Ga naar inhoud
Vespaforum.be

P200 motorblok, motor bouten


flyingpig

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig met de demontage van een 200 blok, nu de bout, rechts van de kickstarter zit volledig geoxideerd waardoor ik het carter niet gesplit krijg.

Al opgewarmd, WD40 geprobeerd, al geprobeerd de bout proberen eruit te kloppen, hij verzet hem niet. Iemand ervaring mee om die er alsnog uit te krijgen ?

Link naar reactie

Yah - uitboren is je enige optie...

In het midden van de bout zit een connectie met de buitenwereld, via dat gat waar de enginemounts bij elkaar komen. Daardoor zit ie helemaal door helemaal vastgerot.

Is een gekend probleem - had ik je eerder kunnen vertellen, maar ik wist niet dat je nog jiet alle bouten los had!

Op het GSF verkopen ze een holle boor, waarmee je de bout los zou kunnen boren, maar die tool alleen kost al 23 euro.

Met een kolomboor wordt het een stuk makkelijker, verhitten en IMAL hebben vaak geen effect.

Link naar reactie

Je hebt speciale boren bij de betere autoschop met linkse draad, is beter dan uitboren, ik zal het nog eens opzoeken

Link naar reactie
Je hebt speciale boren bij de betere autoschop met linkse draad, is beter dan uitboren, ik zal het nog eens opzoeken

Sindo, ik denk dat je het over linkse tappen hebt, maar dan moet je toch nog altijd een gat boren in je bestaande bout.

Link naar reactie

idd, een boutuitdraaier in het mooi nederlands, maar een gat booren of uitboren is een andere klus. bij het uitboren boor je de draad stuk en moet je nieuwe daad tappen van een grotere maat. hierme kan je in principe de draad behouden. Er bestaat ook een toestel dat op inductie werkt om moeren te verhitten, hiermee krijg je alles los, allen is zo'n toestel duurder dan je blok :)

Link naar reactie

Lijkt me echt iets voor losers;-)

Link naar reactie

Rustig je tijd nemen en met een zo klein mogelijke boor beginnen, als je dan recht vertrokken bent kan er nog maar weinig mis gaan. Met jouw technische skills moet dat zeker lukken. Veel succes.

Link naar reactie

krijg je de vliegwielkant carter er echt niet af? probeer de kickstarter in te duwen en dan de carterhelft los te wrikken. eens de carterhelft eraf is heb je meer pak aan die bout en dan lukt het meestal wel... maar dan moet je natuurlijk wel al zover geraken :S

succes frank

Link naar reactie
krijg je de vliegwielkant carter er echt niet af? probeer de kickstarter in te duwen en dan de carterhelft los te wrikken. eens de carterhelft eraf is heb je meer pak aan die bout en dan lukt het meestal wel... maar dan moet je natuurlijk wel al zover geraken :S

succes frank

Zou ik ook zeker proberen, heb ik ook al voorgehad.

Joost

Link naar reactie

Boor eerst met een boortje van 2 of 3 mm een gaatje in het middan van de bout, daarna met een boor van 8mm boren.

Begin met eerst de diepte van de rechter carterhelft te boren, zodat je deze kan verwijderen, de rest is veel gemakkelijker te verwijderen eens de carterhelften uit elkaar zijn...

Link naar reactie
Boor eerst met een boortje van 2 of 3 mm een gaatje in het middan van de bout, daarna met een boor van 8mm boren.

Begin met eerst de diepte van de rechter carterhelft te boren, zodat je deze kan verwijderen, de rest is veel gemakkelijker te verwijderen eens de carterhelften uit elkaar zijn...

was eigenlijk zinnens om eerst de linkerhelft te doen, de kop weg boren, zodat de spanning af de bout is.

Link naar reactie

Scooterhelp is niet altijd correct mbt het duiden van motoren, vooral niet als er moet grote letters staat: "Your motor serial number could not be found" :)

De moeite waard om het even uit te vogelen?

Ik heb hier net een Rally blok open liggen, waarvan ik zeker weet dat het onder mijn Rally vandaan komt (zegt nog niks, maar goed) - ik heb 6V lampjes en een Ducati ontsteking.

Er zijn een paar kleine verschillen die je misschien kunt vinden:

- een Rally heeft een hogere compressie dan een P200; het randje in de head is smaller, ook is de head model C, niet model D (Piaggio USA) die op de P200 blokken zit

- een rally heeft een 6V ontsteking van femsatronic, tenzijie van na 1976 is, dan zit er Ducati op - ik upload een paar foto's.

(- een rally heeft een vertanding van de 4de versnelling van 4.71:1)

- een rally heeft een old style kickstart

Verder is de kogellager en de krukas anders dan een P, maar ik moet nog even kijken of ik kan zien hoe.

Ducati CDI Rally:

IMG_0695-resized.JPG?m=1333969360

Ducati Statorplate 6V Rally:

IMG_0694-resized.JPG?m=1333969360

Head P200 (diepe rand):

IMG_0692-resized.JPG?m=1333969357

Head Rally (ondiepe rand):

IMG_0691-resized.JPG?m=1333969357

Links P, rechts Rally:

IMG_0631-resized.JPG?m=1333969548

Link naar reactie

Statorplate

afbeelding001w.jpg

afbeelding002i.jpg

CDI

afbeelding005u.jpg

Cilinder kop ( of dit origineel is weet ik niet, heeft een vastloper gehad , bovenste segment is weg, een stukje van de zuigerkop is weg en er is niets te zien aan de verbrandingskamer, cilinderwand is perfect )

afbeelding003zd.jpg

afbeelding004ca.jpg

Van de carters intern kan ik nog geen foto's nemen ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...