Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gs 150


Gas geven

Aanbevolen berichten

vespadiverso, elke keer kom je af met "aaaaaaaaaaaah die datum!!"...

even meegeven, elke scoot, dus ook de belgische, bonafide, hier gerestaureerde ketels die hun papieren kwijt waren (na jaren verblijf in een kot onder een rol linoleum of dergelijke) kregen bij herinschrijving de datum mee van 15/09 en het jaar van inschrijving. maw, zeker geen indicatie dat iets slecht, curry of wat dan ook is. als we via dit forum info willen meegeven aan iemand die een vraag stelt, geen dan op z'n minst correcte info.

Link naar reactie

voor het chassis nr moet ook het type nr staan vb VS5T. check ook dat alles aanwezig is want stukken vinden is moeilijk en duur. Post wat foto's als je er hebt

Link naar reactie

Fajes, idd, je hebt gelijk. Nog even over de zogenaamd "beruchte" datum, zelfs bij scooters die uit het buitenland worden geimporteerd met alle nodige documenten, gebruikt DIV deze datum indien uit de buitenlandse papieren enkel een bouwjaar (of jaar eerste gebruik) blijkt en geen dag/maand.

Link naar reactie
Fajes, idd, je hebt gelijk. Nog even over de zogenaamd "beruchte" datum, zelfs bij scooters die uit het buitenland worden geimporteerd met alle nodige documenten, gebruikt DIV deze datum indien uit de buitenlandse papieren enkel een bouwjaar (of jaar eerste gebruik) blijkt en geen dag/maand.

Dan mag je bij al mijn gva's eens komen checken. Bijna allemaal ingevoerd en geen enkele met 15/9. Als je alle documenten hebt schrijven ze hem dan ook in met de eerste ingebruikname van het land van herkomst.

Link naar reactie
vespadiverso, elke keer kom je af met "aaaaaaaaaaaah die datum!!"...

even meegeven, elke scoot, dus ook de belgische, bonafide, hier gerestaureerde ketels die hun papieren kwijt waren (na jaren verblijf in een kot onder een rol linoleum of dergelijke) kregen bij herinschrijving de datum mee van 15/09 en het jaar van inschrijving. maw, zeker geen indicatie dat iets slecht, curry of wat dan ook is. als we via dit forum info willen meegeven aan iemand die een vraag stelt, geen dan op z'n minst correcte info.

Dit is al een eerste indicatie dat er misschien iets mis is met de inschrijving en correct jaartal van de scooter. En Faes, jij zou beter moeten weten als oude rot in het vak. Hoeveel oudere scooters rijden er rond waarvan het chassisnummer overeenkomt met wat er op het GVA staat? Met prefixen uiteraard. En uw uitleg van 15/9 is niet correct. Als je geen papieren meer hebt krijg je nooit eender welk voertuig op legale wijze ingeschreven, laat staan langs DIV. Tenzij de laatst gekende en verzekerde eigenaar de papierwinkel afhandelt.

Link naar reactie

Heb hem aan de kust gekocht van iemand die ook daar toevallig een ijsje kwam eten en vroeg hem of hij die verkocht. Met pijn in het hart heeft hij dat gedaan. ( omdat hij altijd een ondsteking kreeg aan zijn ogen door de wind tijdens het rijden. Hij rijdt zaalig. Mensen van brugge zullen hem zeker herkenen met zijn licht blauwe kleur. Maar er staat een logo van gs op het voorfrond ? Afhalen ?????

Link naar reactie

vespadiverso: jij zou ook moeten weten dat het hier over pré '74 voertuigen gaat, dus ook zonder GVA. ik heb voor de tweetakt verstrenging (wettelijk) menig oude ketel zonder iets van papieren ingeschreven op de legale manier, via de verzekering en niet via achterpoortjes en degene die geen datum van ingebruikname hadden kregen gewoon allemaal 15/09 mee als inschrijvingsdatum.

wat betreft de post van pete, vespadiverso, ik heb ook uit NL scooters ingevoerd mét alle correcte documenten en waar geen eerste datum van inschrijving opstond, ook die kregen 15/09 mee.

dus maak van die 15/09 geen richtlijn, zo komen bonafide mensen in een slecht daglicht.

Link naar reactie

Ik wil de eerste makelaar nog tegen komen die uw oude ketel kan inschrijven zonder enig document op een legale manier. Ik denk toch dat op elk inschrijvingsdocument de datum van eerste ingebruikname staat vermeld.

Zoals ik al in een ander topic gepost heb over mijn VL2T die ik wilde inschrijven zonder origineel boekje ik bot heb gevangen bij DIV. Ik kreeg hem enkel ingeschreven bij afgifte van het origineel boekje of met attest van verlies van de laatst verzekerde eigenaar.

En van die cowboy verhalen dat inschrijven een fluitje van een cent is geloof ik niets van. waarom rijden er in België PX-en rond van voor 1974?

Maar laten we eens wachten op een mooie foto van de vespa.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...