Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Mijn project vgla misa 1960


jeng

Aanbevolen berichten

idd als je dat allemaal optelt en met kwaliteit/originele onderdelen wil opbouwen...als het is om zelf mee te rijden is het enig voordeel dat je weet met welke onderdelen je scooter in elkaar steekt.

Link naar reactie

Heb ooit een vgl voor iemand opgemaakt, die heeft me toen gezegd heb nog 1tje staan kom maar halen staat toch in de weg, dat heb ik nu dus gedaan. Heb alles wat erbij was "gekregen".maar kan er enkel de body van gebruiken en links en rechts nog wat kleine prullen. Maar zoals sindo zegt ik weet wat ik heb als hij klaar is en ik maak hem naar eigen smaak (kleur, welke afwerking, etc). Het is ook gewoon om eraan bezig te zijn wat het zo mooi maakt en de voldoening die je er dan van hebt dit heb je nooit met iets wat je klaar koopt.

Link naar reactie
conversievelg is eigenlijk een 8 inch velg omgebouwd naar 10 inch of hoe zie ik dat?

heb het al een paar keer aangeboden gezien is inderdaad een hele goede oplossing.

om het simpel te houden een 8" velg/remtrommel heeft 4 bouten in de midden en is een gesloten velg. (hierbij is de super een uitzondering)

Een 10" daarentegen is een open velg met 5 bouten aan de buitenkant en in lijn met de bouten die de 2 helften bij elkaar houden.

Bij een GS 150 (tot V4) wordt gebruik gemaakt van een gesloten 10" velg, dus met gaten in de midden, maar er zijn ook conversie velgen te krijgen bij oa SIP.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Maarja, km teller origineel nieuwe is moeilijk te vinden ben al even aant rondkijken. vandaag wel al pakketje met heel wat nieuwe onderdelen binnengekregen via www.vespaclassicparts.com. Vanavond beginnen monteren en dees week eens testritje proberen te maken.@jeansprint bedankt voor de info. De lagers van de voorvork doen jullie daar eigenlijk gewoon vet aan of lopen deze droog want dit lijkt mij toch niet zo ideaal?

Link naar reactie

Gisterenavond de motor eronder gemonteerd! Voorvork compleet gemonteerd op chassis en zag er al goed uit. Alleen vond ik dat voorspatbord niet mooi paste, hoeveel spatie moet er zijn tussen spatbord en neus? Want bij mij raakte deze bijna tegen elkaar. Weet er ook iemand of bij de bout die door het complete chassis gaat en waar de motor mee ophangt of er daar ook ergens rondellen tussen dienen gestoken te worden? Heb het nu enkel met de bout en de moer gemonteerd maar normaal wordt er toch meestal gebruik gemaakt van een rondel.

Link naar reactie

Heb nog een vraagje ivm de voorvork is niet zo heel duidelijk in de vraagbaak daar geven ze 4onderdelen,ik heb er maar drie gekregen. Hoe is de opbouw van de lagers en schalen onder aan de neus? Ligt er eerst een lagerschaal dan het lager en dan de stofkap van onderuit te beginnen?

Link naar reactie
Gisterenavond de motor eronder gemonteerd! Voorvork compleet gemonteerd op chassis en zag er al goed uit. Alleen vond ik dat voorspatbord niet mooi paste, hoeveel spatie moet er zijn tussen spatbord en neus? Want bij mij raakte deze bijna tegen elkaar. Weet er ook iemand of bij de bout die door het complete chassis gaat en waar de motor mee ophangt of er daar ook ergens rondellen tussen dienen gestoken te worden? Heb het nu enkel met de bout en de moer gemonteerd maar normaal wordt er toch meestal gebruik gemaakt van een rondel.

Een foto helpt.

Geen rondellen, wel een veerring, maar als je je lak wilt beschermen met een gewone ring ertussen, doe je best :)

Link naar reactie

Doe 't maar zo:

Dit is voor een VNB:

37.jpg

Dit voor latere modellen (Super/Sprint):

page26.jpg

Je moet zelf even checken welk model voor jou de juiste is.

Ruimte tussen neus en voorspatbord is inderdaad nogal krap, maar nu zitten lagers en schalen er nog niet tussen, lijkt me?

Link naar reactie

Heb de site van scooterhelp even doorzocht,bij de restauratie dezelfde als mijn scoot zijn er ook maar 3 onderdelen gebruikt. Aan de onderkant van de stuurstang of blijft het bovenste gedeelte meestal vast in het chassis zitten dus die nummer 33 op de tweede tekening?

Link naar reactie

Dat klopt, en de bovenste kan ook zonder opstekende rand zijn, dus een stevig platte schaal.

De ruimte ervoor in het frame (achter de neus) moet verfvrij en helemaal vlak zijn, dan komt ie daar in te klemmen. Als ie niet netjes zit, zul je problemen met afwijkend stuurgedrag krijgen. Als je de oude lagerschalen niet hebt weggehaald, bestaat de kans dat ze er onder en boven nog gewoon in zitten (wel vervangen, trouwens).

En als ik het allemaal goed zeg hoor; ik baseer dit op hoe het bij de GLx '63 en de Rally/PXen zit.

Link naar reactie

Gisteren de voorvork etc. fatsoenlijk kunnen monteren met de schema's. Mechanische- en stroomkabels getrokken. Dienen alle kabels, zowel mechanisch als electrisch,die niet uit de voorvork komen door de schelpvormige opening te worden getrokken aan het frame en zo ook het stuur in? De achterremkabel die ik gekocht heb gaat niet door het gaat in het frame. De geine lijkt te dik wel de losse kabel krijg ik erdoor gestoken.Kan het zijn dat het gat een beetje toegepitst is of dat de geine echt wel te dik is want deze is dikker dan de overige kabels.

Link naar reactie

Achterremkabel hoort dikker, je moet em er van de achterkant van het frame in steken, niet door het gaatje bij de rem zelf.

Er is een volgorde waar de kabels moeten: linkerkant de schakel en koppelingskabel, rechterkant de electriek en gaskabel. Een deel van je electriek gaat het stuur in naar de switchbox.

Link naar reactie

Klopt dat deze langs achteren moet ingestokenmaar zoals ik al zei past dit niet, kan zijn dat gat beetje toegepitst is. Maar kabel is dikker als alle andere kabels, is dit normaal, of dient het dezelfde dikte te zijn als de andere kabels?

Denk dat alle kabels het stuur ingaan, 1 gedeelte naar switchbox 1 gedeelte naar koplamp, op uitzondering van de claxonkabel die blijft onder in de neus.

Maar de vraag luidde als volgt: dienen alle kabels door die schelpvormige opening gestoken te worden in het frame en zo naar het stuur dan neem ik aan.

@ mr160 weet jij hoe ik op scooterhelp zulke afbeeldingen kan zien gelijk jij in een vorige post zette?

Link naar reactie
Rood is wat sportiever ... best wel schoon op ne classic ...

Vin de de classics met de felle kleuren eigenlijk het schoonst ...

Groen, Orange, Geel, Rood, Blauw ... als ik er eens tijd en plaats voor vind moet ik toch ook eens wat moeite doen denk ik :)

@rolf gts

oranje durf ik er na gisterenavond niet meer opzetten.hup holland hup.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...