Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa for life 2012


nero

Aanbevolen berichten

Vandaag dit mailtje ontvangen:

Op vrijdag 14 december 2012 gaat Studio Brussel officieel van start met Music for Life. De actie staat dit jaar in het teken van dementie, een onderschat maatschappelijk probleem. In Vlaanderen lijden meer dan 100.000 mensen aan dementie. Tegen 2020 verwacht men een stijging met zo'n 30 procent. Toch blijft het onderwerp nog vaak in de taboesfeer hangen. Music for Life wil dit taboe doorbreken met een week vol acties en muziek.

Vandaag een paar badges gaan afhalen in krantenwinkel. Door de aard van mijn werk wordt ik dagelijks geconfronteerd met ouderdomsdementie.

Zijn er hier nog mensen die deze actie steunen?

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Dit jaar is er geen geldophaling voorzien maar dient de actie om de taboe die er heerst rond dementie open te breken en als steun voor mensen die nauw betrokken met dementerenden, zowel familieleden als vrienden of kennissen, verplegenden en verzorgenden,...

Met de aankoop van een badge (één symbolische euro) steunt men niet alleen deze actie maar kan men op vele plaatsen genieten van kortingen of gratis aanbiedingen.

Men kan zich ook registreren op de site van STUBRU en een nummer aanvragen waar je heel goede of slechte herinneringen aan overgehouden hebt (muziek is heel belangrijk in de leefwereld van mensen met dementie).

Door een badge te kopen en het hier even te melden doe je al een grote stap in het steunen van deze actie.

En heel misschien, als er voldoende respons is, kunnen we een verassing "inlassen" of een ludieke actie voeren (met de scooter).

Alle ideën zijn welkom!

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Mijn schoonvader lijd ook al een aantal jaren aan dementie ; gelukkig is mijn schoonmoeder 14 jaar jonger zodat ze voor hem kan zorgen ( wat ook niet altijd gemakkelijk is ) anders zou hij niet meer alleen kunnen wonen . Dementie en alzheimer gaan meer en meer voorkomen omdat mensen ouder worden ( vergrijzing ) . Als je jong bent sta je daar niet bij stil , totdat je er zelf mee geconfronteerd wordt ...

Link naar reactie

ja ik heb een badge en draag ze elke dag op t werk (delhaize) en krijg er supper reacties voor

draag het op aan mijn oma die dementie heeft en in een gesloten afdeling zit in een rusthuis omdat je dat thuis zelf moeilijk kunt verzorgen omdat ze steeds weg loopt.

grtjes Vallie

Link naar reactie

Ik weet al niet meer waar ik mijn badge gelegd heb?

Link naar reactie

In samenspraak met directie van het Woonzorgcentrum Sint-Carulus in Sint-Katharina Lombeek (deelgemeente van Ternat) hebben we het volgende uitgewerkt:

- Samenkomst zaterdag om 13.00u aan het Woonzorgcentrum.

- Met een paar vespa's trekken naar de dementieafdeling om er een fotoshoot te houden (interactie bewoners/ vespa's).

- Nadien wordt er een gratis consumatie aangeboden in het cafetaria van het Woonzorgcentrum (volgens de directie zullen we er "gesoigneerd" worden :) )

- Bij redelijk weer wordt er eventueel nog een rondritje in de streek gepland.

De beste foto's worden in groot formaat afgedrukt, ingekaderd en gebruikt als decoratie op de afdeling.

Zijn er hier mensen (hobby- en/of beroepsfotografen) die wat van hun vrije tijd willen opofferen om een fotosessie te houden?

Met deze actie hopen een blijvend souvenir te geven aan de bewoners en het taboe rond dementie wat weg te werken.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...