Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Lage toeren bij warme motor, opgelost bij choke openen?


Pietjah

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

Daarjust een ritje van +- 5km gemaakt, 4 km zonder problemen, perfect optrekken, op toeren,... Maar de laatste kilometer kwam hij niet meer op toeren. Bij het verleggen niet optrekken, maar eens ik de choke open zet vertrek hij direct weer en direct op toeren, tot ik terug terugschakel of stop voor een roodlicht.

Wat kan dit zijn? Ik veronderstel benzine te weinig, maar dit had hij de eerste 4km niet. Het gebeurt dus enkel bij een warme motor?

Foute lucht/benzine mengeling?

Groeten

Link naar reactie

Oliekering is de laatste optie. Een slecht geplaatste oliekering kan heel snel stuk gaan.

Ik weet niet of dit bij een special het geval is maar bij oudere modellen moet er een vilten ring tussen het spruitstuk en de carbu. Heb je die gestoken?

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Ga nog eens proberen met een grotere sproeier, maar ik denk moest het dit zijn dat hij dit ook van in het begin zou hebben, en niet pas als de motor warm wordt.

Kan ik controleren of de keerring OK is zonder het blok te openen? Hoe?

Groetjes

Link naar reactie

als je hem na afkoelen terug opnieuw start, is het dan opgelost?

Ik bedoel maar, je gaat ervan uit dat het enkel is met een warme motor, het kan ook zijn dat er na 4 km iets is misgelopen.

Ik denk niet aan valse lucht vermits de motor dan hoger in toeren zou gaan op ralenti.

Ik denk eerder sproeiers verstopt.

Grotere sproeier heeft geen zin. Als hij 4 km goed reed, zijn uw sproeiers ok

Enkele km rijden en dan naar de kleur van uw bougie kijken.

Link naar reactie

er zit een vilten ring tussen inlaatstuk en carbu bij een special.

als de bourage van het vliegwiel kapot is, lekt er olie achter het vliegwiel door, demonteer je vliegwieldekseltje is en je ziet dit direct.

als de bourage van de koppelingskant kapot is, laat je olie eens af, en controleer of er benzine bij zit. zoja, weet je wat te doen :)

als ik jou was zou ik al eens simpel beginnen met de carbu uit te kuisen.

zit uw cilinderkop op moment vastgetrokken?

Link naar reactie

Carbu al enkele malen gecontroleerd en gekuist, lijkt OK...

Geert, ik probeer de tank een dezer te kuisen, hoe doe ik dit het best?

Cee, ik denk dat ik die vilten ring mankeer, ga dit even nakijken. Als dit niet het probleem is kijk ik de bourages eens na, maar zover ik zie lekt er nergens uit het blok olie.

Cilinderkop zit op moment vastgetrokken.

Gr

Link naar reactie

iets te rap willen zijn, ik veronderstel dat het dit is? http://www.sip-scootershop.com/en/products/sealing+ring+for+shb+1919+_87970000

Dat onderdeel is nooit uit elkaar geweest, dus ik veronderstel niet dat dat het probleem kan zijn... tenzij deze vervallen ofzo is, heb in ieder geval een nieuwe besteld.

Zal nog eens de cilinderkop checken of deze zeker goed is, carbu eens bekijken of er vuil in zit, en eens opzoeken hoe ik de tank reinig. Als het dit allemaal niet is, haal ik het vliegwiel er af en check ik of het aan de keerringen ligt.

Bedankt voor de hulpzame reacties iedereen!

Link naar reactie

je kan ook eerst een filter op je naftslang steken dan zie je direct of er vuil uitkomt of niet, spaart je een hoop werk als het dat niet is.

net als bij een gas lek kan je ook eventueel valse lucht opsporen, motor moet wel draaien he ;)

Link naar reactie

Als ekik ne keer mijn gedacht mag zeggen Pieter dan zou ik de bouragen van de krukas controleren : Ik weet niet of de persoon die het blok heeft opengedaan deze wel heeft vervangen ( heb sterk mijn twijfels , maar dat is mijn mening, ik ga maar af op wat ik heb gezien )

Als ge aan de cilinderkop niet meer zijt geweest Pieter, dan is deze OK

Naftbak uit kuisen is niet zo een probleem, slang los, bouten los en bak eruit halen, spoelen, verse naft erin en weg

Link naar reactie
Als ekik ne keer mijn gedacht mag zeggen Pieter dan zou ik de bouragen van de krukas controleren : Ik weet niet of de persoon die het blok heeft opengedaan deze wel heeft vervangen ( heb sterk mijn twijfels , maar dat is mijn mening, ik ga maar af op wat ik heb gezien )

en ik vind dat uw vermoeden ook een beetje bevestigd kan worden aangezien hij ook een lek heeft aan de keerring van zijn achterwiel.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...