Macvespa Geplaatst: 21 februari 2012 Delen Geplaatst: 21 februari 2012 Hallo, iemand ervaring met volgend systeem? http://www.scooterpassion.be/?p=10231 Als mijn Frans me niet in de steek laat, begrijp ik het goed dat je deze dan moet lassen?? Txs, K Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 21 februari 2012 Delen Geplaatst: 21 februari 2012 Als mijn Frans me niet in de steek laat, begrijp ik dat je enkel een steun moet lassen om te vermijden dat de vespa helemaal naar beneden duikt als je remt . Deze anti-duiksysthemen zijn ook te koop voor trommelremmen . Ik heb ze gezien op ebay , maar heb er geen ervaring mee . Ik denk dat ze overbodig zijn als de voorvering straf genoeg is . Link naar reactie
Macvespa Geplaatst: 21 februari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2012 Dit leek me interessant omdat andere hydraulische systemen enkel gaan op PX vorken. En hier kan je je vork houden... Begrijp ik het nu verkeerd dat dit geen hydraulisch systeem is? Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 21 februari 2012 Delen Geplaatst: 21 februari 2012 Als ik me niet vergis is dat het systeem dat ontwikkeld werd door TSR (The Scooter Republic) daarop zoeken geeft je meer info en foto's! Link naar reactie
singelee Geplaatst: 21 februari 2012 Delen Geplaatst: 21 februari 2012 Is idd het tsr systeem. Ligt klaar bij mij voor op mijn Gl, als de tijd (en portemonnee) het toelaat. Ik denk wel dat de prijs ongeveer idem is dan die van tsr. Link naar reactie
singelee Geplaatst: 21 februari 2012 Delen Geplaatst: 21 februari 2012 Ps, je moet idd dat "duiksysteem" lassen op je vork en je opening voor je remkabel vergroten. Je moet uiteraard ook je stuur "verzagen " voor de remcilinder. Link naar reactie
Macvespa Geplaatst: 21 februari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2012 verzagen hoeft toch niet als je semi-hydraulisch werkt... Als je het installeren op je GL, let me know. Wil het wel eens zien!! Link naar reactie
lucas1 Geplaatst: 15 april 2012 Delen Geplaatst: 15 april 2012 Ik ben ook bezig met het monteren van een hydraulische rem op mijn Px maar hij is van Scoot Rs. Wie heeft er daar ervaring mee? Ik weet nl. niet goed hoe ik de remleiding deftig moet monteren .( op het punt waar hij uit de "stuurbuis" komt en het spatbord in gaat ) Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 22 april 2012 Delen Geplaatst: 22 april 2012 ik vindt het nogal lastig om alles mooi in orde te krijgen. Is niet echt plug and play mijn gedacht. Zeker opletten bij het lassen van het stuk,dat dit zeker juist staat. Dit bepaald ook de hoogte en zet de remklauw vast. De onderdelen zijn wel mooi gemaakt. Vgr nico Link naar reactie
singelee Geplaatst: 22 april 2012 Delen Geplaatst: 22 april 2012 Heb jij het ook liggen Nico? Ik zou het wel graag eens gemonteerd zien. Spaart me wat zoekwerk uit. Ik heb mijn stuk juist terug gestuurd voor een productiefout. Had er een mail over gekregen. Link naar reactie
N!Ce Geplaatst: 27 januari 2014 Delen Geplaatst: 27 januari 2014 Ondertussen zie ik dat de vrienden van SCK het concept een beetje 'grundlicher' hebben gemaakt: http://www.scooter-center.com/product/7675196?lang=de Iemand al iets over gehoord of vernomen? Prijs is helaas niet in Duitse Mark ;o) N Link naar reactie
singelee Geplaatst: 27 januari 2014 Delen Geplaatst: 27 januari 2014 Ik heb het mijne van tsr na veeeeel zever teruggestuurd. Rij nu al een hele tijd rond met een aangepast stuur en grimeca classic op Pk vork. Nog geen moment spijt van gehad. Die tsr is echt wel ne serieuze pipo. Kan me niet over dat van scootercenter uitspreken. Lijkt me wel identiek dat dat van tsr. Heb het genoeg bekeken :-). Link naar reactie
olympium Geplaatst: 29 januari 2014 Delen Geplaatst: 29 januari 2014 Hallo, ik rij al van mijn 20 jaar met een 160GS ben er nu 70 en rij nog steeds met mijn 150GS en heb nog nooit van ze leven een voorrem gebruikt. Nero zou zeggen een voorrem is voor janettemn lGroetjes olympium Link naar reactie
janvda Geplaatst: 29 januari 2014 Delen Geplaatst: 29 januari 2014 zonder voorrem zou dees jeanet al dikwijls in den decor gelegen hebben Link naar reactie
cee Geplaatst: 29 januari 2014 Delen Geplaatst: 29 januari 2014 alles hangt ervanaf he.. met de moto rij ik voor 90 procent op mijne voorrem. juist gelak as op ne px disc. maar bij iets jaren 60 vespa of ne lambretta pak ik zogoe als altij mijnen achterrem Link naar reactie
nero Geplaatst: 29 januari 2014 Delen Geplaatst: 29 januari 2014 Bij een oldie is de voorrem gelijk aan de noodrem, en als je dan die dan toch trekt weet je nooit waar je gaat terecht komen... Bij droog weer en rechtdoor rijden gaat het nog (buiten het "duiken", maar anders blijf je er beter af. Toen ik onlangs mijn voorrem controleerde zat die gewoon vast (kabel kwam niet meer weer. Dit maar om te zeggen dat het al een "paar" jaar geleden is dat ik hem nog gebruikt heb, en nog maar een paar maal in den decor terecht gekomen! Groetjes, nero. Link naar reactie
singelee Geplaatst: 29 januari 2014 Delen Geplaatst: 29 januari 2014 Ben ik mee akkoord tot je een schijf hebt geplaatst. Ik rem nu echt bijna altijd op de 2. Voor en achterrem. Remt echt veel beter en preciezer. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.