Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Recall benzinepomp GTS


picard

Aanbevolen berichten

Aan alle GTS eigenaars die problemen ondervinden met stilvallen.

Piagio is begonnen met een recall van bepaalde gts modellen met slechte benzine pompen.De mijne (GTS 250 ABS productiedatum 2008)hoort bij gelukkige en gaat volgende week onder het mes.

Als je problemen ondervind ga je best zelf eens langs je dealer, hij kan je vertellen of jouw GTS op de lijst staat, want veel dealers zullen niet de moeite nemen om hun klantenbestand na te kijken om je te verwittigen.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

mijn dealer was bezig met de modellen die hij de laatste weken/maanden in de toonzaal had gezet te voorzien van nieuwe pompen. Mijn gts die er nog niet lang stond heeft het probleem niet meer, daar zal van in 't fabriek al een andere-goeie pomp in... 't zal nu dus ongeveer 't keerpunt zijn.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Mijn dealer gaat zijn volledig klantenbestand na en vervangt wekelijks verscheidene benzinepompen op kosten van Piaggio..

Enkel de personen, die via de grijze markt (niet-officiƫle dealers) hun Vespa GTS of GTV gekocht hebben, moeten alles zelf betalen.

Dus prijs van benzinepomp, alsook de werkuren..

Indien ze dit gratis (terugbetaald door Piaggio) willen, dan moet hun Vespa terug naar het land van herkomst brengen.

Link naar reactie

zijt maar zeker dat het klopt... en 't zijn normaal de zichzelf respecterende merken die effectief ne recall doet (zie mr naar toyota, scoort al jaren best op kwaliteit, maar heeft ook de meeste recalls)... andere merken laten je er gewoon mee rijden !!!

voor wie zelf een vervanging wilt doen:

http://www.gtsownersclub.co.uk/forum/viewtopic.php?f=16&t=6139

Link naar reactie

De meeste merken voeren recall-acties uit bij het binnenkomen van de voertuigen in de garage.

De klanten worden daarover niet verwittigd. Meestal gaat het hier dan ook om vervangingen van onderdelen die niet veiligheidsrelevant zijn.

Indien dit wel het geval is worden de klanten per schrijven verwittigd.

Dit doen ze zo om de klanten niet onnodig ongerust te maken en te voorkomen dat iedereen die met een bepaald model rijdt denkt dat zijn/haar voertuig

ook hetzelfde probleem heeft.

Link naar reactie

De slechte benzinepomp van de GTS is geen veiligheidsrisico maar soms wel heel vervelend. Als de motor warm is gereden en je legt hem af dan moet je wachten tot de motor voldoende gekoeld is om weer vlot te starten. Dus na een leuk tochtje Ć©Ć©n drankje drinken gaat niet, drink je er twee >= half uur dan start je wesp weer wel. Misschien is dit toch een veiligheidsrisico als we er minstens twee moeten drinken... ;)

De pomp van mijn GTS 125ie Super van 2009 is vervangen en het euvel is helemaal verdwenen. Ik bepaal nu zelf hoe lang ik op een terrasje blijf zitten en mijn GTS start vanaf de eerste kick (klik)

Link naar reactie
Mijn dealer gaat zijn volledig klantenbestand na en vervangt wekelijks verscheidene benzinepompen op kosten van Piaggio..

Enkel de personen, die via de grijze markt (niet-officiƫle dealers) hun Vespa GTS of GTV gekocht hebben, moeten alles zelf betalen.

Dus prijs van benzinepomp, alsook de werkuren..

Indien ze dit gratis (terugbetaald door Piaggio) willen, dan moet hun Vespa terug naar het land van herkomst brengen.

Zo zie je maar dat je een voertuig bij een officiƫle dealer moet kopen in plaats van een garagist die een graantje wil meepikken van het succes van Piaggio. De meeste vespa's van deze garagisten komen uit Roemeniƫ.

Link naar reactie
De slechte benzinepomp van de GTS is geen veiligheidsrisico maar soms wel heel vervelend. Als de motor warm is gereden en je legt hem af dan moet je wachten tot de motor voldoende gekoeld is om weer vlot te starten. Dus na een leuk tochtje Ć©Ć©n drankje drinken gaat niet, drink je er twee >= half uur dan start je wesp weer wel. Misschien is dit toch een veiligheidsrisico als we er minstens twee moeten drinken... ;)

De pomp van mijn GTS 125ie Super van 2009 is vervangen en het euvel is helemaal verdwenen. Ik bepaal nu zelf hoe lang ik op een terrasje blijf zitten en mijn GTS start vanaf de eerste kick (klik)

Graaf excuus voor thuis... Ja schat ik moest we'll blijven zitten... Lol... Iemand zo een slechte pomp liggen ?

Link naar reactie

Je kunt ook altijd zeggen dat je een slechte pomp hebt en toch met een goede rond rijden :) Gewoon de rode noodknop afzetten en dan maar starten... Zie je wel hij wil niet aanslaan, ik zal nog maar een drankje nemen want de Vespa is nog niet voldoende afgekoeld.

Wel nooit uitleggen waarvoor die rode knop echt dient, want dan val je door de mand ... LOL

Link naar reactie

benzinepomp vervangen,juist na goed doorrijden wilde niet meer starten,alleen bij warm weer27graden of meer,na half uurtje starte hij weer even gebeld naar de pauw twee dagen later nieuwe pomp en nu bij warm weer goed door vlamen geen probleem meer start altijd,en ja hoor het was gratis

Link naar reactie
Je kunt ook altijd zeggen dat je een slechte pomp hebt en toch met een goede rond rijden :) Gewoon de rode noodknop afzetten en dan maar starten... Zie je wel hij wil niet aanslaan, ik zal nog maar een drankje nemen want de Vespa is nog niet voldoende afgekoeld.

Wel nooit uitleggen waarvoor die rode knop echt dient, want dan val je door de mand ... LOL

te laat, dat was 't eerste dat ze vroeg, waarvoor dient dat rood knopke...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...