Gas geven Geplaatst: 27 december 2011 Delen Geplaatst: 27 december 2011 Weten jullie hier iets meer van.? Type gs 150 , chnr 366410,herzien van motor, type 125cc. Datum eerste inschrijving 15/09/1962. Nen echte gs ? Link naar reactie
nero Geplaatst: 27 december 2011 Delen Geplaatst: 27 december 2011 Kan je de advertentie posten of doormailen? Een GS150 is normaal 150cc... Groetjes, nero. Link naar reactie
nero Geplaatst: 27 december 2011 Delen Geplaatst: 27 december 2011 Als er geen carburator klepje onder het zadel aanwezig is kan je er zeker van zijn dat het een curry is. Opletten dus! Groetjes, nero. Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 27 december 2011 Delen Geplaatst: 27 december 2011 15 september????? Rararararara Opletten met die datum !!!!! Link naar reactie
Gas geven Geplaatst: 27 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2011 Waarom die datum ? Link naar reactie
fajes Geplaatst: 28 december 2011 Delen Geplaatst: 28 december 2011 vespadiverso, elke keer kom je af met "aaaaaaaaaaaah die datum!!"... even meegeven, elke scoot, dus ook de belgische, bonafide, hier gerestaureerde ketels die hun papieren kwijt waren (na jaren verblijf in een kot onder een rol linoleum of dergelijke) kregen bij herinschrijving de datum mee van 15/09 en het jaar van inschrijving. maw, zeker geen indicatie dat iets slecht, curry of wat dan ook is. als we via dit forum info willen meegeven aan iemand die een vraag stelt, geen dan op z'n minst correcte info. Link naar reactie
sindo Geplaatst: 28 december 2011 Delen Geplaatst: 28 december 2011 voor het chassis nr moet ook het type nr staan vb VS5T. check ook dat alles aanwezig is want stukken vinden is moeilijk en duur. Post wat foto's als je er hebt Link naar reactie
Gas geven Geplaatst: 28 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2011 Ga morgen paar foto's proberen opzetten.gr Link naar reactie
pete Geplaatst: 28 december 2011 Delen Geplaatst: 28 december 2011 Fajes, idd, je hebt gelijk. Nog even over de zogenaamd "beruchte" datum, zelfs bij scooters die uit het buitenland worden geimporteerd met alle nodige documenten, gebruikt DIV deze datum indien uit de buitenlandse papieren enkel een bouwjaar (of jaar eerste gebruik) blijkt en geen dag/maand. Link naar reactie
Gas geven Geplaatst: 29 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2011 Heb juist naar de motor gekeken en er stond op het afdekscheel turbo px op. En op het blok het nr 5 . Voor en achter het chnr een ster.????( foto's volgen nog ) Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 29 december 2011 Delen Geplaatst: 29 december 2011 Voor en achter chnr een ster is normaal. Dat het afdekscheel turbo px opstaat kan duiden dat het een px motor is die eronder zit denk ik. Link naar reactie
nero Geplaatst: 29 december 2011 Delen Geplaatst: 29 december 2011 Als er een PX-motor ondersteekt ben je waarschijnlijk één van de gelukkigen. Meestal begeeft de originele motor na een paar 100km. Waar heb je de vespa aangekocht? Groetjes, nero. Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 29 december 2011 Delen Geplaatst: 29 december 2011 Fajes, idd, je hebt gelijk. Nog even over de zogenaamd "beruchte" datum, zelfs bij scooters die uit het buitenland worden geimporteerd met alle nodige documenten, gebruikt DIV deze datum indien uit de buitenlandse papieren enkel een bouwjaar (of jaar eerste gebruik) blijkt en geen dag/maand. Dan mag je bij al mijn gva's eens komen checken. Bijna allemaal ingevoerd en geen enkele met 15/9. Als je alle documenten hebt schrijven ze hem dan ook in met de eerste ingebruikname van het land van herkomst. Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 29 december 2011 Delen Geplaatst: 29 december 2011 vespadiverso, elke keer kom je af met "aaaaaaaaaaaah die datum!!"