Pietjah Geplaatst: 2 juli 2012 Delen Geplaatst: 2 juli 2012 Beste forumleden, Daarjust een ritje van +- 5km gemaakt, 4 km zonder problemen, perfect optrekken, op toeren,... Maar de laatste kilometer kwam hij niet meer op toeren. Bij het verleggen niet optrekken, maar eens ik de choke open zet vertrek hij direct weer en direct op toeren, tot ik terug terugschakel of stop voor een roodlicht. Wat kan dit zijn? Ik veronderstel benzine te weinig, maar dit had hij de eerste 4km niet. Het gebeurt dus enkel bij een warme motor? Foute lucht/benzine mengeling? Groeten Link naar reactie
nero Geplaatst: 2 juli 2012 Delen Geplaatst: 2 juli 2012 Valse lucht aan carbu of oliekering. Groetjes, nero. Link naar reactie
nero Geplaatst: 2 juli 2012 Delen Geplaatst: 2 juli 2012 Check eens de kleur van je bougie. Groetjes, nero. Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 2 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 2 juli 2012 mijn bougie is just nieuw, maar is na de rit nog gewoon wit.. niet veranderd. Waar kan je valse lucht trekken aan de carbu? Wat moet ik chekken? Gr Link naar reactie
nero Geplaatst: 2 juli 2012 Delen Geplaatst: 2 juli 2012 De lipjes aan de bevestiging, de dichtingen (boutjes voorzichtig wat aanspannen). Groetjes, nero. Link naar reactie
nero Geplaatst: 2 juli 2012 Delen Geplaatst: 2 juli 2012 Check ook eens de bouten van de cilinderkop. Groetjes, nero. Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 2 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 2 juli 2012 Zal de carbu eens checken, maar denk dat dit in orde is. Maar de keerring is nieuw, dus hoe kan dit valse lucht trekken? Het blok moet daarvoor dus weer open? Groeten Link naar reactie
nero Geplaatst: 2 juli 2012 Delen Geplaatst: 2 juli 2012 Oliekering is de laatste optie. Een slecht geplaatste oliekering kan heel snel stuk gaan. Ik weet niet of dit bij een special het geval is maar bij oudere modellen moet er een vilten ring tussen het spruitstuk en de carbu. Heb je die gestoken? Groetjes, nero. Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 2 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 2 juli 2012 Neen dit hebt ik niet, zal eens opzoeken of dit moet. Wat bedoel je met de dichtingen van de carbu? Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 2 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 2 juli 2012 Moest de cilinderkop loszitten zou ik toch ook geen goede compressie hebben? Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 2 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 2 juli 2012 Moest de cilinderkop loszitten zou ik toch ook geen goede compressie hebben? Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 3 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 3 juli 2012 Ga nog eens proberen met een grotere sproeier, maar ik denk moest het dit zijn dat hij dit ook van in het begin zou hebben, en niet pas als de motor warm wordt. Kan ik controleren of de keerring OK is zonder het blok te openen? Hoe? Groetjes Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 3 juli 2012 Delen Geplaatst: 3 juli 2012 als je hem na afkoelen terug opnieuw start, is het dan opgelost? Ik bedoel maar, je gaat ervan uit dat het enkel is met een warme motor, het kan ook zijn dat er na 4 km iets is misgelopen. Ik denk niet aan valse lucht vermits de motor dan hoger in toeren zou gaan op ralenti. Ik denk eerder sproeiers verstopt. Grotere sproeier heeft geen zin. Als hij 4 km goed reed, zijn uw sproeiers ok Enkele km rijden en dan naar de kleur van uw bougie kijken. Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 3 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 3 juli 2012 Heb een 55 sproeier in plek van 53 gemonteerd, en nu is het opgelost. Bedankt. Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 4 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 4 juli 2012 Versta er niets van, gisteren grote rit gedaan, geen enkel probleem, vanmorgen klein ritje, en op de terugweg het zelfde probleem... Wat kan dit toch zijn? Gr Link naar reactie
