Macvespa Geplaatst: 9 juni 2011 Delen Geplaatst: 9 juni 2011 Hoi, onder de GL hangt een px200 motor. En er zit een mengsmering in de benzinetank. Nu zou de motor gereviseerd zijn, en ben ik hem vandaag al eens wat gaan inrijden. Wat merk ik nu: na het ritje lekt er wel wat olie achteraan. Het is zeker olie (rode), dus van in de benzinetank. Is dit normaal tijdens het inrijden of zou ik toch eens de tank eruit halen en kijken of het reservoir van de olie niet lekt? Of moet ik het eerder bij de carbu gaan zoeken? txs Link naar reactie
EriX Geplaatst: 9 juni 2011 Delen Geplaatst: 9 juni 2011 Kijk de aansluiting van de oliedarm aan de carburator eens na of die misschien gelost is aan die kant of aan de kant van je oliereservoir (dat is al moeilijker want dan moet je tank eruit). Normaal is dat niet, dus zeker nakijken van waar die olie komt. Kan je het oliespoor volgen op je carter? Komt het bijvoorbeeld van bovenaf en loopt het naar beneden of drupt het enkel onderaan (=carterolie)? Link naar reactie
sindo Geplaatst: 9 juni 2011 Delen Geplaatst: 9 juni 2011 afkoppelen en zelf mengen, minste kans op een vastloper. Link naar reactie
cee Geplaatst: 9 juni 2011 Delen Geplaatst: 9 juni 2011 indien het met zo'n glaasje is, hier kunnen deze ook wel eens lekken Link naar reactie
Macvespa Geplaatst: 9 juni 2011 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2011 in principe is met een glaasje, maar dat zit er niet in. Ik zal eerst de aansluitingen eens controleren. Wat me verbaasde was dat het enkel was als ik gereden had, en niet als ze stilstond. Afkoppelen, ja, ik heb er ook al over nagedacht, mmar dwz: nieuwe benzinetank en nieuwe carbu, niet? K Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 9 juni 2011 Delen Geplaatst: 9 juni 2011 Ik zou niet afkoppelen , Je hebt nu het gemak van de nieuwere techniek . De lekkage zou ik opsporen en verhelpen . Misschien lekt hij op de plaats waar normaal het peilglas zit . Daar zit nu wellicht een stop in gedraaid of gelijmd ; Het is nl. niet vanzelfspreken om een stop te vinden met de juiste schroefdraad Mocht je toch willen afkoppelen heb je geen andere carbu en benzinetank nodig , enkel een passende gedraaide aluminium stop om het gat te vullen wanneer je het oliepompasje verwijdert . Link naar reactie
sindo Geplaatst: 9 juni 2011 Delen Geplaatst: 9 juni 2011 gewoon het darmpje afkoppelen en in het buisje dat naar je carbu gaat een vijsje indraaien zodat ge geen valse lucht draait. 2 min werk, geen risico. en als je dan weer doorverkoopt kan je makkelijk terug aansluiten. Link naar reactie
JoeVespa Geplaatst: 9 juni 2011 Delen Geplaatst: 9 juni 2011 Mengsmeing is voor janetten )) Link naar reactie
sindo Geplaatst: 9 juni 2011 Delen Geplaatst: 9 juni 2011 Awel Joe, die van u al eindelijk afgekoppeld, Link naar reactie
JoeVespa Geplaatst: 9 juni 2011 Delen Geplaatst: 9 juni 2011 Is de mijne ni hé en mijne gebuur is ook een jannet Link naar reactie
gunter Geplaatst: 10 juni 2011 Delen Geplaatst: 10 juni 2011 gewoon het darmpje afkoppelen en in het buisje dat naar je carbu gaat een vijsje indraaien zodat ge geen valse lucht draait.2 min werk, geen risico. en als je dan weer doorverkoopt kan je makkelijk terug aansluiten. ge moet ook het asje van uw mengsmering verwijderen . Link naar reactie
sindo Geplaatst: 10 juni 2011 Delen Geplaatst: 10 juni 2011 gewoon het darmpje afkoppelen en in het buisje dat naar je carbu gaat een vijsje indraaien zodat ge geen valse lucht draait.2 min werk, geen risico. en als je dan weer doorverkoopt kan je makkelijk terug aansluiten. ge moet ook het asje van uw mengsmering verwijderen . Waarom het asje verwijderen? Link naar reactie
bluevespa Geplaatst: 10 juni 2011 Delen Geplaatst: 10 juni 2011 Omdat de Gunter da zegt tiens!! Enja, mengsmering is voor janetten!! Link naar reactie
sindo Geplaatst: 10 juni 2011 Delen Geplaatst: 10 juni 2011 ha ok ja das nog eens een goeie reden Link naar reactie
sindo Geplaatst: 10 juni 2011 Delen Geplaatst: 10 juni 2011 ha ok ja das nog eens een goeie reden Link naar reactie
Macvespa Geplaatst: 10 juni 2011 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2011 Ik ben zeker geen voorstander van mengsmering, integendeel . Ik zal De Gunther zijn advies eens opvolgen. Nu dus eerst een vijsje vinden van de goede maat Link naar reactie
sindo Geplaatst: 10 juni 2011 Delen Geplaatst: 10 juni 2011 he waar gaat ge dat vijsje dan indraaien als ge Gunter zijn raad opvolgt? Link naar reactie
JoeVespa Geplaatst: 10 juni 2011 Delen Geplaatst: 10 juni 2011 Awel da was ik mij ook al aan't afvragen zie... Link naar reactie
Macvespa Geplaatst: 10 juni 2011 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2011 Nergens niet. Ik weet weet wat doen volgende week! Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 11 juni 2011 Delen Geplaatst: 11 juni 2011 doe maar , laat het oliepompje droog lopen , het stopt vanzelf wel Goed bezig Link naar reactie
Macvespa Geplaatst: 28 juni 2011 Auteur Delen Geplaatst: 28 juni 2011 Om nog verder te gaan op dit onderwerp: heb ontdekt waar de olie vandaan komt. Ze komt dus rechtstreeks uit de carburator. Het is pure 2takt olie, nog voor ie gemengd is. Dit wil zeggen dat de automatische smering wel werkt, want die stuurt de olie naar de carburator... Straks eens de carbu kuisen en nieuw pakkingen steken, hopelijk lost het probleem zich dan op. Zoniet, zou het dan een keerring kunnen zijn? K Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 28 juni 2011 Delen Geplaatst: 28 juni 2011 De automatische smering wordt verzorgd door een tandwieltje achter de koppeling, dus als het misgaat is het bij het pompje voorin de carb bak. Link naar reactie
Macvespa Geplaatst: 28 juni 2011 Auteur Delen Geplaatst: 28 juni 2011 ok...dus zou ik beter dat pompje eens vernieuwen? Dat betekent een nieuwe carbu dan, niet? Zouden de pakkingen dan helpen? K Link naar reactie
sindo Geplaatst: 28 juni 2011 Delen Geplaatst: 28 juni 2011 De mengsmering zit in hetzelfde bakje van uw carb maar staat er verder los van, ge moet uw carb helemaal niet vervangen. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.