... even meegeven, elke scoot, dus ook de belgische, bonafide, hier gerestaureerde ketels die hun papieren kwijt waren (na jaren verblijf in een kot onder een rol linoleum of dergelijke) kregen bij herinschrijving de datum mee van 15/09 en het jaar van inschrijving. maw, zeker geen indicatie dat iets slecht, curry of wat dan ook is. als we via dit forum info willen meegeven aan iemand die een vraag stelt, geen dan op z'n minst correcte info. Dit is al een eerste indicatie dat er misschien iets mis is met de inschrijving en correct jaartal van de scooter. En Faes, jij zou beter moeten weten als oude rot in het vak. Hoeveel oudere scooters rijden er rond waarvan het chassisnummer overeenkomt met wat er op het GVA staat? Met prefixen uiteraard. En uw uitleg van 15/9 is niet correct. Als je geen papieren meer hebt krijg je nooit eender welk voertuig op legale wijze ingeschreven, laat staan langs DIV. Tenzij de laatst gekende en verzekerde eigenaar de papierwinkel afhandelt. Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 29 december 2011 Delen Geplaatst: 29 december 2011 Voor en achter chnr een ster is normaal. Dat het afdekscheel turbo px opstaat kan duiden dat het een px motor is die eronder zit denk ik. Met TURBO !!!! Link naar reactie
Gas geven Geplaatst: 29 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2011 Heb hem aan de kust gekocht van iemand die ook daar toevallig een ijsje kwam eten en vroeg hem of hij die verkocht. Met pijn in het hart heeft hij dat gedaan. ( omdat hij altijd een ondsteking kreeg aan zijn ogen door de wind tijdens het rijden. Hij rijdt zaalig. Mensen van brugge zullen hem zeker herkenen met zijn licht blauwe kleur. Maar er staat een logo van gs op het voorfrond ? Afhalen ????? Link naar reactie
nero Geplaatst: 29 december 2011 Delen Geplaatst: 29 december 2011 Kan ook een GS160 zijn. Stuur eens wat foto's door. Groetjes, nero. Link naar reactie
fajes Geplaatst: 29 december 2011 Delen Geplaatst: 29 december 2011 vespadiverso: jij zou ook moeten weten dat het hier over pré '74 voertuigen gaat, dus ook zonder GVA. ik heb voor de tweetakt verstrenging (wettelijk) menig oude ketel zonder iets van papieren ingeschreven op de legale manier, via de verzekering en niet via achterpoortjes en degene die geen datum van ingebruikname hadden kregen gewoon allemaal 15/09 mee als inschrijvingsdatum. wat betreft de post van pete, vespadiverso, ik heb ook uit NL scooters ingevoerd mét alle correcte documenten en waar geen eerste datum van inschrijving opstond, ook die kregen 15/09 mee. dus maak van die 15/09 geen richtlijn, zo komen bonafide mensen in een slecht daglicht. Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 29 december 2011 Delen Geplaatst: 29 december 2011 Ik wil de eerste makelaar nog tegen komen die uw oude ketel kan inschrijven zonder enig document op een legale manier. Ik denk toch dat op elk inschrijvingsdocument de datum van eerste ingebruikname staat vermeld. Zoals ik al in een ander topic gepost heb over mijn VL2T die ik wilde inschrijven zonder origineel boekje ik bot heb gevangen bij DIV. Ik kreeg hem enkel ingeschreven bij afgifte van het origineel boekje of met attest van verlies van de laatst verzekerde eigenaar. En van die cowboy verhalen dat inschrijven een fluitje van een cent is geloof ik niets van. waarom rijden er in België PX-en rond van voor 1974? Maar laten we eens wachten op een mooie foto van de vespa. Link naar reactie
nero Geplaatst: 29 december 2011 Delen Geplaatst: 29 december 2011 Hier de mooie foto's! Voer voor de specialisten? Motor is PX, staat op 10", vooraan een PX-vork?, een VBB of een super-stuur?, en die billen kan ik helemaal niet thuis brengen... ...of een motovespa? Groetjes, nero. Link naar reactie
Gas geven Geplaatst: 30 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2011 Nero bedankt ! Ben benieuwd wat ze er van gaan vinden . En wat houd die turbo dan in ? Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 30 december 2011 Delen Geplaatst: 30 december 2011 Een samenraapsel van verschillende vespa's die turbo staat voor niets wrs. Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 30 december 2011 Delen Geplaatst: 30 december 2011 Vietnam Curry Shit... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.