cee Geplaatst: 4 juli 2012 Delen Geplaatst: 4 juli 2012 er zit een vilten ring tussen inlaatstuk en carbu bij een special. als de bourage van het vliegwiel kapot is, lekt er olie achter het vliegwiel door, demonteer je vliegwieldekseltje is en je ziet dit direct. als de bourage van de koppelingskant kapot is, laat je olie eens af, en controleer of er benzine bij zit. zoja, weet je wat te doen als ik jou was zou ik al eens simpel beginnen met de carbu uit te kuisen. zit uw cilinderkop op moment vastgetrokken? Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 4 juli 2012 Delen Geplaatst: 4 juli 2012 een probleem dat er niet altijd is kan je niet oplossen met een grotere sproeier te steken. Ik gok op vuil in uwe naftbak Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 4 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 4 juli 2012 Carbu al enkele malen gecontroleerd en gekuist, lijkt OK... Geert, ik probeer de tank een dezer te kuisen, hoe doe ik dit het best? Cee, ik denk dat ik die vilten ring mankeer, ga dit even nakijken. Als dit niet het probleem is kijk ik de bourages eens na, maar zover ik zie lekt er nergens uit het blok olie. Cilinderkop zit op moment vastgetrokken. Gr Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 4 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 4 juli 2012 Kan mij misschien aanduiden wat de vilten ring is op de foto? http://www.sip-scootershop.com/en/ersatzteile/spare+parts++v50pvet3pkxl-002/carburettor++spare+parts-026 moet vanalles bestellen, dus dan bestel ik deze direct mee.. gr Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 4 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 4 juli 2012 iets te rap willen zijn, ik veronderstel dat het dit is? http://www.sip-scootershop.com/en/products/sealing+ring+for+shb+1919+_87970000 Dat onderdeel is nooit uit elkaar geweest, dus ik veronderstel niet dat dat het probleem kan zijn... tenzij deze vervallen ofzo is, heb in ieder geval een nieuwe besteld. Zal nog eens de cilinderkop checken of deze zeker goed is, carbu eens bekijken of er vuil in zit, en eens opzoeken hoe ik de tank reinig. Als het dit allemaal niet is, haal ik het vliegwiel er af en check ik of het aan de keerringen ligt. Bedankt voor de hulpzame reacties iedereen! Link naar reactie
sindo Geplaatst: 4 juli 2012 Delen Geplaatst: 4 juli 2012 je kan ook eerst een filter op je naftslang steken dan zie je direct of er vuil uitkomt of niet, spaart je een hoop werk als het dat niet is. net als bij een gas lek kan je ook eventueel valse lucht opsporen, motor moet wel draaien he Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 4 juli 2012 Delen Geplaatst: 4 juli 2012 Als ekik ne keer mijn gedacht mag zeggen Pieter dan zou ik de bouragen van de krukas controleren : Ik weet niet of de persoon die het blok heeft opengedaan deze wel heeft vervangen ( heb sterk mijn twijfels , maar dat is mijn mening, ik ga maar af op wat ik heb gezien ) Als ge aan de cilinderkop niet meer zijt geweest Pieter, dan is deze OK Naftbak uit kuisen is niet zo een probleem, slang los, bouten los en bak eruit halen, spoelen, verse naft erin en weg Link naar reactie
sindo Geplaatst: 4 juli 2012 Delen Geplaatst: 4 juli 2012 tenzij je naftbak aan de binnenkant geroest is dan is spoelen niet voldoende... Link naar reactie
fajes Geplaatst: 4 juli 2012 Delen Geplaatst: 4 juli 2012 Als ekik ne keer mijn gedacht mag zeggen Pieter dan zou ik de bouragen van de krukas controleren : Ik weet niet of de persoon die het blok heeft opengedaan deze wel heeft vervangen ( heb sterk mijn twijfels , maar dat is mijn mening, ik ga maar af op wat ik heb gezien ) en ik vind dat uw vermoeden ook een beetje bevestigd kan worden aangezien hij ook een lek heeft aan de keerring van zijn achterwiel. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.