarvoor dient dit juist? Bij de demontage heb ik dit onderdeel niet gevonden. En ik vind bij http://gallery.vespresso.nl/Vespresso/Referentie/Rally-Voorvork?page=4 dit onderdeel ook niet terug. Thx in advance!!! Link naar reactie
darombo2 Geplaatst: 20 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2013 Blijkbaar zijn al mijn foto's verdwenen na de upgrade van het forum. Hieronder komen ze dan nog maar eens! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.