Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Doet iemand onderhoud GTS / GTV zelf ?


josse

Aanbevolen berichten

Zijn er hier mensen die het onderhoud van hun GTS/GTV zelf doen ?

Mijn GTV250 zou eens een onderhoud (olie + filter +...) moeten hebben.

Is uit garantie en ik overweeg het zelf te doen. Iemand een goede link naar wat tips ?

Wat zijn de zaken die zowiso moeten gebeuren ?

Is er speciaal gereedschap nodig ?

dit schema kwam ik alvast tegen :

http://www.semenoff.org/vespa/vespa_svc_sched.pdf

en hier het werkboek :

http://www.scribd.com/doc/17793287/Vespa-GTS-250-EN

kortom... alles wat ik moest weten. Maar de vraag blijft of iemand dat ook gewoon zelf doet of gaat iedereen netjes naar de dealer ?

Link naar reactie

Mijn Gtv250,2jaar oud,is juist uit garantie ,en moest op controle (5000 km).Ik vind het nogal onnozel om hem daarvoor binnen te doen(en te betalen),want niveau van olie ,koelvloeistof,banden enz controleer ik regelmatig.

Ik heb dan zelf de olie van motor en transmissie,oliefilter en zeef,en de 2 luchtfilters vervangen.

Bougie enkel gecontroleerd,was nog piccobello.

Is allemaal poepsimpel,je hebt enkel voor de oliefilter een speciale tang of sleutel nodig.

Alles is te koop op easyparts , of bij een vespadealer.

Ik gebruik het Haynes handboek. Op youtube vind je ook veel informatie

Succes

Link naar reactie
  • 1 maand later...

panne voor janetten ? in pan vallen is avontuur :) zeker als 't midden in de sahara is en ge weet dat als ge niet kunt repareren ge uw voertuig daar moogt achterlaten... en zeker als ge dan nog in een niemandsland zit naast ne schurkenstaat ... dan worden de jongetjes van de mannen gescheiden ;)

Link naar reactie
Geen o Pieter, u.

Ja, Marc ne mens moet tegenwoordig oppassen met wat hem post, zelf de verzekeringen lezen mee... :)))

Er zijn nog maar weinig plekken waar ik niet in panne ben gevallen, maar wel meestal op eigen kracht of met hulp van medevespisten thuis geraakt.:)

Groetjes, nero.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Hey Josse,

Bij sip kan je alles voor een deftige prijs aankopen...Heb dit net gedaan voor mijn vrouw haar gts 125.Olie motor +/- 8,50€/l.,oliefilter malossi +/- 8,50€,boite olie +/- 3€ voor 250 ml.enz...

Onderhoud niet zo moeilijk,wat tijd insteken.En de Roger zelgt altijd:wat men zelf doet,doet men meestal beter ;).

Groeten,

Pascal.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...