vespadiverso Geplaatst: 8 november 2011 Delen Geplaatst: 8 november 2011 Op de Eicma 2011 te zien. Retro vespa in een futuristisch kleedje. Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 8 november 2011 Delen Geplaatst: 8 november 2011 Eindelijk weer iets nieuw, niet mis, wel wat klein, op 't eerste zicht ook volledig in metaal? Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 8 november 2011 Delen Geplaatst: 8 november 2011 op z'n minst speciaal Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 8 november 2011 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2011 Hier nog enkele foto's. Link naar reactie
guzzike Geplaatst: 8 november 2011 Delen Geplaatst: 8 november 2011 mooi model moet ik toegeven lekker modern Link naar reactie
exo Geplaatst: 8 november 2011 Delen Geplaatst: 8 november 2011 Wat een lelijke design! Link naar reactie
Viet Geplaatst: 8 november 2011 Delen Geplaatst: 8 november 2011 mottig, maar wat vooral stoort is dat er precies helemaal geen opbergruimte is onder het zadel, niet praktisch.. Link naar reactie
Cit_Vespa Geplaatst: 8 november 2011 Delen Geplaatst: 8 november 2011 Behalve het zadel valt hij wel mee: Alhoewel future vespa???: Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 8 november 2011 Delen Geplaatst: 8 november 2011 ik vind dat een prachtig design. Opbergruimte ? dan moet je maar een bestelwagen kopen Link naar reactie
nero Geplaatst: 8 november 2011 Delen Geplaatst: 8 november 2011 Het probleem met al die klonen is dat het origineel zodanig de perfectie benadert dat alle "opvolgers" in de schaduw blijven. Sinds de PX is het alleen maar achteruit gegaan met de vormgeving. Temeer dat de ontwerpers met de komst van de 4-takt motor de kans gemist hebben om met een totaal nieuw concept, even revolutionair als de eerste vespa's op de markt te komen. Er lopen op deze wereld blijkbaar niet teveel Corradino d 'Ascanio's rond... Groetjes, nero. Link naar reactie
Viet Geplaatst: 8 november 2011 Delen Geplaatst: 8 november 2011 ik vind dat een prachtig design.Opbergruimte ? dan moet je maar een bestelwagen kopen D'r zijn ook mensen die hun vespa voor meer gebruiken dan een ritje naar het terrasje en terug bij 25°C. Woon-werk, even naar de winkel, bakker, frituur etc en dan is wat opbergruimte toch wel érg handig ja. Niet alleen voor de boodschappen maar ook voor de verplichte handschoenen, helm enzoverder. Op een terrasje kan je dure momo-designpothelm (of je dure originele vespajethelm) natuurlijk naast je op het tafeltje leggen, in de gb of op het werk is dat wat moeilijker. De voorkant vind ik trouwens wel erg geslaagd. Link naar reactie
nero Geplaatst: 8 november 2011 Delen Geplaatst: 8 november 2011 De voorkant vind ik trouwens wel erg geslaagd. Als je van anexoria houdt wel ja, doet met een beetje denken aan Biafra... Groetjes, nero. Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 8 november 2011 Delen Geplaatst: 8 november 2011 ik vind dat een prachtig design.Opbergruimte ? dan moet je maar een bestelwagen kopen D'r zijn ook mensen die hun vespa voor meer gebruiken dan een ritje naar het terrasje en terug bij 25°C. Woon-werk, even naar de winkel, bakker, frituur etc en dan is wat opbergruimte toch wel érg handig ja. Niet alleen voor de boodschappen maar ook voor de verplichte handschoenen, helm enzoverder. Op een terrasje kan je dure momo-designpothelm (of je dure originele vespajethelm) natuurlijk naast je op het tafeltje leggen, in de gb of op het werk is dat wat moeilijker. De voorkant vind ik trouwens wel erg geslaagd. terrasje doe ik praktisch niet met de Wesp, voor mij is het al goed als het droog is om te rijden (ook al vriest het), ga idd ook mijn broodje halen bij de bakker met de wesp. Maar ik krijg geen helm, een groot brood, etc in mijn handschoenkastje, dus alles in een rugzakje. Ik wil maar zeggen,voor mij is bergruimte geen punt om iets te kopen of niet te kopen, een mooi design daarentegen wel. Eenmaal er een mooi model is ontworpen en een succes blijkt te zijn, dan is het voor ontwerpers moeilijk om dat te evenaren, klanten verwachten van een opvolger nog iets mooier, maar iets dat al perfect is kan men moeilijk verder perfectioneren. ( genoeg voorbeelden in de auto/moto/scoot geschiedenis) Link naar reactie
Viet Geplaatst: 8 november 2011 Delen Geplaatst: 8 november 2011 De voorkant vind ik trouwens wel erg geslaagd. Als je van anexoria houdt wel ja, doet met een beetje denken aan Biafra... Groetjes, nero. Ik had het uiteraard over de 2 dames, waar ik enkel de voorkant van kan zien Link naar reactie
