nero Geplaatst: 4 juli 2012 Delen Geplaatst: 4 juli 2012 Heb trouwens zeer mijn twijfels over de te kleine sproeier. Als de sproeier iets te klein is gaat hij juist heel goed optrekken, alleen loopt de motor dan snel vast. Bij een te grote sproeier gaat de vespa in het begin redelijk rijden, maar na een tijdje gaat de motor verzuipen, zijn kracht verliezen en mogelijk stilvallen. Maar dit verklaart nog niet waarom hij wel blijft rijden met de choke open. Mijn gedacht is dat er, als de motor warm is, er ergens een "lek" ontstaat waarlangs er extra lucht in de verbrandingskamer wordt gezogen. Alleen moet je die plaats zien op te sporen. Good luck! Groetjes, nero. Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 4 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 4 juli 2012 Bourrage is vervangen, aangezien ik de oude liggen heb, en het probleem met de gas die bleef hangen in het begin weg is. Maar inderdaad, John heeft ook al verteld dat ik dit best eens controleer. Morgen zal ik het vliegwiel demonteren en dan zal ik 't rap zien... In iedergeval is iedereen erg bedankt voor zijn medewerking... Als ik iets uit dit hele project geleerd heb is het wel voortaan alles zélf doen in plaats van hem steeds hier en daar eens te laten repareren... Link naar reactie
cortez Geplaatst: 4 juli 2012 Delen Geplaatst: 4 juli 2012 dus je gaat hem toch bijhouden goede keuze! Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 5 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 5 juli 2012 Heb zojuist het vliegwiel gedemonteerd, en de keerring bekeken en dit lijkt OK. Geen lekkage of iets dergelijks. Aan de andere kant van de motor lijkt het mij duidelijk dat er ergens een groot lek zit zoals te zien op de foto's. Maar van waar komt dit lek? En hoe los ik het op? Achter de veer is het ook helemaal nat van de olie, lek zit dus ergens bovenaan? Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 6 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 6 juli 2012 Nog geen tijd gehad om het nader te bekijken, maar zou het niet kunnen dat dit de boosdoener is? http://www.sip-scootershop.com/en/products/ventilation+screw+clutch+cover+_93190000 Dat hieruit olie lekt? En eventueel meer moet dichtgedraaid worden voor het probleem met de motor te voorkomen? groeten Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 11 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2012 tank en carbu gekuist, nieuw filtertje, cilinderkop losgevezen en terug op moment vastgezet,vilten ring tussen carbu en inlaat vernieuwd, en loopt weer super nu... Hopen dat het zo blijft... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.