Ga naar inhoud
Vespaforum.be

olielekkende mengsmeertank


Macvespa

Aanbevolen berichten

Hoi,

onder de GL hangt een px200 motor. En er zit een mengsmering in de benzinetank.

Nu zou de motor gereviseerd zijn, en ben ik hem vandaag al eens wat gaan inrijden.

Wat merk ik nu: na het ritje lekt er wel wat olie achteraan. Het is zeker olie (rode), dus van in de benzinetank.

Is dit normaal tijdens het inrijden of zou ik toch eens de tank eruit halen en kijken of het reservoir van de olie niet lekt? Of moet ik het eerder bij de carbu gaan zoeken?

txs

Link naar reactie

Kijk de aansluiting van de oliedarm aan de carburator eens na of die misschien gelost is aan die kant of aan de kant van je oliereservoir (dat is al moeilijker want dan moet je tank eruit).

Normaal is dat niet, dus zeker nakijken van waar die olie komt. Kan je het oliespoor volgen op je carter? Komt het bijvoorbeeld van bovenaf en loopt het naar beneden of drupt het enkel onderaan (=carterolie)?

Link naar reactie

indien het met zo'n glaasje is, hier kunnen deze ook wel eens lekken

Link naar reactie

in principe is met een glaasje, maar dat zit er niet in.

Ik zal eerst de aansluitingen eens controleren. Wat me verbaasde was dat het enkel was als ik gereden had, en niet als ze stilstond.

Afkoppelen, ja, ik heb er ook al over nagedacht, mmar dwz: nieuwe benzinetank en nieuwe carbu, niet?

K

Link naar reactie

Ik zou niet afkoppelen , Je hebt nu het gemak van de nieuwere techniek .

De lekkage zou ik opsporen en verhelpen . Misschien lekt hij op de plaats waar normaal het peilglas zit . Daar zit nu wellicht een stop in gedraaid of gelijmd ; Het is nl. niet vanzelfspreken om een stop te vinden met de juiste schroefdraad

Mocht je toch willen afkoppelen heb je geen andere carbu en benzinetank nodig , enkel een passende gedraaide aluminium stop om het gat te vullen wanneer je het oliepompasje verwijdert .

Link naar reactie

gewoon het darmpje afkoppelen en in het buisje dat naar je carbu gaat een vijsje indraaien zodat ge geen valse lucht draait.

2 min werk, geen risico. en als je dan weer doorverkoopt kan je makkelijk terug aansluiten.

Link naar reactie
gewoon het darmpje afkoppelen en in het buisje dat naar je carbu gaat een vijsje indraaien zodat ge geen valse lucht draait.

2 min werk, geen risico. en als je dan weer doorverkoopt kan je makkelijk terug aansluiten.

ge moet ook het asje van uw mengsmering verwijderen .

Link naar reactie
gewoon het darmpje afkoppelen en in het buisje dat naar je carbu gaat een vijsje indraaien zodat ge geen valse lucht draait.

2 min werk, geen risico. en als je dan weer doorverkoopt kan je makkelijk terug aansluiten.

ge moet ook het asje van uw mengsmering verwijderen .

Waarom het asje verwijderen?

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om nog verder te gaan op dit onderwerp:

heb ontdekt waar de olie vandaan komt. Ze komt dus rechtstreeks uit de carburator. Het is pure 2takt olie, nog voor ie gemengd is.

Dit wil zeggen dat de automatische smering wel werkt, want die stuurt de olie naar de carburator...

Straks eens de carbu kuisen en nieuw pakkingen steken, hopelijk lost het probleem zich dan op. Zoniet, zou het dan een keerring kunnen zijn?

K

Link naar reactie

De mengsmering zit in hetzelfde bakje van uw carb maar staat er verder los van, ge moet uw carb helemaal niet vervangen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...