Viet Geplaatst: 8 november 2011 Delen Geplaatst: 8 november 2011 ik vind dat een prachtig design.Opbergruimte ? dan moet je maar een bestelwagen kopen D'r zijn ook mensen die hun vespa voor meer gebruiken dan een ritje naar het terrasje en terug bij 25°C. Woon-werk, even naar de winkel, bakker, frituur etc en dan is wat opbergruimte toch wel érg handig ja. Niet alleen voor de boodschappen maar ook voor de verplichte handschoenen, helm enzoverder. Op een terrasje kan je dure momo-designpothelm (of je dure originele vespajethelm) natuurlijk naast je op het tafeltje leggen, in de gb of op het werk is dat wat moeilijker. De voorkant vind ik trouwens wel erg geslaagd. terrasje doe ik praktisch niet met de Wesp, voor mij is het al goed als het droog is om te rijden (ook al vriest het), ga idd ook mijn broodje halen bij de bakker met de wesp. Maar ik krijg geen helm, een groot brood, etc in mijn handschoenkastje, dus alles in een rugzakje. Ik wil maar zeggen,voor mij is bergruimte geen punt om iets te kopen of niet te kopen, een mooi design daarentegen wel. Eenmaal er een mooi model is ontworpen en een succes blijkt te zijn, dan is het voor ontwerpers moeilijk om dat te evenaren, klanten verwachten van een opvolger nog iets mooier, maar iets dat al perfect is kan men moeilijk verder perfectioneren. ( genoeg voorbeelden in de auto/moto/scoot geschiedenis) "Zit zeker wat in. Voor mij gaat het praktische echter toch eerder voor op het esthetische, daarom heb ik een foeilelijke topkoffer eropstaan voor m'n helm etc. Op m'n werk is het niet mogelijk om alles netjes, veilig ergens te leggen dus ik heb weinig keuze. Een klassieker verbeteren of vernieuwen is uiteraard altijd een aartsmoeilijke opdracht! 't Is dan ook heel erg moeilijk, zoniet onmogelijk, om voor iedereen goed te doen." Link naar reactie
rvd Geplaatst: 8 november 2011 Delen Geplaatst: 8 november 2011 Prachtige hommage aan 1946 ! http://motori.corriere.it/speciali/2011/salone-internazionale-del-motociclo/vespa-1946_8b985cbc-0a1c-11e1-8aac-d731b63fbb0f.shtml Link naar reactie
Gas geven Geplaatst: 8 november 2011 Delen Geplaatst: 8 november 2011 Precies nen duikboot. Waar is de scooter? Op elentriek ? Waar is het stopcontakt. Link naar reactie
fooraapje Geplaatst: 8 november 2011 Delen Geplaatst: 8 november 2011 ik zie geen pinkers, of moet dat niet meer ;-) Link naar reactie
Ph. Geplaatst: 9 november 2011 Delen Geplaatst: 9 november 2011 Pinkers aan't stuur hè :-) Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 9 november 2011 Delen Geplaatst: 9 november 2011 Wat een vet ding zeg. Ik had liever een rond dan een puntig kontje gezien (nu een beetje een Habana Custom associatie), maar de agressieve look van de voorkant vind ik wel wat Ben benieuwd holan het duurt voordat iemand z'n GTV hiernaar ombouwt Link naar reactie
sindo Geplaatst: 9 november 2011 Delen Geplaatst: 9 november 2011 Als je de lijn aan de binnenkant volgt, zie je duidelijk de lijn van de wide frame, met de knik aan het beenschild en dan naar het zadel toe naar boven in een punt uitlopend. Dit is waarschijnlijk het uitgangspunt van de designers geweest, goeie start. Het stuur en koplamp is duidelijk een knipoog naar de struzzo in een hedendaags kleedje, zelfs het contactslot bovenaan, de lichtschakelaar, mooi, en zelfs de vloerrails vind ik een geslaagd detail, maar dan... De billen het o zo karakteristieke van de vespa zijn ingevallen, spijtig het zijn juist die mooie rondingen waar wij mannen op vallen en de luchthappers, lijken op de kieuwen van een haai, dat kom ook nog eens terug op de snuit, ronduit lelijk en dat is een detail dat de ontwerpers over het hoofd gezien hebben, bij de klassieke vespa's staan die horizontaal en dat maakt een groot verschil qua perceptie rust vs agressie. Het vloekt echt het wringt en je krijgt geen hoogte van wat nu de bedoeling van het concept is. De wielen staan naar mijn mening niet in verhouding met het frame, veel te groot, maar kan ook zijn door de hoek waarop de foto's zijn genomen. Hetzelfde geldt voor het zadel, ik dacht onmiddellijk aan een Alien uit een of ander film of een dinosaurusachtige. Het uitgangspunt was perfect, maar gaandeweg is het misgelopen, waarschijnlijk om een zo'n groot mogelijk publiek aan te spreken, men heeft het Dolce Vita gevoel van de oer vespa willen vermengen met de wat agressievere look van de boosters waardoor het vis noch vlees is geworden... ... Link naar reactie
Ignace Geplaatst: 9 november 2011 Delen Geplaatst: 9 november 2011 Ik vind'm prachtig! zou nog iets voor m'n woon-werk zijn! Link naar reactie
Joene Geplaatst: 9 november 2011 Delen Geplaatst: 9 november 2011 soit, als die er komt zal die wel als zoete broodjes verkopen want er staat "Vespa" op Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 9 november 2011 Delen Geplaatst: 9 november 2011 hoe meer ik er naar kijk hoe mooier ik 'm vind, de voorkant en stuur vind ik zeker een meer dan vette knipoog naar het verleden, de achterkant ben ik nog niet van overtuigd Link naar reactie
Euroscooter Geplaatst: 9 november 2011 Delen Geplaatst: 9 november 2011 Als 'm niet handgeschakeld is mogen ze die gelijk op het stort smijten, en anders, laat maar komen. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.