Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nero au pays des chauvins.


nero

Aanbevolen berichten

Prachtig verhaal, ik wou deze zomer ook die richting uitrijden (heb tussen Toulouse en Carcassonne familie wonen) maar mijn vrouw verklaarde me zot om alleen te rijden en ze had zelf geen zin om alleen met de auto tot daar te rijden. Kan je mij eventueel je route is doorgeven,voor wie weet, volgend jaar. Grtz. Stef.

Link naar reactie

Had de volgende steden op de kaart omcirkeld:

Valenciennes, Laon, Chateau Thierry, Sens, Moulins, Vichi, Mont Dore, Aurillac, Rodez en Carcassonne. Gps gewoon op kortste route en gaze geven (maar vooral niet vergeten te genieten).

Je kan er eventueel een paar mooie steden of bezienswaardigheden bij inlassen.

@Joene: de "middenklas Fransman" is ééntalig, heeft nog nooit een poot in het buitenland gezet (tenzij in hun vroegere koloniën), en is vrij argwanend tov "vreemdelingen" (niet Fransen). Hoe meer men naar het zuiden trekt, hoe slechter. Men verwacht er ook dat de "toeristen" zich aanpassen aan hun normen zonder enige toegeving. Uitzonderingen zijn het noorden (les Sti) en de bergstreken.

Ik was dan ook bijna tot tranen toe geroerd toen ik op de terugweg een stuk boven Laon het eerste "deftig" gesprek had met een mevrouw van het plaatselijke tankstation. Ze wenste me zelf een behouden thuiskomst toe.

Frankrijk is een héél mooi land om door te trekken, het is alleen spijtig dat daar Fransen wonen...

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Neen, niet lek gereden. De banen liggen er in Frankrijk dan ook heel wat beter bij dan in ons belgenlandje.

Buiten het olielek aan het carter (kwam uiteindelijk van de bout van de kerstboom die los zat) geen enkele panne.

Had wel een Malossi- 4-plaatskoppeling in een versterkte kooi gestoken, maar die veren zijn zo hard dat je linkerhand na een dagje rijden de hele avond "zingelt".:)

Heb ook gemerkt bij thuiskomst dat uitsteeksels van de platen de koppelingskooi al lichtjes hebben "aangestast".

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...