Ga naar inhoud
Vespaforum.be

nieuwe wet Schouppe


Aanbevolen berichten

das nieuws van vorig jaar

http://www.mag.be/web/index.php?option=com_jquarks4s&view=survey&id=1&Itemid=129

Staat een groot artikel in clubblad van MAG van deze maand. Etienne heeft het tijdens ons voorzitterschap zelf op de agenda gezet en erdoor geduwd.

Volgens MAG is er geen weg terug, beslissing is genomen en tegen 13/1/2013 moet er een wettelijk kader gemaakt worden. Hoe dat eruit gaat zien, weet enkel Etienne zelf. Maar dat het er niet beter op gaat worden is zeker.

Link naar reactie

fijn, keuring ! (NOT!!!)

aan de ene kant miss iets beter voor de veiligheid(geef toe sommigen verwaarlozen hun 2 wieler) aan de andere kant weer een hoop geldklopperij en miserie onder het mom van onze eigen veiligheid.

zouden ze ook 'tuning keuring' gaan doen ?

alez voor nog meer geld eruit te kunnen kloppen...

Link naar reactie
Kinderen tot 8 jaar morgen niet acherop, dus vanaf 8 wel.

Yep : volledige nieuwe tekst : "Op een tweewielige bromfiets of een motorfiets met een maximale cilinderinhoud van 125 cm3, moeten kinderen van drie jaar of meer en minder dan acht jaar worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem.

In afwijking van het zesde lid, tweede en derde zin, mogen kinderen onder de drie jaar niet worden vervoerd op een tweewielige bromfiets of op een motorfiets; kinderen van drie jaar of meer en minder dan acht jaar mogen niet worden vervoerd op een motorfiets met een cilinderinhoud van meer dan 125 cm3."

Dus : van 0 tot en met 2 jaar niet op brommer of motor.

Van 3 tot 7 jaar enkel op brommer of motor met max 125 cc en in stoeleke/harnas.

Vanaf 8 jaar mogen ze mee op alles MAAR ! hun voeten moeten aan de voorziene voetsteunen geraken en daar op staan!( Bij bvb een GT/GTS geraakt een kind pas bij ca. 12 jaar aan de voetsteunen, tenzij het héééél lange benen heeft)

Oplossing : de sidecar ???

Link naar reactie
Gisteren tijdens de (voorlopig)laatste warme zomerdag toch veel (gelegenheids)vesptisten gezien die zich van de nieuwe wet letterlijk en figuurlijk niet veel aantrekken.

Inderdaad ging ook die zaterdag een tour maken met dat zomerdagje. Vest aan, hoge schoentjes, lange broek en uiteraard de handschoenen, was me dat zweten!! Na een goed aantal kilometers vest open gesmeten en handschoenen de kofferbak in. Wat het aller ergste was die dag: op twee na, man en vrouw, geen enkele vespist gezien met de voorgeschreven kledij. De velen die ik tegen kwam wisten blijkbaar niets af van de nieuwe voorschriften (of wilden het niet weten) allemaal luchtig gekleed in T-shirt en korte broek met sloefkes en den deze maar puffen en zweten tegen 60 a 70 per uur. Mercie ouwe zak van een Schouppe ze moesten u in een rolstoel depaneren met een zwaar motorpak, laarzen, handschoenen en niet vergeten helm aan en u zo in een rusthuis steken!

Allé laat nu maar weer komen de mannen van de schuivers...

Link naar reactie

dat begrijp ik dan niet? handschoenen uit omdat het te warm is? ik draag altijd handschoenen, zelfs w&nneer het 30° is. een vest wel maar handschoenen te warm? er zijn echt wel heel goede zomerhandschoenen op de markt hoor!

Link naar reactie

En dezen ook.:)

Na 20min rijden de "manchetten" van mijn motovest open gedaan alsook alle ritsen in de mouwen en de broekspijpen onderaan, het vizier van de helm open evenals de verluchtingsroosterkes.

Toen was het doenbaar, alleen schoenverluchting ontbreekt nog...:)

Gelukkig hebben we niet teveel van die +30° dagen, Geef mij maar koel en droog weer, daar kan men zich tenminste op kleden.

Groetjes, nero.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...