Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Lage toeren bij warme motor, opgelost bij choke openen?


Pietjah

Aanbevolen berichten

Heb trouwens zeer mijn twijfels over de te kleine sproeier. Als de sproeier iets te klein is gaat hij juist heel goed optrekken, alleen loopt de motor dan snel vast. Bij een te grote sproeier gaat de vespa in het begin redelijk rijden, maar na een tijdje gaat de motor verzuipen, zijn kracht verliezen en mogelijk stilvallen.

Maar dit verklaart nog niet waarom hij wel blijft rijden met de choke open.

Mijn gedacht is dat er, als de motor warm is, er ergens een "lek" ontstaat waarlangs er extra lucht in de verbrandingskamer wordt gezogen. Alleen moet je die plaats zien op te sporen. Good luck! :)

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Bourrage is vervangen, aangezien ik de oude liggen heb, en het probleem met de gas die bleef hangen in het begin weg is. Maar inderdaad, John heeft ook al verteld dat ik dit best eens controleer. Morgen zal ik het vliegwiel demonteren en dan zal ik 't rap zien...

In iedergeval is iedereen erg bedankt voor zijn medewerking... Als ik iets uit dit hele project geleerd heb is het wel voortaan alles zélf doen in plaats van hem steeds hier en daar eens te laten repareren...

Link naar reactie

Heb zojuist het vliegwiel gedemonteerd, en de keerring bekeken en dit lijkt OK. Geen lekkage of iets dergelijks. Aan de andere kant van de motor lijkt het mij duidelijk dat er ergens een groot lek zit zoals te zien op de foto's. Maar van waar komt dit lek? En hoe los ik het op?

IMG_7217.jpg

IMG_7216.jpg

Achter de veer is het ook helemaal nat van de olie, lek zit dus ergens bovenaan?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...