erikm Geplaatst: 15 september 2012 Delen Geplaatst: 15 september 2012 Mijn gts250 abs van 2006 en met 50000km wil stationair niet blijven draaien. Eens hij goed is warm gereden blijft hij draaien. Nieuwe bougie , nog altijd hetzelfde. Wie heeft raad ? Link naar reactie
nero Geplaatst: 15 september 2012 Delen Geplaatst: 15 september 2012 De relantievijs iets meer uitdraaien of beter nog de carbu en sproeiers eens grondig reinigen. Groetjes, nero. Link naar reactie
erikm Geplaatst: 15 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 15 september 2012 Heb ik gedaan,, is injectie . Link naar reactie
nero Geplaatst: 15 september 2012 Delen Geplaatst: 15 september 2012 Bestond er dan al een injectie-vespamotor in 2006? Groetjes, nero. Link naar reactie
nero Geplaatst: 15 september 2012 Delen Geplaatst: 15 september 2012 Toevallig deze niet? http://www.aanbod.be/motoren-en-scooters/scooters-vespa/vespa-250-gts-ie-abs-657608.html Groetjes, nero. Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 16 september 2012 Delen Geplaatst: 16 september 2012 Check even uwe luchtfilter om te beginnen. CHEERS Link naar reactie
jelle83 Geplaatst: 17 september 2012 Delen Geplaatst: 17 september 2012 bekijk de bougiekabel eens op scheuren Link naar reactie
erikm Geplaatst: 27 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 27 november 2012 Het moet denk ik te maken hebben met de koudstarter. Eens warm geen last meer, wat kan het zijn ? Link naar reactie
nero Geplaatst: 27 november 2012 Delen Geplaatst: 27 november 2012 Moeten de injectiemotoren niet aan de computer worden gehangen om bij te regelen? Blijf er wel bij dat je relantietoerental iets te laag staat ingesteld. Groetjes, nero. Link naar reactie
erikm Geplaatst: 27 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 27 november 2012 Dan zal ik een dealer moeten opzoeken zeker !!! Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 28 november 2012 Delen Geplaatst: 28 november 2012 batterij versleten? Link naar reactie
erikm Geplaatst: 26 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2012 Ik heb een beetje liggen sleutelen aan mijn vespa en zag dat de elect. kontacten aan de injector afgebroken zijn. Waar zijn deze te verkrijgen en wat is daar de prijs van. Het zijn kontacten die in de injector gaan. Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 27 december 2012 Delen Geplaatst: 27 december 2012 Das dan wel straf,met nen warme motor en afgebroken injector stekker , blijft hij draaien?anyway als ik uw beschrijving kan volgen,denk ik dat dat nen nieuwe injector zal worden en ik heb geen flauw idee wat da kan kosten,kben wel benieuwd! CHEERS Link naar reactie
les Geplaatst: 27 december 2012 Delen Geplaatst: 27 december 2012 gij zegt ook of althans ge geeft toe aan de 'ralanti schroef' gedraait te hebben... een injectie heeft géén 'ralanti schroef'... die heeft daar wél érgens een klein schroefke zitten maar daar moet ge dus ECHT vanaf blijven of ge hebt brokken... Link naar reactie
gonzaleztony Geplaatst: 27 december 2012 Delen Geplaatst: 27 december 2012 Een nieuwe injector kost bij Easyparts €300, maar volgens mij is dat niet de oorzaak. Link naar reactie
erikm Geplaatst: 27 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2012 Die schroef waar aan gedraaid is in feite een eindeloopschroef van de gaskabel om zo het toerental hoger te houden. Maar hij draait niet meer nu.!!! Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 28 december 2012 Delen Geplaatst: 28 december 2012 Die schroef waar aan gedraaid is in feite een eindeloopschroef van de gaskabel om zo het toerental hoger te houden.Maar hij draait niet meer nu.!!! een gts heeft wel een ralantie vijs en die werkt idd gewoon op de gaskabel bij de injectie versie. Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 29 december 2012 Delen Geplaatst: 29 december 2012 Idd van die schroef moet ge met uw " f#kken" afblijven die is ZEER precies afgesteld door de fabriek...bekijk het als een soort van nulpunt voor uwe ecu en ik weet de waarde nu niet juist meer uit het hoofd , maar het is iets in den trend van 2,73 graden,,anyway alg dat terug juist wilt krijgen zult ge de nodige soft en hardware moeten aanschaffen en als ge dat dan terug juist krijgt zijt ge nen SUPER OMEGA KRAK,,,,,,,of gewoon just lucky ))) CHEERS Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 29 december 2012 Delen Geplaatst: 29 december 2012 Amai, met een 2-takt kun je nog al doende leren, met figuurlijk vallen en opstaan. Als je met een plastieken dingen doet zonder je weet waar je mee bezig bent, kun je precies grote brokken maken en kost het je wellicht veel geld. Hopelijk komt alles goed zonder al te veel ingrepen. Succes! Link naar reactie
les Geplaatst: 29 december 2012 Delen Geplaatst: 29 december 2012 ik heb de mijne nog niet zo goed bekeken maar ik weet dat er die vijs is waar ge vanaf moet blijven en zover ik weet is er geen echte rolanti vijs of misschien een aanslag die hetzelfde nut kan hebben als een rolanti vijs maar 'normaal' regelt de ECU de rolanti dmv de stappen motor die dus verbonden is met die vijs waar ge vanaf moet blijven. Link naar reactie
erikm Geplaatst: 30 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2012 Bij easy parts is het 85 euro voor de injector en ong. 35 euro voor een temperatuur sensor. Dit is nog te doen denk ik. Hopelijk zijn dit de oorzaken. Zou na montage de vespa aan de compie moeten ???? Link naar reactie
erikm Geplaatst: 24 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2013 De injector heb ik erin gestoken en de vespa draait weer, maar opgestart met startkabels en eens deze weggenomen valt hij stil. Batterij kapot ???? Link naar reactie
erikm Geplaatst: 27 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2013 Mijn vespa draait weer maar blijft stilvallen. Ik ben nu op zoek naar een dealer die de ralanti kan bijregelen.En dit in het dendermondse. Iemand een tip ? Link naar reactie
Giovespa Geplaatst: 27 januari 2013 Delen Geplaatst: 27 januari 2013 Het hoeft toch niet voor naar een dealer te gaan om ralanti bij te draaien . Ik ken het model niet maar denk toch dat je eraan kan zonder iets hoeven los te maken .Eerst goed warm rijden en dan pas wat bij draaien tot het wiel niet mee draait ,moet je zelf zien hoe het klinkt bij ralanti. Mvg Gio Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.