Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nero au pays des chauvins.


nero

Aanbevolen berichten

Valtère, I presume that's a compliment. :))

Ga in ieder geval proberen, maar toch eerst dat lek nakijken. In groep rijden zonder remmen is als vrijen met een wildvreemde zonder condoom, alleen gaat het sneller...:)

Groetjes, nero.

Link naar reactie

@Nero: Fijn om zo een verslag te lezen, is eens wat anders hé. Nero wat ik me afvraag is waarom je niets kon verhelpen aan dat remprobleem? Eventueel in een garage of zo, ik weet het niet, misschien lijkt het een domme vraag maar ik ken niets van techniek en ben daar een leek in. Waar kan ik de foto's zien?

Nog fijne groeten, Ivan

Link naar reactie

Had geen dichtingen/ oliekeringen bij. Ben naar een garage geweest in Carcassonn waar ze ook vespa's verkochten maar daar moesten ze eerst de vespa demonteren om te zien wat de oorzaak was en nadien de onderdelen bestellen (minstens 1 week wachten). Heb dan maar een bus remmenreiniger gekocht, maar daarmee was het probleem natuurlijk niet opgelost...:)

De foto's staan bij het verslag, normaal zou je die moeten kunnen zien.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Heb thuis een paar (kleinere) steden genoteerd waar ik wou passeren, ttz. stede als Parijs, Lyon ed wou ik absoluut vermijden. Als ik diezelfde dag nog verder kon rijden dan de aangeduide stad stelde ik een 20km voor die stad de volgende in. Zou kon ik veel tijd winnen door weinig steden te moeten doorkruisen.

Overnachten was op "den bouf". Aanraders zijn Campanille (vrij duur maar goede bedden en verzorgde maaltijden), en Formule 1 hotels (goedkoop maar het ontbijt is minder en de douches en toiletten zijn op de gang. De bedden zijn daar ook heel goed). Premiere Class hotels zijn goedkoop maar de badkamers zijn te klein).

Om een idee te hebben van de prijzen:

-Campanille: ongeveer 100€ voor avondmaal, slapen en ontbijt.

-Formule 1 : 49€ voor slapen en ontbijt.

-First Class hotels: iets meer dan 40€ voor slapen en ontbijt.

Voor deze hotels hoeft men niet te reserveren, meestal is er nog wel plaats, en ze zijn te vinden in bijna elke middelgrote stad.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

maar kan je de scooter dan ook veilig wegzetten. Ik vertrek binnen enkele weken ook op mijn eentje naar Frankrijk, onderweg toch minsten een overnachting. Ik ken die ketens ook wel maar heb altijd wel schrik dat de tweewieler 's morgens verdwenen is.

Link naar reactie

De lekken zijn ondertussen opgespoord en (hopelijk) opgelost: nieuwe oliekering aan het achterwiel en dichting van het koppelingsdeksel.

Ik heb wel de indruk dat de oliekering wat meer mag spannen rond de tamboer...

Groetjes, nero.

Link naar reactie
maar kan je de scooter dan ook veilig wegzetten. Ik vertrek binnen enkele weken ook op mijn eentje naar Frankrijk, onderweg toch minsten een overnachting. Ik ken die ketens ook wel maar heb altijd wel schrik dat de tweewieler 's morgens verdwenen is.

ik zou proberen om een Chambres D'Hotes te boeken, daar kan je meestal je scooter wel veilig parkeren

ga je het met of zonder GPS doen ?

Link naar reactie
maar kan je de scooter dan ook veilig wegzetten.

In het noorden van Frankrijk zijn de parkings (van Campanille) meestal wel beveiligd. (poort gaat toe om 22.00u en je kan alleen binnen met een code).

Voor de andere hotels kan je altijd improviseren, zo heb oa gebruik gemaakt van een straatrooster waar ik de ketting door stak of een gat in een balustrade. In Frankrijk is men ook niet zo "scooterminded", daar is dat eerder een mobylette.

Ik raad wel aan om je GPS te gebruiken en in te stellen op "kortste route". Anders beland je automatisch op de drukke N-wegen waar het niet zo veilig rijden is. Ben er "gewoon" een paar maal van de weg gereden. De kleinere wegen zijn ook veel ontspannender rijden, je hoeft niet constant in je achteruitkijkspiegel te turen op zoek naar de de volgende "doodrijder".:)

Groetjes en geniet ervan, nero.

Link naar reactie

Ik heb nog bijna de volledig reeks gele kaarten van Michelin liggen. Voor de GPS moet ik nog een houder en batterij aansluiting instaleren. Ik had ondertussen al een route bijna uitsluitend Departementals uitgestippeld.

Link naar reactie

gewoon knappe prestatie,chapaeu nero ik zou het niet durven ! en inderdaad de route national kan je beter vermijden want ik spreek van ondervinding.ben zelf vrachtwagenchauffeur en de franse chauffeurs kijken naar niets,zeker niet (en dat doen ze bijna allemaal!)als ze de avond daarvoor zijn doorgezakt in de pistas ! dan rijden ze zelfs hun belgische kollegas van de baan ! nogmaals,knap gedaan en heel knappe fotos.grtjs

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...